Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 67 ... 196 197
arjenzvob

KÄMNA!!!! Iedere vluchtetappe kopman ;)

ProScoritoManager

Zonder Lopez wordt Lutsenko opeens wel heel erg interessant met zijn prijs.

Antonini

Lutsenko KLIK.

BrackenRidgeCycling

Zit nu met Schachmann en Grosss in me team, denk dat Grosss voor klassement gaat en Schachie gaat lekker de heuvels in

Valvuillerdemoz

Kämna gaat vast ook lekker de heuvels in. Als is het ook best mogelijk dat ie de Tour volledig in dienst rijdt van Vlasov.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
floda

Heb nog even naar puntentelling bollentrui gekeken met 4 klassementsetappes waarbij er 3 HC en 1 1e categorie. Dat zijn met dubbele punten dus 170 punten. Winnaar vorig jaar had er 107. Dus als er duel tussen pog, rog, vingegard komt dan gaan er in ieder geval 2 maar waarschijnlijk 3 van deze etappes naar die mannen. Dan moet je als pinot (of ieder ander) wel heel veel punten pakken in andere etappes. Dus maar 4e jumbo en 3e uae?

BrackenRidgeCycling

Ik denk dat Vlasov niet gaat, als tie gaat zal hij niet in orde zijn.
Grosss voor klassement net als in de vuelta hoop ik

madeinstars

Dubbele punten is dit jaar toch afgeschaft?

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Niballie

Bora gaf al direct na de Giro aan dat Kämna op de longlist stond voor de Tour. Dat PCS hem nu pas toevoegen zegt m.i. niks.

Antonini

PCS voegt soms redelijk willekeurig renners toe. Zo kwam Vingegaard ineens op de startlist van de Giro tevoorschijn.

Demeesterstoempert

Selectie van Jumbo-Visma bekend. Dennis niet mee, nog niet goed genoeg hersteld dus...

Ludi

'@madeinstars: inderdaad.

Pantano

Lees alle discussies over Fabio Jakobsen. Blijft wel een lastig dilemma idd.

Neig er zelf naar om hem niet mee te nemen. Tuurlijk is hij de beste sprinter en favoriet om direct etappe 2 en 3 op zijn naam ge schrijven, maar daarna kan hij goed pas moeten wachten tot etappe 19. Kans is ook aanwezig dat ie er dan niet meer bij is. Dan is 4 miljoen voor twee etappes wel heel prijzig.

Daarnaast zijn etappe 2 en 3 waaieretappes, dus het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat hij ergens toch de slag mist (of valpartij, hectische sprint etappe met haakse bocht).

Hier blijft ie thuis waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
floda

'@ zolderman inderdaad twijfel bij pinot (zoals altijd) dan is bardet eigenlijk 1 van de weinige die naast pog, rog, ving dus kandidaat bollentrui is. Als hij voor etappes gaat en de rest laat lopen kan dat zeker, maar beetje duur. Yates altijd gekke dagen ertussen, maar te warm/nat/koud of andere k smoes. Lastige puzzel zo.

lordnelom

'@Pantano etappe 21 niet vergeten wat vgm ook wel op een sprint kan uitdraaien. Qs is wel 1 van de ploegen die weet hoe een waaier werk dus verwacht alleen maar voordeel voor hun in etappe 2 en 3. Aangezien qs bijna alle ballen op Jakobsen zet zie ik ze etappe 19 ook nog wel proberen te controleren en je hebt altijd wel een etappe waar rustig gereden word zoals etappe 13 of 15 waar ze Jakobsen over de heuveltjes gaan duwen om te kunnen laten sprinten. Acht hem trouwens etappe 4 ook niet kansloos dus zie 5/6 kansen voor hem

Antonini

'@lordnelom, ik zie eigenlijk maar 3-4 massa sprints (2, 3, 21) als er normaal gekoerst wordt. Maar inderdaad omdat er minder kansen zijn, zullen de sprint ploegen er wel extra op gebrand zijn om etappe 4, 13 en 19 ook uit te laten lopen op een sprint. Toch zie ik 5 etappes echt als de max en verwacht ik er dus maar 4.

Wat erg weinig is, maar de juiste sprinters mee hebben juist essentieel maakt. Want normaal neem je 7-8 sprinters mee, als er dan eentje uitvalt of niet mee sprint is de schade te overzien, want je hebt er nog zo'n 6 die wel top 15 rijden. Nu heb je er waarschijnlijk 4-6 in je team, valt er eentje uit dan heb je al gouw een enorm gat in je selectie.

Wicked Wout

'@floda, nu corona weer oplaait ben ik juist wat huiverig om veel renners uit 1 ploeg mee te nemen (al ben ik het wel met je redenatie eens dat deze mannen hoog zullen eindigen in het bollen-klassement)

albert n

ben benieuwd hoe ineos deze tour gaat rijden. Altijd een sterke ploeg maar plek 1 is al bezet als alles goed gaat, dus dan wordt het een strijd met Jumbo voor plek 2. Of ze gaan voor ritzeges want daar fietsen er nogal wat van rond en dan zul je er een paar meer van moeten opschrijven. Ben dus heel benieuwd naar hun doelstellingen.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Tim

Persoonlijk verwacht ik de Jumbo snel in geel rijd (lees van Aert), Verwacht dat Roglic of Vingegaard deze later overneemt (omdat Pogacar minder tijdrit rijdt - misschien zelf bewust). Verwacht dus veel teampunten in begin. Gok erop dat Pogacar dan uiteindelijk geel overneemt op Alpe d'Huez. Dan tot eind ook wel UAE teampunten. Mijn selectie zal dus twee blokken bevatten.
Plus verwacht dat van Aert snel in het groen zit en hierdoor dus ook teampunten te halen zijn.
Mcnulty kan wellicht dan ook meteen witte trui punten pakken en Bjerg is leuk voor de tijdritten.
Sprinters zijn er wat mij betreft 3x zekerheden, Jakobsen, van Aert en Philipsen.
Rest is nog steeds flink twijfelen en nieuwtjes afwachten.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Tim Pogi gaat gewoon top 10 rijden in de eerste etappe. Alle (zeker korte) ITT de afgelopen 3 jaar in de top10 gereden.

@Ditwashet helemaal eens, het gekste vind ik de gedachte dat MvdP zich koest gaat houden omdat Philipsen in zijn team rijdt. Etappe 4 bijvoorbeeld is echt een etappe waar MvdP zoveel chaos kan maken dat er slechts een sprint uit gereduceerd peloton is. Ik denk echt niet dat na 3 etappes MvdP rustig naar de finish gaat rijden. Idem etappe 13 en 15. Met vAert, Mohoric, Cort, Bettiol en dergelijk zijn er voldoende renners die daaraan mee willen werken.

Tim

'@Antonini, dat denk ik ook, maar denk dat Roglic en misschien Vingegaard wel sneller zullen zijn, dus top 4-8.

1 2 ... 67 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.