Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 73 ... 196 197
ZK

'@Benny nou wordt Padun in dit geval terecht afgeschoten door @KV Die rijdt meer achteruit als vooruit de laatste tijd; dus kan het gniffelen over punchen zeker begrijpen.

vevie

Geen SKA in de Tour. Had hem er vanaf het begin in staan. Ff wissel plegen.

KV

'@Benny: die houd ik natuurlijk liever voor mezelf. Het blijft uiteindelijk een spelletje waarbij iedereen wil winnen. Maar geloof me, de namen die ik zal kiezen zijn heus al eens gepasseerd. Ik denk gewoon dat het zinvoller is om de echt foute picks aan te geven (en dan nog is dit relatief want ik ben uiteraard niet het wielerorakel) dan om te zeggen wie je zeker moet meenemen.

En geloof me een tweede keer: Padun moet je dus écht niet kiezen.

rbc1912

Padun heeft toch alleen uitgeblonken in die ene Dauphiné?

rbc1912

En Ion Izagirre heeft nog nooit flink gescoord in een Grote Ronde volgens mij. Correct me if I'm wrong

Behatzailea

Ion hoeft ook niet flink te scoren, maar die 75 puntjes gaat-ie wel halen. En hij hoeft voor niemand te knechten. Martin gaat echt niet voor een klassement. Toch toch?

Ludi

Ion ging die ene Vuelta wel prima, in 2018 ofzo.

Odin

Moet het ook nog maar zien of EF Padun meeneemt. Zou met niet verbazen als ze toch voor Powless gaan na afgelopen week.

rbc1912

INEOS en Bahrain zullen wellicht de 'sleutelploegen' worden deze Tour. Neem je daar de juiste van mee ben je spekkoper

jenzrscl

Dark horse 100% bob jungels

arjenzvob

Job Bungels wordt steeds minder een donker paard zo. Zeker een leuke pick, maar kom kom.... niet overdrijven. Voor 500k natuurlijk een koopje, maar hij neemt een plek in en die zijn schaars!

jenzrscl

Als hayter meegaat , zal dat zijn om te scoren. Ik geloof nooit dat pidcock.en hayter samen mee gaan . zeker niet omdat volgens mij ze al plek moeten maken voor ganna , als hayter mee gaat is hij gelijk in mijn ploeg. Kan in tijdrit alleen al heel kort eindigen.

arno_183925

Over dark horses gesproken, stiekem verwacht ik een Gianni Moscon als kansrijke aanvallende renner deze tour, met vele etappes op maat voor hem. Het is even geleden maar ook TT was altijd wel aan Moscon toevertrouwd, misschien wederopstanding bij nieiwe equipe Astana waar hij als aanvaller mooie kansen krijgt, en stiekem hoopt op een hoge topnotering op de kasseien en mogelijk een gele trui?

KV

Dan verwacht je plots wel heel veel van Moscon, maar OK, hij vertoonde zeker tekenen van beterschap in Zwitserland.

Küng trouwens vader geworden ;-)

Imbatido

Als hayter meegaat , zal dat zijn om te scoren. Ik geloof nooit dat pidcock.en hayter samen mee gaan . zeker niet omdat volgens mij ze al plek moeten maken voor ganna , als hayter mee gaat is hij gelijk in mijn ploeg. Kan in tijdrit alleen al heel kort eindigen.

Ik zie Ineos eigenlijk wel zowel Pidcock als Hayter meenemen. Pidcock was denk ik sowieso de bedoeling, had de kasseirit al eerder verkend, en hij zit ook alweer op de fiets na Covid. Maar bv Kwiatkowski heeft een knieblessure en rijdt alleen maar ritjes van 20k op Zwift, dus die zal sowieso thuisblijven. En met nog een aantal coronagevallen wordt de keuze wel steeds kleiner. Dus denk daarom dat Hayter wel meegaat, was maandag ook mee op de kasseien dacht ik.

Dan kom je op iets van: Thomas, Dani Martinez, Yates (indien fit), Ganna, Van Baarle, Pidcock, Hayter + Castroviejo (?).

Arne Riis

Over het meesprinten in ‘Groenewegen-etappes’ van Matthews gesproken. Zou het niet kunnen dat hij moet van de ploegleiding? Niet eens zo zeer vanwege de groene trui, maar omdat zijn team elke punt keihard nodig heeft om de komende 3 jaar een world tour licentie te krijgen? Het verwchil met Lotto in de rankings is miniem…

Iets vergelijkbaars geldt bijvoorbeeld voor Israelrenner Woods in punch- of heuveletappes. Zou die niet op kop van het peloton vol gas moeten gaan voor plaats 3 of 7 te pakken (na een ontsnapping van een groepje). Zijn ploeg staat er bepaald niet florrisant voor…

Of denken jullie dat het geen verschil maakt?

Ik vind dit moeilijk in te schatten.

Valvuillerdemoz

Zou Matthews op het vlakke niet in de trein moeten zitten voor Groenewegen? Lijkt me niet dat ie dan zelf mee gaat sprinten

Wicked Wout

Alleen de top 5 van de etappe verdient punten (waarbij plek 5 overigens nauwelijks nog de moeite is). Er zal dus zeker niet meegesprint worden voor een top 10 plek. Of in ieder geval niet met als reden om UCI punten te verdienen.

Thomberg

Heb Matthews nog nooit (bewust) een goede lead-out zien doen.

Ik lees al weken mensen hier praten over mist-have a,b,c. Wat als behalve de top toppers (pog,rog,vin,WvA) niemand op voorhand must have is? Zeker geen Hayter waar het al te lang om gaat. Er is een hele grote groep die rond de 200 kan scoren en wellicht eindigen die gewoon allemaal met 150 punten. Dan maakt het dus alleen uit of je iedereen in juiste etappe kiest en je renners neemt die niet reserve zijn en op de bank moeten zoals extra AK man van 2mio. Dan kan je beter een Kristof upgraden naar Jakobsen.

Alle brokkenpiloten en twijfelgevallen thuislaten en gewoon mooie balans en zekere renners per etappe is juist deze Tour de key. Als mensen hier dan over Padun beginnen snap ik dat niet. Tuurlijk kan zomaar een goede gok zijn maar voor dat geld heb je toch meer zekerheden. Of in elk geval anders liever een 500k man en dan een ander upgraden.

Thomberg

En ohja Moscon voel ik ook wel, geen idee waarom. Leuk 500k gokje

Arne Riis

Dat is nuttige info Wout, dankjewel.

Wicked Wout

Bij deze het totaalplaatje: https://sporza.be/nl/2022/04/05/lotto-soudal-blijft-op-degradatieplek-staan-hoe-zit-het-puntensysteem-in-elkaar~1649182648609/

Maw je kunt beter 60e worden in het AK dan 5e in een etappe

Pantano

Hoe vaak hebben jullie al naar je teampje gekeken sinds Scorito open is? Eerlijk he…😂

M@thijs

'@imbatido lijkt me niet. Dan zou ineos met 0 klimknechten starten. Denk dat er toch zeker 2 meegaan.

Wicked Wout

Om dat nog meer in perspectief te plaatsen: de nr 60 vorig jaar kwam binnen op 2 uur en 37 minuten van Pogi

1 2 ... 73 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.