'@Benny: die houd ik natuurlijk liever voor mezelf. Het blijft uiteindelijk een spelletje waarbij iedereen wil winnen. Maar geloof me, de namen die ik zal kiezen zijn heus al eens gepasseerd. Ik denk gewoon dat het zinvoller is om de echt foute picks aan te geven (en dan nog is dit relatief want ik ben uiteraard niet het wielerorakel) dan om te zeggen wie je zeker moet meenemen.
En geloof me een tweede keer: Padun moet je dus écht niet kiezen.
Over dark horses gesproken, stiekem verwacht ik een Gianni Moscon als kansrijke aanvallende renner deze tour, met vele etappes op maat voor hem. Het is even geleden maar ook TT was altijd wel aan Moscon toevertrouwd, misschien wederopstanding bij nieiwe equipe Astana waar hij als aanvaller mooie kansen krijgt, en stiekem hoopt op een hoge topnotering op de kasseien en mogelijk een gele trui?
Ik zie Ineos eigenlijk wel zowel Pidcock als Hayter meenemen. Pidcock was denk ik sowieso de bedoeling, had de kasseirit al eerder verkend, en hij zit ook alweer op de fiets na Covid. Maar bv Kwiatkowski heeft een knieblessure en rijdt alleen maar ritjes van 20k op Zwift, dus die zal sowieso thuisblijven. En met nog een aantal coronagevallen wordt de keuze wel steeds kleiner. Dus denk daarom dat Hayter wel meegaat, was maandag ook mee op de kasseien dacht ik.
Dan kom je op iets van: Thomas, Dani Martinez, Yates (indien fit), Ganna, Van Baarle, Pidcock, Hayter + Castroviejo (?).
Over het meesprinten in ‘Groenewegen-etappes’ van Matthews gesproken. Zou het niet kunnen dat hij moet van de ploegleiding? Niet eens zo zeer vanwege de groene trui, maar omdat zijn team elke punt keihard nodig heeft om de komende 3 jaar een world tour licentie te krijgen? Het verwchil met Lotto in de rankings is miniem…
Iets vergelijkbaars geldt bijvoorbeeld voor Israelrenner Woods in punch- of heuveletappes. Zou die niet op kop van het peloton vol gas moeten gaan voor plaats 3 of 7 te pakken (na een ontsnapping van een groepje). Zijn ploeg staat er bepaald niet florrisant voor…
Of denken jullie dat het geen verschil maakt?
Ik vind dit moeilijk in te schatten.
Heb Matthews nog nooit (bewust) een goede lead-out zien doen.
Ik lees al weken mensen hier praten over mist-have a,b,c. Wat als behalve de top toppers (pog,rog,vin,WvA) niemand op voorhand must have is? Zeker geen Hayter waar het al te lang om gaat. Er is een hele grote groep die rond de 200 kan scoren en wellicht eindigen die gewoon allemaal met 150 punten. Dan maakt het dus alleen uit of je iedereen in juiste etappe kiest en je renners neemt die niet reserve zijn en op de bank moeten zoals extra AK man van 2mio. Dan kan je beter een Kristof upgraden naar Jakobsen.
Alle brokkenpiloten en twijfelgevallen thuislaten en gewoon mooie balans en zekere renners per etappe is juist deze Tour de key. Als mensen hier dan over Padun beginnen snap ik dat niet. Tuurlijk kan zomaar een goede gok zijn maar voor dat geld heb je toch meer zekerheden. Of in elk geval anders liever een 500k man en dan een ander upgraden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.