Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 74 ... 196 197
hansie pansie

Vind het lastig om te kiezen tussen Fugl of Woods. Beide lijken redelijk in vorm te zijn en beide gaan denk ik voor overwinningen. Maar wie zou er vaker top 10 rijden. Dan denk ik toch Woods eigenlijk. Wie denken jullie? Of toch gaan voor Mollema. Ook in prima doen.

Arne Riis

Als ik de UCI-punten per rit zie (120 voor winst, 50 voor plek 2 en 5 voor plek 5), denk ik zelfs dat de ploegleiding zegt: ‘Bling,, spaar je krachten in rit 2 en 3 en ga lekker voor die punchyritten later in de week.’

Het tegendeel is dus mogelijk zelfs waar: de lage positie van Bike Exchange is dus een reden om hem Scoritotechnisch thuis te laten. Een of twee keer pieken is veel lucratiever dan 4x5e te worden.

Laatst gewijzigd
MichielH

Ja precies, want zelf wilde Matthews in de jaren ervoor ook liever 5x5e worden, dan 1x een etappe winnen, of... zou dat niet zo zijn...

MRegter96

'@vevie

Scorito mag zelf niks met inleg organiseren, daar hebben ze een goklicentie voor nodig.
Bovendien geven ze genoeg weg voor organisatoren of door prijsvragen.
Zijn er genoeg onderlinge pouletjes voor geld of prijzen.
En is het concept van scorito gewoon erg leuk en simpel, niet alles draait om de prijzen.

jan derksen

wie zouden jullie pakken teuns of mohoric?

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
Imbatido

@M@thijs

@imbatido lijkt me niet. Dan zou ineos met 0 klimknechten starten. Denk dat er toch zeker 2 meegaan.

Wie vind je klimknechten dan?

Pidcock is ook een klimmer natuurlijk. Heeft de Baby Giro gewonnen en wil op termijn de Tour winnen. Hayter wordt ook 15e in de Dauphiné, die kun je geen sprinter noemen. En iemand als Van Baarle is ook een halve klimmer in de Tour. Zelfs Ganna kan behoorlijk goed bergop. En dan heb je nog bv een Castroviejo, of dat ze Tao toch meenemen.

En het is niet zo dat Ineos op voorhand de topfavoriet hier bij zich heeft en op kop moet rijden. En het zal snel genoeg duidelijk worden wie van de drie kopmannen knecht zal worden.

Laatst gewijzigd
Zutphen

Kung of Bissenger ?

GoldenWallie

Froom of Fuglsang? ;)

Lo Zar

Cordula Grün of Nina Hagen?

hansie pansie

Woods of fuglsang?
Teuns of Mader?
Barder of Pinot?
Coquard of Benjamin Thomas?
Cort of bettiol?

Geoffrey1420

'@Hansie.

Woods
Mader
Bardet
Thomas
En op die laatste zit ik al een tijdje te twijfelen.

Sies

Kunnen jullie anders even de 20 namen die ik moet kiezen neerzetten, het liefst zonder onderbouwing, dat scheelt mij weer een hoop werk! Dank!

Antonini

'@hansie pansie, nee

Ric

B. Thomas eerder dan coquard dat waag ik te betwijfelen ;-)

hansie pansie

'@antonini proberen kan he, weet dat niet iedereen t waardeert

Mats17

'@Zutphen Bissegger. Heeft als een van de weinigen Ganna al eens verslagen en doet mee om de witte trui. Dat levert je in de twee dagen er op extra puntjes op.

Mats17

'@LoZar Helene Fischer

Odin

Maar Bissegger heeft wel Corona gehad en Kung lijkt in topvorm, dus ik denk dat je daar na etappe 1 meer aan zal hebben.

Dumoulist

Op Zweeler heeft 'darkhorse' Hermans dezelfde pickrate als Roglic (beide 50% in het budgetspel).

Lo Zar

'@Mats17 Even op adem komen.

Antonini

'@Dumoulist, leuke renner, maar welke etappes ga je hem met vertrouwen opstellen? Ik tel er maar 2-3.

RiesKos

Zo. Helemaal bij. Voor een 'lezer' zoals ik was het dit jaar wel extra aanpoten om 76 pagina's terug te lezen. Lijkt elk jaar wel meer te worden :-)

Anyway, meestal reageer ik niet en doe ik met alle info mijn voordeel mee. Althans, dat probeer ik, vrijwel altijd zonder succes :-/. Maar nu ben ik toch weer zo veel pareltjes tegen gekomen. En dan bedoel ik niet de wielrenners, maar de reacties hier. Ik heb genoten van de discussies en het random noemen van namen. Serieuze namen, maar ook lekker zand strooien. Voor elke serieuze renner staan er wel een of meer zandrenners tegenover. Om sommigen moet ik echt heel hard lachen.

Waar het uiteindelijk natuurlijk op neer komt is wie je kiest. Ruim budget. 20 plekken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er ook maar een 500k renner bij zit die meer punten gaat pakken dan andere renners die met dit budget ook wel in je ploeg passen. En van de 750k renners misschien 1 of 2 voor de teampunten. Mijn gevoel nu, met dit budget is dat de Scorito poule beslist gaat worden op teampunten. Met een beetje mazzel pak je al snel 20 tot 60 teampunten per etappe. Als je daar tegenover een dark horse, goedkoop gokje of twijfelgeval (kan top 10, maar kan ook top 20) zet, die vaker top 20 rijden dan top 10, dan leveren teampunten meestal net zo veel of meer op, maar zijn een stuk zekerder. Los van corona dan. Maar dat is al vaker besproken. Corona kan alles op z'n kop zetten. Als na een week 2 topploegen met corona uit de Tour zijn, dan zullen de gokkers komen boven drijven. Maar 'as' is verbrande turf, zei mijn opa altijd.

Dumoulist

'@Antonini Lastig inderdaad. Zelf heb ik ook geen plek meer voor hem. Met Pasqualon en Zimmerman in de selectie zullen er ongetwijfeld enkele kansen verdwijnen.

Vuel Gi Tour

Kennen jullie toevallig Taco van der Hoorn al? Schijnt wel eens aan te vallen en voor 500K zal die vast wel wat puntjes binnen sprokkelen toch?! Maakt de vlakke etappes met vlucht in ieder geval wat leuker om te kijken......

1 2 ... 74 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.