Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 76 ... 196 197
roburger

Dainese die moet na de Vuelta vorig jaar nu 3 grote rondes achter elkaar rijden.

Antonini

'@RTankink, tot nu toe is hij iedere grote ronde zijn geld meer dan waard gebleken... Reed in de Vuelta nog 5 keer top5.

Ragnar Lolbroek

'@Antonini. Ik zat eigenlijk ook eerder te denken aan Kristoff eruit voor Dainese. Die 1 miljoen overschot kan dan weer naar Jakobsen ipv Ewan (eventueel). Ik blijf Jakobsen toch de meest logische sprint kopman vinden in dit veld. Ewan, Groenewegen of Philipsen heb ik een wat minder gevoel bij.

Tijn Hoffman

Hoe kan je nou je knie tegen je stuur stoten en daar zoveel last van hebben dat je het belgisch kampioenschap laat schieten?

oborobo

Wout krijgt met het oog op de Tour,nog snel een nieuwe knie.

Vuel Gi Tour

Coquard om Lood is als Dainese om ijzer.

RTankink

'@Antonini ik meen me te herinneren dat het sprintersveld in de Vuelta vorig jaar heel erg zwak was. Volgens mij heeft bijvoorbeeld een Allegaert toen nog een redelijke vracht aan punten binnen gefietst. Ik zie op de huidige startlijst zo 7/8 sprinters die ik sneller inschat dan Dainese. Ik zie wel nu pas dat ie 1,5 miljoen kost. In dat geval is ie misschien wel het overwegen waard.

Ik vind Dainese en Coquard overigens geen lood om oud ijzer. In een vlakke massasprint is Dainese normaal gesproken sneller.

Laatst gewijzigd
floda

Zit nu met 5 sprinters (incluis WVA) en wil eigenlijk een 6e, maar dan moet ik een coquard wisselen met pinot of capiot met mohoric/woods en dan heb ik weer minder power in die tussenetappes… want een dure van 3 mio wisselen betekend 1 klassementrenner minder en daar geloof ik qua puntentelling niet in. En als ik deze wissels zo zie, ruil ik een paar zekere punten met sprinters in tegen een potentieel hoger plafond. Kortom, dat blijft nog wel een puzzel (tenzij er nog sprinter komt van 500/750 die nog wat punten kan pakken)

ProScoritoManager

'@RVH Ik heb persoonlijk het idee dat O'Connor ietwat overschat wordt obv zijn 4e plek vorig jaar. Als we kijken hoe die tot stand kwam zet dat die prestatie wel in een iets ander licht. Pakte een flink aantal minuten in zijn gewonnen vlucht etappe om vervolgens iedere berg etappe én de tijdrit in te leveren tov een redelijk aantal sterkere AK mannen. Dat scenario is dit jaar natuurlijk nooit uit te sluiten, maar ik acht het wel wat onwaarschijnlijker dat hij nu weer zoveel ruimte zou krijgen.
Daar staat natuurlijk tegenover een prima Dauphine, maar afgezien van Roglic en Ving die een veredeld oefenrondje reden was de tegenstand daar wel van een ander niveau dan in de Tour straks. Dan ga ik toch liever voor een AK renner die zich al iets meer bewezen heeft.

Tomborino

Mader niet naar de tour
https://www.srf.ch/sport/mehr-sport/rad/news-aus-dem-radsport-wegen-corona-maeder-gibt-forfait-fuer-die-tour-de-france

Wijon

Jammer, wordt de keus voor een BAHRAIN voor veel mensen gemaakt/een stuk makkelijker.

Landaluze

'@Tijn

Heeft gewoon geen zin in dit BK. Alle focus op de Tour.

Poule d'Or

Weer een valkuil minder die niet in mijn team zat (net als Bol en Lopez), straks blijven er alleen nog valkuilen over waarin ik zelf val. Het uitvallen door deze variant van Corona maakt het ook gelijk wel weer lastiger om te beslissen over het meenemen van Vlasov en Yates.

Laatst gewijzigd
RVH

'@ProScoritoManager Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat O'Conner vorig jaar in de tour geluk heeft gehad met een etappe waar hij veel tijd terug kon pakken door de vlucht. Maar daarna zat hij, als er een etappe was waar werd geklommen maar de toppers bij elkaar eindigde, bijna altijd in het groepje van de +-10 toppers. In de etappes dat de klassementsmannen het uitvochten reedt hij in de laatste week een 5e en 8e plek bijeen. Verder dit jaar in alle rondes van een week die hij uitreedt top 7 gereden, waarbij een stijgende lijn is te zien 7,6,5,3. Dan lijkt mij de vorm goed te zijn.
Dan vind ik het leuk dat je zegt dat je kiest voor een ronderenner die al meer bewezen heeft en het dan over DFM hebt. Ja vorig jaar in de giro werd hij nog 5e als knecht, waar hij zijn kopman Bernal er doorheen sleepte de laatste dagen. Voor mij het mooiste moment van de Giro 2021. Wielrennen is een teamsport. Maar in de jaren ervoor toch minder laten zien in grote rondes. Ook niet in het jaar dat hij de Dauphine won en erna de tour reedt, ik had hem in mijn team en ik weet nog dat hij toen is gevallen in de 2e etappe. Verder was DFM natuurlijk enorm in vorm in rondes van een week dit jaar en doet hij het uiteindelijk niet super slecht in Zwitserland de laatste dagen. Dus ik zeg niet dat het een verkeerde keuze is om voor DFM te gaan. Alleen vind ikzelf het woord upgrade niet per se een goede woordkeuze.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Als Yates en Vlasov door hun ploeg geselecteerd worden kun je er wel vanuit gaan dat ze fit genoeg zijn. Van de meeste renners hoor je toch dat ze geen klachten hebben, maar wel positief testen. Als ze meer last hebben (zoals Mäder) gaan ze toch niet mee. Yates en Vlasov hebben het nu gehad, die zullen in de Tour niet weer positief testen.

Verder hoop ik dat we geen loterij krijgen qua uitvallers, daar heb ik echt geen zin in. Ik wordt liever door mijn eigen foute keuzes genekt, dan door willekeurige positieve tests. Ik ga daar dan ook geen rekening mee houden met mijn teamselectie, dat is toch niet te voorspellen.

puntenjager

'@Boasson en Hage Er vanuit gaan dat ze fit geoeg zijn. Die aanname gaat bij mij niet meer op na MAL afgelopen Giro.

Poule d'Or

Schachmann ook genoeg last van Corona om het kampioenschap te missen, daar kan ook een streep doorheen.

Zolderman

/

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

'@RVH Ik snap je punt en uiteindelijk weten we natuurlijk achteraf pas wie het bij het goede eind heeft. Voor beide is wat te zeggen, maar voor nu zegt mijn gevoel DFM. Maar mijn gevoel is verre van feilloos hoor :-)

@Boasson Het is niet te voorspellen, maar 1 alinea eerder voorspel je wel dat A. Yates en Vlasov geen positief testje zullen gaan inleveren? ;)

Antonini

Mäder en Schachmann had ik er vanaf moment 1 in staan en vooral Mäder zag ik wel als outsider waarmee je nog het verschil kon maken. Jammer zo en denk dat we ons kunnen voorbereiden op een teleurstellende Tour.

El Peruano

'@Dumoulist waar kan je die pickrate vinden in zweeler? Ben ingelogd maar kan niet vinden.

La Primavera

Ik hoopte ook verschil te maken met Mäder en dan vooral ten opzichte van de teams die hem wél hadden. Jammer dat Mäder de Tour niet rijdt. ;)

Dumoulist

'@pinguin uit Paterswolde
Bij iedere poule is het mogelijk om via statistieken op ''meest gekozen'' renners te klikken. Daarvoor hoef je niet ingelogd te zijn.

Antonini

'@LaPrimavera hahaaaaa, nu nog meer jammer. Op die lange beklimmingen komt Mäder beter uit de voeten dan in het korte werk.

puntenjager

'@Zolderman Als Yates en Vlasov door hun ploeg geselecteerd worden kun je er wel vanuit gaan dat ze fit genoeg zijn...

MAL werd toch ook geselecteerd voor de Giro terwijl hij vooraf al last had. Als je het zoals hierboven staat bekijkt kon je daar toch ook vanuit gaan dat hij fit was?

1 2 ... 76 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.