Vlasov > Martinez > A. Yates
Vlasov wil ik dus graag in mijn team. Draait een prima jaar. Net als heel BORA. Maar twijfel nu door de corona besmetting.
DFM heeft wel wat meer ervaring met drieweekse GT's, maar is dit jaar gewoon wat minder in vorm. Alhoewel hij vorig jaar naast de Giro ook geen super resultaten boekte, dus dat zegt niet altijd iets. Reed overigens een pruts Vuelta in 2019 toen hij al best veel racedagen in de benen had, net als dit jaar. Ik weet het, coronajaren dus weinig wedstrijden, maar toch.
A. Yates (S overigens ook) is leuk voor een kortere etappekoers van 1 of 2 weken, maar 3 weken is te veel.
@Boasson Hagen:
Als Yates en Vlasov meegaan zullen ze fit genoeg zijn om mee te doen, maar of ze dan ook fit genoeg zijn om hun normale niveau te benaderen? Zeker Vlasov is het grote speerpunt voor Bora in de Tour, die zullen ze vast meenemen als dat even kan. Ze kunnen hem altijd meenemen (al is hij dan misschien geen 100%) en dan maar zien waar het schip strandt, een beetje zoals met MAL in de Giro. Gewoon op hoop van zegen. Mocht Vlasov gewoon goed blijken zou het me niet verbazen, mocht hij er in de eerste week al doorzakken eigenlijk ook niet.
'@Sies Ik bedoel inderdaad zijn huidige vorm van Zwitserland. Is niet heel erg slecht hoor, maar ook niet super. Verder kan je er eigenlijk niets van zeggen. In 2019 reed hij ook heel aardig rond. Proloog/ploegentijdrit Vuelta werd hij nog 4e met EF, maar daarna was hij 3 weken lang nergens te bekennen. Hij was natuurlijk mee als knecht toen voor Uran, maar na het wegvallen van Uran pakte hij niet echt zijn kans.
En vorig jaar reed hij slechts 1 keer top tien voor de Giro, maar reed vervolgens een prima Giro. Blijft een beetje koffiedik kijken, want je weet nooit precies hoe een renner zich voorbereid op de Tour. De een heeft goede uitslagen nodig voor zijn vertrouwen, de ander vooral kilometers. Mocht Vlasov overigens wegvallen door corona dan zet ik DFM zo in mijn ploeg.
Echt niemand geïnteresseerd in Sagan? Uiteraard maakt 1 prima sprint in Zwitserland nog geen zomer. Blijft daar toch wel mannen als Coquard, Kristoff, Matthews, Pidcock, Trentin en Bettiol voor. Rond plek 5-6 in massasprints van de Tour moet toch kunnen. Bovendien voldoende zwaardere etappes, waar eigenlijk z'n kracht ligt (of is het "lag"?).
Droomscenario: van Aert gaat niet naar de Tour, dus gaat Sagan toch nog maar een keer voor groen...
Of is het na 3 corona besmettingen wel gedaan op het hoogste niveau?
Uitvallen van mader maakt de spoeling voor serieuze kandidaten voor witte trui helemaal dun. En constant de 2e plek levert best wat punten op. Nog ff en matteo speelt zich terug bij mij in de basis. En alhoewel Hayter er bij mij geen seconde heeft in gestaan omdat hij echt al te veel heeft gereden, gaat hij nu in dit klassement lang 1e of 2e staan en misschien wel op 3 of 4 eindigen. Dus das ook zomaar 60 punten extra.
'@Dumoulist, normaal zijn er nog wel een aantal predenders die (tegen beter weten in) wel voor een klassement gaan. Nu gaan Bardet, Ciccone, Woods, Yates, Pinot en dergelijke niet eens voor een klassement. Inderdaad het pogacar effect zoals @callmeal het noemt, of het UAE/INEOS/Jumbo effect, waar teams budgetair niet tegen kunnen concurreren.
Qua scorito is het interessant omdat er een aantal uit het C-garnituur zich ineens toch de top10 in kunnen rijden.
'@Antonini Het zijn ook alleen de Martin's en de Meintjes van deze wereld die een 11de plek interessant vinden. De renners die jij opnoemt hebben denk ik sowieso wel een dubbele agenda. Als zij na de eerste week er nog steeds goed voor staan dan verwacht ik wel dat zij aanhaken. Zeker als blijkt dat 4 van de 12 kanshebbers al zijn uitgeschakeld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.