Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 77 ... 196 197
puntenjager

Twijfels voor Schachmann had ik al, maar de keuze wordt nu voor me gemaakt. Prima, die blijft thuis.

RiesKos

Vlasov > Martinez > A. Yates

Vlasov wil ik dus graag in mijn team. Draait een prima jaar. Net als heel BORA. Maar twijfel nu door de corona besmetting.
DFM heeft wel wat meer ervaring met drieweekse GT's, maar is dit jaar gewoon wat minder in vorm. Alhoewel hij vorig jaar naast de Giro ook geen super resultaten boekte, dus dat zegt niet altijd iets. Reed overigens een pruts Vuelta in 2019 toen hij al best veel racedagen in de benen had, net als dit jaar. Ik weet het, coronajaren dus weinig wedstrijden, maar toch.
A. Yates (S overigens ook) is leuk voor een kortere etappekoers van 1 of 2 weken, maar 3 weken is te veel.

Sies

'@richasse Patate

DFM dit jaar minder in vorm? Je doelt op de ronde van Zwitserland neem ik aan?

3e in PN
1e in de ronde van t baskenland
5e waalse pijl
4e LBL

Volgens mij zijn er best wat renners jaloers op dit rijtje

Bij mij gaat ie gewoon mee!

Imbatido

@Boasson Hagen:

Als Yates en Vlasov door hun ploeg geselecteerd worden kun je er wel vanuit gaan dat ze fit genoeg zijn. Van de meeste renners hoor je toch dat ze geen klachten hebben, maar wel positief testen. Als ze meer last hebben (zoals Mäder) gaan ze toch niet mee. Yates en Vlasov hebben het nu gehad, die zullen in de Tour niet weer positief testen.

Als Yates en Vlasov meegaan zullen ze fit genoeg zijn om mee te doen, maar of ze dan ook fit genoeg zijn om hun normale niveau te benaderen? Zeker Vlasov is het grote speerpunt voor Bora in de Tour, die zullen ze vast meenemen als dat even kan. Ze kunnen hem altijd meenemen (al is hij dan misschien geen 100%) en dan maar zien waar het schip strandt, een beetje zoals met MAL in de Giro. Gewoon op hoop van zegen. Mocht Vlasov gewoon goed blijken zou het me niet verbazen, mocht hij er in de eerste week al doorzakken eigenlijk ook niet.

puntenjager

'@Imbatido Zo kan je het ook uitleggen, haha. Een goede uitleg is blijkbaar noodzakelijk voor een paar mensen hier.

Janneman45

Zou Mas voldoende hersteld zijn van zijn blessure? Mas is altijd garantie op een goed klassement mits hij fit is, echter is 3,5 miljoen wel een hoop geld dat ik ook ergens anders kan besteden. De twijfel is groot.

Laatst gewijzigd
RiesKos

'@Sies Ik bedoel inderdaad zijn huidige vorm van Zwitserland. Is niet heel erg slecht hoor, maar ook niet super. Verder kan je er eigenlijk niets van zeggen. In 2019 reed hij ook heel aardig rond. Proloog/ploegentijdrit Vuelta werd hij nog 4e met EF, maar daarna was hij 3 weken lang nergens te bekennen. Hij was natuurlijk mee als knecht toen voor Uran, maar na het wegvallen van Uran pakte hij niet echt zijn kans.
En vorig jaar reed hij slechts 1 keer top tien voor de Giro, maar reed vervolgens een prima Giro. Blijft een beetje koffiedik kijken, want je weet nooit precies hoe een renner zich voorbereid op de Tour. De een heeft goede uitslagen nodig voor zijn vertrouwen, de ander vooral kilometers. Mocht Vlasov overigens wegvallen door corona dan zet ik DFM zo in mijn ploeg.

RiesKos

De twijfel is groot.

Dat is volgens mij het enige waar we het bijna allemaal over eens zijn ;)

Laatst gewijzigd
Landaluze

Ik denk dat de meerderheid niet over Mas twijfelt.

RVH

'@ProCyclingManager ik zeg ook niet dat O'Conner de betere keuze is. Maar ik ga ze waarschijnlijk allebei meenemen. Ben wel benieuwd welke klassementmannen/klimmers jij anders nog mee wilt gaan nemen.

KV

Man man man, op deze manier moeten we gewoon beginnen aan alles twijfelen. Heb het al een beetje gehad ermee...

En als ze zelfs al "den Greg" links laten liggen, waar gaat deze wereld dan naartoe? ;-)

vevie

Mocht Vlasov niet fit genoeg zijn, dan gaat bij mij igg Mas mee.

Net op WF dat Mäder iig niet mee gaat naar de Tour ivm Corona.

Antonini

Het is bizar dat er eigenlijk maar zo'n 12 man is die sowieso starten met het doel een algemeen klassement te willen rijden.

wielergekkie

'@Antonini dat is waar. En alsnog vind ik het moeilijk om daar de juiste uit te kiezen. Laat staan als het er meer waren

zomaareens

Ik ga op zoek naar een eenoog! Want in het land der blinden...

callmeal

'@antonini Noem het het Pogacar effect, zelfs van die 12 weten 9 er dat ze bij voorbaat vrijwel kansloos zijn op de eindoverwinning

E-Bikers on Tour

Echt niemand geïnteresseerd in Sagan? Uiteraard maakt 1 prima sprint in Zwitserland nog geen zomer. Blijft daar toch wel mannen als Coquard, Kristoff, Matthews, Pidcock, Trentin en Bettiol voor. Rond plek 5-6 in massasprints van de Tour moet toch kunnen. Bovendien voldoende zwaardere etappes, waar eigenlijk z'n kracht ligt (of is het "lag"?).
Droomscenario: van Aert gaat niet naar de Tour, dus gaat Sagan toch nog maar een keer voor groen...
Of is het na 3 corona besmettingen wel gedaan op het hoogste niveau?

Dumoulist

Het is toch ieder jaar zo dat 10 ploegen zich focussen op het klassement en de andere 7 op de sprint. Tot slot zijn er nog 5 teams met vrijbuiters die te weinig geld hebben voor een serieuze kopman. Vooral het grote geld zorgt voor deze verdeling.

floda

Uitvallen van mader maakt de spoeling voor serieuze kandidaten voor witte trui helemaal dun. En constant de 2e plek levert best wat punten op. Nog ff en matteo speelt zich terug bij mij in de basis. En alhoewel Hayter er bij mij geen seconde heeft in gestaan omdat hij echt al te veel heeft gereden, gaat hij nu in dit klassement lang 1e of 2e staan en misschien wel op 3 of 4 eindigen. Dus das ook zomaar 60 punten extra.

Antonini

'@Dumoulist, normaal zijn er nog wel een aantal predenders die (tegen beter weten in) wel voor een klassement gaan. Nu gaan Bardet, Ciccone, Woods, Yates, Pinot en dergelijke niet eens voor een klassement. Inderdaad het pogacar effect zoals @callmeal het noemt, of het UAE/INEOS/Jumbo effect, waar teams budgetair niet tegen kunnen concurreren.

Qua scorito is het interessant omdat er een aantal uit het C-garnituur zich ineens toch de top10 in kunnen rijden.

Dumoulist

'@Antonini Het zijn ook alleen de Martin's en de Meintjes van deze wereld die een 11de plek interessant vinden. De renners die jij opnoemt hebben denk ik sowieso wel een dubbele agenda. Als zij na de eerste week er nog steeds goed voor staan dan verwacht ik wel dat zij aanhaken. Zeker als blijkt dat 4 van de 12 kanshebbers al zijn uitgeschakeld.

Tceh Brormann

Welke 10 renners staan er in parijs het hoogst in het klassement?

Boasson en Hagen

Pogacar, Roglic, Mas, Vlasov, Thomas, Uran, Yates, Caruso, Lutsenko, G. Martin. Martinez verliest 11 minuten op de kasseien en gaat daarna knechten, Vingegaard krijgt corona in etappe 12 en Haig valt uit door een leeglopende 1-km boog.

Laatst gewijzigd
Tceh Brormann

O'connor doet aan zwemmen? Mc nulty verwacht je niks van? Meintjes en fuglsang zijn ook een kanshebbers? Storer en Gaudu ook niet het benoemen waard?

Tceh Brormann

Ik denk namelijk dat als je 11/12 renners uit de top 20 in je team hebt je hoge ogen gaat gooien. Hoor daarom ook graag andere over klassements mannen.

1 2 ... 77 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.