Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 84 ... 196 197
Maurimaler

Daar gaat onze budget-sprinter Capiot, hopelijk prijzen ze Hofstetter niet te duur en kunnen we die er hier infietsen.

Poule d'Or

Jammer van Trentin, dat wordt weer puzzelen en Capiot ook geen optie meer. Voor EF heeft PCS nu maar 7 renners staan, dus er is nog hoop voor Chaves. Gros er af bij Bora is ook wel opvallend.

jenzrscl

Als gross effectief afvalt neem ik majka.. Aan zijn team te zien heeft pogi 6 klimknechten bij zich, majka kan zich mss focussen in de vlucht voor bergtrui

arjenzvob

Hirschi stond er bij mij al in, maar met deze wijzigingen staat hij alleen maar nog vaster. Kans is zonder Trentin namelijk nog iets groter dat hij voor eigen kansen mag gaan. Ze hoeven niet allemaal te babysitten.

Timber

Majka pakte vorig jaar ook niet veel punten en was toen ook gewoon de meesterknecht van Pogacar. Werd zelfs maar 34e in het eindklassement.

Emootje

Hmm, ook Quinn Simmons verwijderd. Andere dark horse zoeken dan maar.

Thomberg

De twee Movi’s met snelle benen zijn ook interessant! García en Aranburu

FrankSteenbergen

Ik vraag me vooral af wat te denken van al die overgangsetappes: 8, 13, 14, 15 en in mindere mate wellicht 4 en 6. Dit zijn natuurlijk mooie etappes voor de types Van Aert, Van de Poel, etc (dus een sprint met gereduceerd peloton), maar ook voor aanvallers natuurlijk. Zijn er echt steeds weer voldoende ploegen om de (ongetwijfeld grote groep) aanvallers elke keer weer terug te halen? Het maakt nogal wat uit of je voor dit soort etappes in de aanval of in de gereduceerde sprint gelooft....

Zuurvlees

Trentin niet mee?

rbc1912

Over Majka: die haalde vorig jaar in de 200 punten. Zo slecht is dat toch niet 'Scoritowise'?

daandej

Jaa teampunten

GoldenWallie

Majka is laatste knecht toch? En lijkt nu ietsje sterker in de voorbereiding dan vorig jaar.

rbc1912

Teampunten zijn toch ook gewoon punten ;)

rbc1912

En hij haalde dus gewoon meer punten dan een Mas vorig jaar die 6e werd

SvenVDB

Vorig jaar won Pogacar ook de Bergtrui, wat dus ook nog voor extra punten zorgde voor Majka. Die kans is dit jaar toch kleiner als je het mij vraagt.

rbc1912

Ik zit hier ook geen betoog voor Majka te houden hè. Hij is bij mij in de race voor de laatste 3 plekken. De tegenargumenten snap ik ook wel. Maar hij is te overwegen. Net zoals iedereen van UAE.
Nu ben ik zelf normaal zo van het selecteren op teampunten. 2x vol voor een team gegaan en dat is 2x op een deceptie uitgelopen (Jumbo met het leeglopende zwembad in de Vuelta en Quick-Step met Evenepoel in de Giro).

Ric

Wat is jullie verwachting mbt uitrijden van de Tour door Ewan.
Of is de kans vrij groot dat hij niet door de bergen komt en al niet eens meer aan sprinten toekomt in etappe 19 en 21.
Probeer zoveel mogelijk sprinters te nemen die er hoogstwaarschijnlijk in etappe 4 ook bij kan zijn.
Maar bij Ewan twijfel ik eigenlijk een beetje of hij er op de brug van afwaait en of hij dus door de bergen komt.
Eigenlijk laat ik m elke grote ronde links liggen maar ik vind zijn bedrag dit keer wat aantrekkelijker.
Maar dan moet er wel reële kans zijn om er in 19 en 21 nog bij te zijn.

Stijn Lemmens

Als Ewan geen blessure heeft ofzo! Dat rijdt hij de TOUR meestal uit

Yskoud

Grootste probleem met Ewan is dat hij weigert te sprinten voor een plaats 2-10. Hij laat altijd direct lopen als hij ziet dat hij niet meer kan winnen.

Ric

Klopt hoor Yskoud, daarom neem ik hem normaliter ook nooit.
Maar hij heeft normaliter wel wat meer sprintkansen dan een Groenewegen of Jakobsen.

jenzrscl

Is het volgens jullie 100% zeker dat jakobsen die 4de rit niet gaat meedoen? 900 meter aan 7.5% op 16 km van finisch

Stijn Lemmens

Volgens mij heb ik ergens gehoord of gelezen dat EWAN voor de groene trui zou gaan

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Ewan moet wat he tussen rit 4 en rit 19 😁 maar ik denk dat wout phillipsen en zelfs pedersen en matthews meer kans maken op groen met dit parcour

Remco Van den Akker

Heb nu lutsenko, barguil en woods, maar heb budget over en wil er eentje inruilen voor mvdp. Van wie verwachten jullie het meest/minst? Mijn team is nu pogacar, roglic, vingegaard, vlasov, thomas, o connor, caruso, woods, barguil, pinot, lutsenko, van aert, philipsen, ewan, sagan, dainese, coquard, pedersen, guerreiro en fuglsang. Verdere tips ook welkom.

Wellens Nietens

Hier worden we niet heel veel wijzer van maar als we het toch over de doelen van Ewan hebben: hij zegt zelf dat 'ie voor een etappe gaat en verder is alles bonus en dat 'ie op schema ligt om heel goed te zijn in de Tour. https://www.eurosport.com/cycling/tour-de-france/2022/you-have-to-get-used-to-letting-your-team-mates-down-caleb-ewan-on-hard-truths-ahead-of-tour-de-fran_sto9004392/story.shtml

1 2 ... 84 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.