Ik vraag me vooral af wat te denken van al die overgangsetappes: 8, 13, 14, 15 en in mindere mate wellicht 4 en 6. Dit zijn natuurlijk mooie etappes voor de types Van Aert, Van de Poel, etc (dus een sprint met gereduceerd peloton), maar ook voor aanvallers natuurlijk. Zijn er echt steeds weer voldoende ploegen om de (ongetwijfeld grote groep) aanvallers elke keer weer terug te halen? Het maakt nogal wat uit of je voor dit soort etappes in de aanval of in de gereduceerde sprint gelooft....
Ik zit hier ook geen betoog voor Majka te houden hè. Hij is bij mij in de race voor de laatste 3 plekken. De tegenargumenten snap ik ook wel. Maar hij is te overwegen. Net zoals iedereen van UAE.
Nu ben ik zelf normaal zo van het selecteren op teampunten. 2x vol voor een team gegaan en dat is 2x op een deceptie uitgelopen (Jumbo met het leeglopende zwembad in de Vuelta en Quick-Step met Evenepoel in de Giro).
Wat is jullie verwachting mbt uitrijden van de Tour door Ewan.
Of is de kans vrij groot dat hij niet door de bergen komt en al niet eens meer aan sprinten toekomt in etappe 19 en 21.
Probeer zoveel mogelijk sprinters te nemen die er hoogstwaarschijnlijk in etappe 4 ook bij kan zijn.
Maar bij Ewan twijfel ik eigenlijk een beetje of hij er op de brug van afwaait en of hij dus door de bergen komt.
Eigenlijk laat ik m elke grote ronde links liggen maar ik vind zijn bedrag dit keer wat aantrekkelijker.
Maar dan moet er wel reële kans zijn om er in 19 en 21 nog bij te zijn.
Heb nu lutsenko, barguil en woods, maar heb budget over en wil er eentje inruilen voor mvdp. Van wie verwachten jullie het meest/minst? Mijn team is nu pogacar, roglic, vingegaard, vlasov, thomas, o connor, caruso, woods, barguil, pinot, lutsenko, van aert, philipsen, ewan, sagan, dainese, coquard, pedersen, guerreiro en fuglsang. Verdere tips ook welkom.
Hier worden we niet heel veel wijzer van maar als we het toch over de doelen van Ewan hebben: hij zegt zelf dat 'ie voor een etappe gaat en verder is alles bonus en dat 'ie op schema ligt om heel goed te zijn in de Tour. https://www.eurosport.com/cycling/tour-de-france/2022/you-have-to-get-used-to-letting-your-team-mates-down-caleb-ewan-on-hard-truths-ahead-of-tour-de-fran_sto9004392/story.shtml
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.