Girovrienden, ik heb een luxeprobleem, die zoals jullie weten juist voor een enorme kater kunnen zorgen. Ik heb 10 renners die bij wijze van alle 10 kunnen winnen morgen. Wie zouden jullie banken?
Evenepoel
Roglic
Almeida
Hart
Kämna
Fortunato
McNulty
Pinot
Buitrago
Pozzovivo
Als ik geen nieuw inzicht krijg gaat me dit geheid slaap kosten. Eeuwige roem voor degene die dat me kan geven.
Voorbeschouwing Wielerflits lijkt me inderdaad niet de juiste. Fortunato is vooral uit op 3e week als je hem zelf moet geloven. En ook een Covi zakte er vandaag hard door, leek in tegenstelling tot McNulty niet te sparen namelijk.
1 darkhorse die nog genoemd moet worden: Leknessund, precies het type etappe voor hem.
“I’m not a robot’
Ooit heb ik eens gezegd, ga nooit zonder Mollema op stap. Niet alleen selecteren, maar opstellen ook. Sommige ezels weten zich gemakkelijk aan eenzelfde steen te stoten… maar toch…Zonder MM en met bankpunten van Mollema 281 puntjens mogen ophalen, prima, na een zeer matig begin. Vond het een draak van een etappe maar wel met een mooie finish.
Morgen een dag voor aanvallers, als ik ze had zou ik er negen opstellen. Mollema neem ik mee, Konrad, Buitrago, Pinot, ik twijfel nog even tussen Leknessund en Arendsman waarvan ik denk dat die er steeds beter in komt, al moest Arendsman vandaag nog bijna lossen. Aangevuld met AK heren.
De kans op een succesvolle vlucht is misschien groot morgen, maar ik betwijfel of er überhaupt 6 vluchters vooruit blijven, laat staan dat je de 6 juiste opstelt. Ik beperk me morgen tot McNulty en Tesfatsion als uitgesproken vluchtopties, die hebben beiden vandaag nadat hun werk gedaan was de spaarstand aangezet. Daarmee Van Wilder en Fortunato op de bank.
Lastige keuze voor morgen met ongetwijfeld weer bankpunten. Ik ga voor:
- Evenepoel
- Roglic
- Almeida
- Carthy
- Kamna
- vendrame
- Pinot
- Buitrago
- Rubio
Oa Hart, Albanese, Healy en Matthews op de bank. Voor de laatste 3 is het aan de zware kant en ik verwacht dat ze hun energie aan andere etappes zullen spenderen.
Waarom zou Buitrago meer ruimte krijgen dan Pinot? Heeft aangegeven om ook voor een beter klassement te gaan dan vorig jaar (12e) en staat op 2,5 minuten (pinot op 2) dus die laten ze ook niet rijden. Tuurlijk verliest hij nog wat in de tijdritten, maar ploegen als Ineos, UAE en Bora laten een groep met hem erin echt niet (ver) weg rijden. Denk ik dan hè 🌝
Even de 3 voorbeschouwingen bekeken en 11 van mijn renners worden alweer genoemd. Fijn is dat.
Normaal zou ik gewoon gaan voor mijn 9 klimmers, maar omdat er mogelijk een vlucht komt, en een matthews of een albanese daar zomaar in kan zitten zou er ook morgen toch weer een sterke sprinter top 10 kunnen rijden.
Wie ik hoe dan ook opstel is Healy, misschien ook wel als captain als ik het aandurf.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.