Wie kopman te maken morgen ... Zie een beetje tot mijn schrik dat ik wel veel aanvallers heb en weinig echte ak. Voor morgen komt dat nog wel goed uit, vluchters weg of een grotere groep waar zij wel in zullen zitten, maar dat kan me later toch wel opbreken. Toch Konrad maar, kan in beide scenarios scoren.
Zal de colle Molella vanaf morgen colle Mollema worden genoemd? Zie niet in waarom hij het morgen niet zou/mag proberen en hij leek ook in orde vandaag.
Verder denk ik ook dat renners als Buitrago en Pinot morgen geen vrijheid krijgen van het peloton. Maar toch ga ik ze beide meenemen. Buitrago kan ook nog punten krijgen voor puntentrui dubbele voornaam, Pinot is m’n juichrenner en kan plots toch proberen zijn bergtrui te verdedigen (en wellicht de etappe te winnen?)
Team morgen:
Evenepoel
Roglic
Almeida
Kamna
Buitrago
Pinot
Leknessund
Mollema
Healy
Even de interviews van morgen afwachten voordat ik m’n kopman definitief kies, voor nu krijgt de gretige en zo te zien ook prima in orde Healy (21e vandaag) de voorkeur.
Na een relatief goede dag (260 puntjes) bijna op de 50%. Het houdt nog niet over, maar de finish is nog ver.
Morgen mogen deze heren het vuile werk opknappen:
- REV
- ROG
- TGH
- Almeida
- Kamna
- McNulty
- Pinot
- Buitrago
- Healy
Voorlopig heb ik Healy als cap, maar wil ook de interviews nog een beetje afwachten. Op de bank ook nog behoorlijke twijfels met Cort (als zijn hotelkamer goed was vannacht zie ik hem wel weer meedoen), Matthews (waarom niet na de overwinning nu het roze?), Vine (als het echt naar de AKs gaat, waarom niet?)
Zouden ze schrik hebben van Dunbar als die meeglipt in de ontsnapping? Denk kans nog groter dat ze die laten rijden dan een Pinot... Maar denk toch dat mannen die aangegeven hebben voor AK te gaan (zoals Dunbar en Pinot) sowieso niet toegelaten zullen worden. Dan toch maar Pinot meenemen voor misschien nog wat bergpunten en roze van King Küng ;-)
Ik vraag niet veel vandaag: Fortunato die de rit wint en Küng in het roze.
Blij met het nieuws van Albanese, dat was nl mijn nr 10 en viel er al net buiten. Hoef ik ook geen fomo te hebben. Wij doen het met de volgende 9:
7.00/ 2.50 ROGLIC ***!!$
8.00/ 3.00 EVENEPOEL ***!!$
13.00/ 4.50 FORTUNATO **$$$$
13.00/ 5.00 HEALY ***!!!!$$$
13.00/ 5.00 BUITRAGO !!!!
17.00/ 6.00 KAMNA *
23.00/ 6.00 PINOT *!!!
34.00/ 8.50 VINE **
34.00/ 9.00 KONRAD !!!
Hopelijk geen rare fratsen van Kung en/of Ganna vandaag.
Het nettoresultaat is praktisch 0, want tegenover eventuele extra inspanningen van Remco staat extra inspanningen van je eigen knechten die je later in de Giro ook hard nodig hebt. Dus lijkt me nagenoeg geen kans dat Jumbo gaat rijden. Als ze gaan rijden, is het omdat ze denken kans te maken opde winst en tijdswinst met Roglic, maar daarvoor lijkt het me te vroeg in de ronde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.