Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 104 ... 193 194
Risje89

Gisteren bankpunten met Oldani en Skujins.. maar Bling wel als captain, dus alsnog 19% gestegen naar 63%. De weg omhoog is ingeslagen.

Vandaag ga ik toch voor de klimmende types + Bling. Cort blijft de rest van de Giro op de bank (dus die gaat vandaag mee in de vlucht).

Nijmos

Als Roglic vandaag zijn ploeg op kop zou zetten diient dat een drie dubbel doel: bonificatie pakken in een vlakke sprint, de etappe winnen voor moraal en evenepoel roze late houden.

Laatst gewijzigd
YSoSerious

Thanks @Risje89 voor de heads up, dan kan ik Cort vandaag opstellen.

KV

'@Nijmos

Hij zou de boomerang serieus in zijn gezicht kunnen terugkrijgen. Met deze vormcurves (die misschien later deze Giro nog zullen kruisen) zie ik REV Roglic gewoon lossen op die laatste klim.

Kleine Drekst

Zie dat healy hier veel gekozen is heeft natuurlijk een schitterend voorjaar gereden. Ik denk dat de tank een beetje leeg is na het prachtige voorjaar. Verder verwacht ik dat vandaag de vluchtersgroep weg blijft.

Jaap Jansen

Ik moet nog 1 van deze vier opstellen:
- Vendrame
- Cort
- Vine
- Küng (?)

puntenjager

Gisteren een prima score van 270 met de gehele top 4 incl. kopman Bling. Met bijna 20% gestegen naar 75%. De weg omhoog is ingezet. Vandaag een lastige etappe. Wie maken we kopman? Ik twijfel nog tussen Fortunato, Leknessund en McNulty. Ik neig naar Fortunato. Wil zichzelf vast een verjaardagscadeautje geven.

Evenepoel
Roglic
Almeida
Hart
Fortunato
McNulty
Leknessund
Pinot
Matthews

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Nick Backer

Pedersen heeft ook een fantastisch voorjaar gereden, en een wat langer voorjaar dan Healy

zomaareens

wat denken we van Kung en Bettiol vandaag? vanuit de kopgroep?

Kleine Drekst

'@nasibal klopt maar dit is pas het eerste echte goede voorjaar van Healy en Pedersen heeft dat wel vaker gedaan. Maar vind sowieso dat iedereen veel te veel naar het voorjaar kijkt maar mij hoor je niet klagen hoor sta daardoor mooi hoog!

mspan

Denk dat Kung het wel eens kan gaan proberen. Als je Pinot zo hoort gisteren is het niet voor hem in de kopgroep, maar kleur brengen in het team. Roze lijkt mij dan kleur brengen in het team, en anders zie ik hem nog wel lang aanklampen bij GC en Pinot de bergtrui houden. Dus ik stel hem op!

Nijmos

Er is wel een verschil tussen een voorjaar dat eindigt in Roubaix en een voorjaar dat eindigt in Luik. Maar dat weet @nasibal zelf ook heuswel. Het voorjaar is natuurlijk het argument vóór Healy maar ook tegen (weinig rust, geen hoogtestage, andere parkoersen). Ik kon het uiteindelijk niet laten hem mee te nemen, vanwege de verwachte hoge pickrate. Dikke fomo dus eigenlijk.

nasibal

'@Nick

Oh het kan heel goed dat Healy het niet waarmaakt hoor, maar die 4 wedstrijdjes vlak voor de Giro hebben hem niet doodop gemaakt. Hooguit dat zn vormpiek net verkeerd ligt voor een goede 3e week.

@Nijmos

Doel je op dat voorjaar van Remco wat eindige in Luik? Beetje flauw natuurlijk maar de afgelopen jaren voldoende voorbeelden te vinden van renners die heuvelklassiekers + Giro reden.

Laatst gewijzigd
KV

Nasibal heeft duidelijk ook meegesurft op de Healy Hype. Vraag me af of hij dan ook de Vine Hype gevolgd is ;-)

Laatst gewijzigd
John Berger

Verwacht dat de AK renners zich vandaag rustig houden en dat het een etappe wordt voor de ontsnapping. Maar twijfel echt welke renners ik nu wel/niet opstel. Nu Matthews op de bank (te zwaar voor hem), Albanese op de bank (team gaat voor Fortunato) en Fiorelli op de bank (te zwaar). Ook Hart, Cort en Arensman op de bank.

Ga voor Covili als kopman en verder Evenepoel, Roglic, Vine, Fortunato, A. Paret-Peintre, Pinot, Healy en Ricitello).

Kan helemaal verkeerd uitvallen, maar ja het is maar een spelletje (sta nu op 84%).

ProScoritoManager

Zit ik me suf te piekeren over welke klimmers ik moet opstellen, begint men hier opeens over Kung. Moet ik die nou ook nog gaan overwegen?!

Kleine Drekst

maar verwacht wel een mooie koers vandaag dus ik zit er weer klaar voor vanaf kwart over 12!

nasibal

Nasibal heeft duidelijk ook meegesurft op de Healy Hype. Vraag me af of hij dan ook de Vine Hype gevolgd is ;

Vine hype niet, Healy hype semi.

Avond vantevoren Dunbar en Marit gewisseld voor Mayrhofr en Healy. Met name uit Fomo (icm verwachtte redelijke pickrate) en omdat ik hoopte dat Healy iig 2 van de 3 tijdritten goed zou doen. Rest is bonus.

R. D.

Ik ben ook nog niet uitgepiekerd hoor, ik begon eigenlijk met maar 1 dilemma en dat was Albanese. Gelukkig kwam daar duidelijkheid over dus die kan (hopelijk) veilig op de bank.

Ganna, Kung, Cort en Matthews op de bank voelen een stuk minder veilig. Ik zou AK types als Kamna en Vine kunnen offeren maarja als er echt gas wordt gegeven verwacht je die er juist wel bij.

Het zal wel een lange oorlog worden om een plekje in de kopgroep omdat iedereen weet dat de juiste kopgroep betekent dat je roze kan oprapen.

Bockham

Oke na jarenlang lezen toch maar even een profiel gemaakt met wat overwegingen voor vandaag. Allemaal suggesties natuurlijk waar je wel/niet mee eens kunt zijn maar mss ook overwegingen waar je iets aan hebt.

1. Het veiligst vandaag is om je klassementsman te cappen. Zeker omdat het nog vroeg is in de ronde en je nog niet precies weet wie de best klimmende vluchters zijn. Vermoedelijk blijven er niet veel meer dan 5-8 renners voor de AK mannen. En als je de verkeerde vluchter capt dan loop je een hoop punten mis.
2. Het parcours is ondanks dat er maar cat 2 klims inzitten zeer selectief. 3500 hm is gewoon echt pittig. Dus mijn take is dat de Kungs/Corts en zelfs een Leknessund dit niet aan kan. Albanese gaat zeker ook niet meedoen in een vlucht vermoed ik. Matthews kijkt ook wel uit schat ik zo in.
3. Jumbo en QS gaan zeker niet controleren maar wel zorgen dat er geen gevaarlijke mannen in de vlucht zitten. Of Buitrago en Pinot hieronder vallen weet ik niet. Pinot gaat overigens niet proberen mee te vluchten, Buitrago vrijwel zeker wel. Ik denk dat Jumbo en QS ook niet willen dat de trui naar Ineos gaat eerlijk gezegd: te groot risico.
4. Bahrain gaat niet controleren voor de ritwinst maar gaan voor Buitrago in de vlucht. Als dat niet lukt gaan ze lekker achter QS in t wiel.
5. Ineos kan zomaar wel eens gaan voor de rit (tempo maken) omdat ze denken dat Tao een kans maakt. Ineos vind ik de laatste jaren ook taktisch onbenullig en onvoorspelbaar rijden in veel gevallen. Dus sluit niet uit dat zij wat geks gaan doen (wat niet slim zou zijn).
6. En dan de vluchters. Mijn grootste favoriet vandaag is McNulty. Anderen die ik een kans geef (op volgorde van mn eigen inschatting qua waarschijnlijkheid): Rota, Konrad, Healy, Fortunato, Armirail, Cepeda, Mollema, Verona, Rubio, Zana, Riccitello, Taramae, Dombrowski. Grootste kans op de roze trui geef ik Konrad, Healy en Mollema.
7. Ik schat daarbij in dat Evenepoel Roglic eraf gaat rijden. Als hij de benen heeft laat hij het nooit na. En die benen heeft hij hebben we gezien. Dus Remco cappen lijkt me de safest bet. Maar Roglic is een klasbak, dus geen garantie (hij heeft ook een betere sprint).

Hopelijk van nut :-)

Ajvenema

Ik kan het wel begrijpen als mensen Healy niet hebben vanwege de concurrentie binnen z'n ploeg, of onzekerheid over z'n vaardigheden op dit parcours. Maar de man in vorm thuislaten omdat ie te goed is zou ik niet al te vaak doen:)

Pimvanderd

ik hoor hier niemand over Paret-Peintre zou hij geen ruimte krijgen? als hij dat wel krijgt is dit wellicht wat voor hem.

Nijmos

Doel je op dat voorjaar van Remco wat eindige in Luik? Beetje flauw natuurlijk maar de afgelopen jaren voldoende voorbeelden te vinden van renners die heuvelklassiekers + Giro reden

@nasibal: zeker. Die komen dan doorgaans van hoogte en doen dan het ardennenweekend. Vlasov en Evenepoel zijn daarvan voorbeelden. Healy deed echter ook nog Brabantse pijl erbij in de stromende regen. Het effect van een eventuele hoogtestage daarvoor is dus inmiddels wel uitgewerkt en ik denk dat er een stuk meer vermoeidheid is dan bij een Evenepoel die maar 1 klassieker reed. Neemt niet weg dat ik Healy vanwege pickrate, mogelijke tt en hype niet kon laten liggen.

user26790

Gisteren 273pnt. Niets laten liggen op de bank. Vandaag voor de klassementsmannen. En hoop op een soort Zoncolan scenario van EOLO Kometa. Daarom Fortunato als Cap.

R. D.

Ik denk niet dat ik het aandurf met een aanvaller als cap, ik heb er ook teveel om uit te kiezen(Fortunato/Healy/Konrad/Buitrago).

Ik ga op safe met Remco. Die zie ik nog wel wegrijden op de laatste klim.

1 2 ... 104 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.