Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 110 ... 193 194
arjenzvob

Haha we zullen zien. Tientje op Groves beter idee @201

@Nick Bakker.... Zozo! Zo ver voor de deadline! Deze keer hou je ons niet in spanning, gelukkig maar! Al is het nog onder voorbehoud....

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

.

Laatst gewijzigd
Bonkie

Met Barta gegokt en flink verloren. Hoopte op het Leknessund scenario, maar dan met een nog donkerder paard. Voelt wel alsof ik écht geleefd heb vandaag.

user26790

Voor morgen:
Pedersen(C)
Groves
Matthews
Vendrame
Fiorelli
Bonifazio
Mayrhofer
Evenepoel
Stewart tot slot. pakte in rit 2 toch plek 9.
Pinot en Fiorelli op de bank

Wielertje12

Fiorelli in de ploeg en op de bank? @cyclekiller

Wat te doen met Dalla Valle? Morgen opstellen?

Laatst gewijzigd
user26809

Suffe toestand vandaag zeg; was echt voor vlucht gegaan met zes opties en captain Konrad. Renners probeerden het wel, oa Healy, Kung, Buitrago, maar komt er pas in de afdaling een (kleine) groep, net met de renner (albanese) die ik niet opgesteld had. Slik..
Resultaat: 72 pnt, 10% gezakt

kevinraar

99 punten gehaald albanese leuk 4de zat helaas op de bank

mij team voor morgen
pedersen
garviria
cavendish
vendrame
bonifatzio
dekker
everpoel
roglic
pinot

bank
albanese
thomas
vlasov
kemna
pozzovivo
uran
buitrago
ganna
rota
cort
cerny

Laatst gewijzigd
Basementman

Kan iedereen wat minderen met iedere dag zijn (of haar) score door te geven? Als we dat allemaal zouden doen zijn we 3500 berichten verder (het ooit genoemde aantal meelezers op het forum). En nee, dit komt niet voort uit frustratie, kachel redelijk door.

In plaats van “ik heb x aantal punten gehaald, maar jammer van die bankpunten van y” lees ik liever (en ik denk het gros wat hier aanwezig is):
- wie zag er goed uit tijdens de etappe, wie minder, of wie liet zich bijvoorbeeld strategisch uitzakken
- overwegingen over wie wel/niet mee te nemen de volgende etappe
- interviews van renners op gure sites waar ze hun (hernieuwde) ambities blootgeven
- en het mooiste: de via instagram DM verkregen ambities van de Fiorelli’s

arjenzvob

Kevin, wat doen Evenepoel, Roglic en Pinot in je team morgen? Pinot voor bergklassement? Evenepoel voor nr 2 jongerenklassement?

Ik zou ipv die mannen Cort, Albanese en Rota doen. Wellicht toch een kleine kans op een vlucht....

Vraag aan @Basementman:
– wie zag er goed uit tijdens de etappe, wie minder, of wie liet zich bijvoorbeeld strategisch uitzakken?
– overwegingen over wie wel/niet mee te nemen de volgende etappe?
– interviews van renners op gure sites waar ze hun (hernieuwde) ambities blootgeven?
– via instagram DM verkregen ambities van de Fiorelli’s?

Laatst gewijzigd
Basementman

Laat ik zelf beginnen met de grootste twijfel voor morgen: Gaviria. Het lijkt (met 2500 hoogtemeters) redelijk zwaar te worden, maar gezien deze hoogtemeters voornamelijk in het begin van de etappe liggen, en redelijk verspreid zijn over een lange loper (en twee puistjes), zouden de beetje klimmende sprinters eraan moeten kunnen blijven hangen, of terug kunnen keren.

Oftewel: geen twijfel bij types als Pedersen, Groves, MM, MM2 en Albanese (alhoewel, na vandaag wel).
Verder lijkt het voor Cavendish, Dekker en Milan wel echt lastig te worden.

Dan blijft de middencategorie over, namelijk Gaviria, Ackermann, Consonni, Marit. Wat denken jullie? Meerdere ploegen met zo’n sprinter en dus grote kans op terugkeer na lossen? Of lijkt het te zwaar?

Laatst gewijzigd
kevinraar

zij voor de zeker punten roglic kan ik nog wel uitdoen voor 1 van die 3 verwacht niks van albanese heeft vandaag al in de vlucht gezeten dan word het cort denk ik
everpoel zekere 12 punten
pinot zekere 8 punten

arjenzvob

Ik denk dat DSM het kort (Cort) gaat houden en hulp krijgt van Jaco en Trek. Gegarandeerde sprint, met ook je laatst genoemde sprinters. Zelfs Cav, Dekker en Milan is mogelijk maar dat alleen als er echt een kansloze vlucht is van gebroeders Bais.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Arjenzvob niet heel gek om de zekere punten van Evenepoel te pakken toch en mss zelfs pinot? Beetje kansen spreiden. Albanese zou ik wel zeker opstellen, dat wel.

@basementman eens. Alleen frustratie delen wil ik nog wel Ff toevoegen haha
Inhoudelijk op jouw punten. Enkele renners die heel sterk naar voren kwamen: Healy (100x ontsnapt), VanHoucke, Battigoal, McNulty, DeMarchi en Rubio (en Leknessund). Als ik die had zou ik ze vaak in gaan zetten. Healy elke dag totdat hij er bij zit haha. Verwacht ik morgen eigenlijk ook wel. Kung was ook sterk maar is ook omdat hij roze kon pakken. Weet niet of die nog iets doet tot de tijdrit.

@nasibal had bijna gelijk gekregen met Armirail. (Had liever hem dan Lekkie in roze gezien). De chasse-patat werd hem net teveel

Aanklampen

'@Basementman, gezien het vlakke eind zou het zo kunnen dat je op een minuut of 2 een groep krijgt met bijvoorbeeld 4x Movistar, Intermache met aantal renners, wellicht Bahrain met een Sutterlin, misschien Arkea al zag Dekker er echt niet goed uit (dat lijden van vandaag wordt misschien lijden in het kwadraat morgen), Astana met een aantal renners die gaan jagen op het eerste peloton...

Kans bestaat dat dat een strijd wordt wie het eerste breekt. Als in groep 2 5 of 6 ploegen gaan rijden om sprinters terug te brengen kan het zo zijn dat zij dat halen tegen 3 ploegen (misschien 4 of 5) vooraan...

Aanklampen

'@Thomberg, was dat wel Battigoal? Ik dacht dat Eurosport een aantal keer de verkeerde voor Battigoal aanzag, o.a. Scaroni..

Vond overigens Tesfatsion ook best aardig, al liet ie zich ineens wegblazen.. Was dat lossen of laten lopen.

Jaap Jansen

Mooie bankpunten met Albanese, en dat allemaal omdat voorafgaand gezegd werd dat hij later deze week wou knallen. Achja, wel mooie etappe gezien! Op naar de dag van morgen.

Jaap Jansen

Is het morgen iets voor Küng of Mollema?

floda

Als milan morgen de heuvels overleeft dan houdt hij paars en dat is buitrago ineens 12 punten waard. Maar ja als. Heb verder nu even weinig teampunten opties, dus de 6 sprinterkeus incluis albanese is nu ineens weer een minder goede keus. Nou ja dan maar opvullen met rev, pinot en of buitrago of skuijns (als ik hem nu wel opstel zal het morgen wel niets zijn). Ik verwacht overigens dat morgen toch een vlucht het weer gaat proberen en dat we weer zo’n 1e uur krijgen als vandaag en dat betekent dat we al veel mannen kunnen afschrijven die ook niet meer gaan terugkomen. Want dsm zal blijven jagen omdat ze a trui verdedigen en b met mayerhofen iemand hebben die wel zal overleven.

jenzrscl

Wie verwachten jullie in kopgroep, met die klimmetjes wss th weer healy en een mcnulty? Mannen ver op klassement gaan vrijheid krijgen maarja ook niet veel als de matthews hard gaan op die klim.

Er zullen th paar hardrijders moeten inzitten ,willen ze evt overleven. Ik ga er alvast niet op gokken

jenzrscl

En ik hoor hier bullshit van dsm gaat controleren. Klopt maar th niet op mannen die 7min + staan

Buiten top 45 klassement staan ze allemaal al heel ver.

En even afwegen welke ploeg geen sprinter heeft om in vlucht te gaan.. zijn er niet veel..

Mss een ineos met ganna
Mss astana omdat ze gokken dat cav niet mee kan
Bora
Mss EF met cort himself
Green project(fiorelli, maar mss gaat hij zelf mee) maar iemand in vlucht kan best
Israel
Corratec
En heel mss uae (al hebben ze ackerman) maar die gaan th niet werken voor hem , eerder iemand mee sturen.

Laatst gewijzigd
JohnMcBennett

Ik zie Healy het morgen weer proberen. Vandaag expres tijd verloren en zag er vandaag echt heel sterk uit, jammer dat ie net niet wegkwam. Verder gok ik wel op een "gewone" sprint morgen. Ik denk dat er nog voldoende tijd is om de mannen terug te halen. Mogelijk is de vader ook de wens der gedachten aangezien ik weinig aanvallers tot mijn beschikking heb die morgen een kans maken.

Pim96

Dsm gaat deels controleren, omdat ze roze trui hebben. De rest zullen de sprintersploegen voor hun doen. Denk je nou echt dat een Trek een 100% kans voor Pedersen gaat laten lopen nu ze nog op 0 staan?

Daarnaast is de etappe gewoon niet zwaar genoeg voor een echte vluchtetappe. Een Healy of McNulty gaat hier echt niet onnodig energie insteken. Die kiezen een etappe met kans van slagen uit.

arjenzvob

'@jenzrscl Bullshit? Onsje minder mag ook wel hoor.

jenzrscl

Alles hangt er vanaf wie je mee krijgt. In begin kan je toch best meestrijden, je kan nooit weten wie er allemaal mee gaat. In beste geval zit matthews of pedersen gwn mee in kopgroep met paar ploegmaats.

jm dvg

Man man man mijn last minute team keuzes pakken weer eens goed uit (NOT). Daarnaast al ca 100 etappe punten laten liggen door wederom verkeerde keuzes. Dus voor mij wordt het al uitkijken naar de tour! Matthews en leknussund doen tot nog toe het meest zeer. Vine gaat zijn punten nog wel pakken. Voor morgen verwacht ik dat de sprinters het wel gaan halen behalve graviria maar die stel ik net als al mijn andere sprinters gewoon op. Teampunten (ook al.is het de sleutel tot bekertjes volgens velen) ga ik niet meer voor gewoon omdat ik daar geen bal aan vind. Iedereen succes en maak vooral je eigen keuzes!

1 2 ... 110 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.