Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 112 ... 193 194
Landaluze

Cort zal op de bank mogen plaatsnemen en dan voor de laatste plaats twijfel ik tussen Pinot of Almeida. Vluchters zou ik thuislaten vandaag m.u.v. Küng.

kevinraar

Toch maar roglic erin gedaan voor pinot roglic ksn zomaar in de top 10 eindigen if denken jullie dat Albanese vandaag niks gaat doen na gisteren?

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@Kevin

Waarom zou Albanese "niks" doen?
hij strijdt toch altijd voor elke (ere)plaats.
Pinot voor 8 puntjes zou ik inderdaad niet opstellen. ik verwacht een sprint.

kevinraar

Omdat Albanese gister in de vlucht zat daarom twijfel ik of hij vandaag er wel voor gaat

Sies

Het ligt er helemaal aan hoe zwaar de koers gemaakt gaat worden vandaag. Albanese zal er echt nog wel bij zitten als een Milan en Ackermann er nog bij zitten. Als er echt koers gemaakt gaat worden zal ook Albanese het moeilijk krijgen na gister denk ik

WilliamS23

Zie nu tweemaal voorbij komen dat Roglic dan wel top 10 kan rijden. Waar is dat op gebaseerd? Hij stond wel bekend om de hoge ereplaatsen, maar als de meeste sprinters er nog bij zitten, zal hij gewoon weer tussen de 20 en 30 zitten. Die gaat niet vooraan in het gedrang zitten. Althans, dat is mijn vermoeden. En hij gaat dus ook niet mee bij mij.

WilliamS23

En die 12 gratis punten voor Buitrago, die al tweemaal genoemd werd, volg ik ook niet.

Dat zouden er mijn inziens 9 moeten zijn. Mits Milan de trui zal behouden en mits Buitrago 4e in het bergklassement blijft staan.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Hier nog één knoop door te hakken.

Ballerini, mag hij of niet? Alternatief is de gratis 8 puntjes voor Pinot, dus ook geen vetpot.

Voor de rest staan nu mijn 7 sprinters erin met captain Pedersen. Plus 12 puntjes voor Remco, en 10 puntjes voor APP.

R. D.

'@KV

Wijze woorden voor iemand die niet de wijsneus wilt uithangen :)

Ik snap je hoor, wat de bookies zeggen is niet heilig en ze zitten er vaak genoeg naast. Maar als ik gisteren bv alleen naar de bookies had geluisterd had ik Albanese opgesteld. Nu bankte 41% vd 50% die hem heeft hem op basis van een interview. Het werkt 2 kanten op.

Ik neem odds gewoon mee in de overwegingen samen met voorbeschouwingen en meningen van mensen hier. Zelf heb ik er te weinig verstand van.

KV

7 sprinters + Remco + PP is toch = 9 ?

Waarom heb je dan nog iemand nodig?

En klopt idd wb Buitrago: max 9 punten, maar zou nog niet zo zeker zijn dat hij trui behoudt. Stel dat Pedersen wint moet hij top 3 rijden en ook Groves zit dichtbij.

Matjieu

'@williamS23 Roglic heeft toch meermaals laten zien vooraan te eindigen als eerste niet-sprinter. Wanneer er weer veel gaat worden gevochten om de vlucht, zie ik niet alle sprinters overleven. Zeg dat er nog zo'n 8 sprinters bijzitten, kan hij dus zomaar rond plek 10 eindigen?

Ballerini brand ik zelf mijn vingers niet aan. Volgens mij hebben we gister gezien dat hij veel werk moest verrichten in het begin van de etappe en hij kwam als laatste(!) over de streep gister. Denk dus dat die zich niet te veel wil inspannen voor een plek 7 in de sprint.

Scoritop

Cort kun je gerust nog een paar dagen op de bank laten. Gaf voor de giro aan nog niet helemaal in topvorm te zijn

fringale

Lastige voorspelling alweer, waarbij ik volgende in de overweging opneem :
Pro “vlucht blijft vooruit”
- eerste klim komt snel en is geschikt voor een vroege en omvangrijke vlucht
- nadien veel op en af
- het peloton zal bij regen minder risicovol afdalen
- het terrein blijkt vaak lastiger dan het profielkaartje doet vermoeden
- Jayco heeft al een zege op zak, hebben ook Dunbar, ze gaan wachten tot de laatste klim om te beslissen of er winstkansen zijn voor Matthews, die in een vlakke sprint eerder punten zal verliezen
- Trek eergisteren hard gewerkt, gisteren twee mannetjes tot diep in de zware finale, Mollema mee in de vlucht ?

Pro “de vluchters worden gegrepen”
- DSM wil de trui verdedigen
- ADC wil scoren met Grooves
- Trek’s beste optie op winst = Pedersen, al 2 kansen weg

In beide scenario’s zie ik weinig sprinters punten pakken, want om een (grote) vlucht teug te halen zal er ook bergop moeten gereden worden.

-

WilliamS23

'@KV klopt, Ballerini is mijn twijfel (als één van die zeven sprinters) en staat daar ook bij. Zeker door gisteren. Aan de andere kant, roze is weg, dus wellicht dat er iets meer kan en mag nu en heeft zich gisteren gespaard. Of zou ie gewoon niet veel meer kunnen?

@Matjieu Ja, zijn allemaal scenario's waar je op kunt gokken. Maar heel veel sprinters zie ik niet in dit veld en Roglic werd 28e in etappe 2 en gisteren ging hij er ook niet meer voor (weet ik, geen sprint, maar had hem wel top 15 verwacht als er maar 6 vooraan rijden). Wat ik zeg, ik kende hem wel zo dat ie voor elk plekje streed, maar zie dat deze week nog niet terug en dus zit ie nu op de bank.

Laatst gewijzigd
Jommelb

Pfff, het uiteindelijk el of niet kiezen van Mayrhofer leek vooraf niet zo'n spannende keuze. Maar nu DSM in het roze rijdt is dat best een pijnlijke, zeker als die jongen nog meer goeie sprints gaat rijden. AUW!

R. D.

Ik ga toch vooral voor het sprint scenario, ook omdat ik veel sterke sprinters heb.

Ballerini laat ik op de bank, omdat ik Kung wel mee wil nemen voor de zekerheid.

Eigenlijk wil ik Ganna ook nog mee maar dan moet ik Vendrame of Consonni offeren.

pirazzi

Een ander dilemma is Arensman opstellen voor 3 zekere punten of Oldani voor misschien 10 punten.

Björn Again

Ik zou voor Oldani gaan. Die kan eventueel ook nog bij de 1e 20 eindigen. En als Groves wint dan pakt hij waarschijlnijk ook de puntentrui. Dus nog 6 teampunten meer.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik twijfel nog tussen roglic en pinot

Kirsipuu

Gisteren 138 bankpunten haha.

Ik had Leknessund, Albanese, Caruso en Hart op de bank. Ik had Buitrago, Barta en Cort als aanvallers geselecteerd en verder Matthews en klassementsrenners...

R. D.

Iemand had het eerder over het als laatste binnenkomen van Ballerini gisteren. Toen dacht ik; dat is een mooi excuus om hem te banken en Kung mee te nemen.

Maar omdat ik eigenlijk Ganna en misschien ook wel Healy nog mee wil nemen dacht ik ik kijk nog even wie er verder nog bij de laatsten binnenkwam gisteren. Een paar seconden voor Ballerini kwam dus een groep van +/- 30 man binnen en als we die alle 30 niet opstellen vandaag dan hebben we geen van allen een volledig team van 9 :D

Vrijwel alle sprinters zaten in die groep van 30.

Wielertje12

Cort of Dalla Valle?

Guido Maltempi

Wel lekker dat je Budget MM vandaag en morgen met een gerust hart kunt opstellen zonder de flash interviews af te wachten. Enige twijfel was hier ook de keuze tussen Ballerini of de puntjes van Pinot. Besloten dat BALR vandaag en morgen de kans krijgt, één keer meesprinten zou voor hem genoeg moeten zijn om +16 punten te pakken.

Verder gewoon de andere sprinters + REV. Tuurlijk is er een (kleine) kans dat het vandaag voor de vlucht is, maar dan zijn er weer 50-60 kandidaten voor top 10 en kies je statistisch gezien toch vrijwel altijd de verkeerde.

Pantani_83

Cort is voor mij ook een vraagteken.

De bookies geven hem een goede kans vandaag, maar dat zegt niet alles.

Pedersen (C)
Groves
Gaviria
Leknessund
Mayerhofer

Consonni
Vendrame
Evenepoel

Dan nog de keuze uit Fiorelli, Cort, Roglic, Pinot, Buitrago.

Iemand tips voor de laatste vier plekken?

pirazzi

Thnx B. A.
Pinot levert meer punten op dan Roglic Kevin.

1 2 ... 112 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.