Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 117 ... 193 194
Wielertje12

The first words of
@AndreaVendra
after his 8th place and his crash: "I hope to be at the start"

R. D.

Nou dat is nog een soort van fijn om te horen. Hij kon echt geen kant op. Hopelijk valt het mee.

Feld

Tuurlijk hoopt hij dat, maar zal tegen beter weten in zijn. AC-luxatie en wond met hechtingen. Denk niet dat hij nog opstapt.

ditisdavid

Wond met hechtingen is te overbruggen, Hoogerland reed ook 'gewoon' de Tour uit nadat hij het prikkeldraad in werd gereden. De belangrijkste vraag is hoe erg de pijn en eventuele functiebeperking in zijn schouder zijn, maar ik zou hem niet bij voorbaat afschrijven. Presteren is natuurlijk een tweede, morgen zal in ieder geval een dag van overleven zijn als hij start.

Laatst gewijzigd
DKrikk

Uit zeer betrouwbare bron kan ik zeggen dat AC-luxatie normaal gesproken 1 week totale rust met sling/mitella is. Daarna voorzichtig revalideren op geleide van de pijn. Lijkt me sterk dat je hiermee op een fiets gaat zitten, laat staan een 2e categorie klim op moet…

kevinraar

209 punten gehaald gestegen naar 56.9 bankpunten met kemna wat een 10km van de etappe hopelijk valt mee met vooral everpoel en roglic en ook cavendish en dekker
vendrame ziet er niet goed uit hopelijk kan hij veder

Laatst gewijzigd
Scoritop

Gaviria toch een pijnlijke aan het worden. Wat denken jullie? Morgen op de bank of toch opstellen. Op basis van prestaties van de giro tot nu toe zal die ffkes moeten wisselen.

niek-vdv

Pozzovivo liep meerdere kneuzingen op aan zijn knie, heup, elleboog en schouder en moet aan zijn knie worden gehecht. Is wel van plan om morgen te starten. Bron: Twitter van Israel-Premier Tech

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Capra ah ok thnx. Wist ik niet

Tijdverlies Vine kan ook goed uitpakken trouwens. Die is getergd.

Voor Giro hopen dat Rev niet teveel last heeft

Laatst gewijzigd
Jv1997

'@niek-vdv waar lees je dat?

Fietsbel

'@Thomberg Exact. Zo denk ik er ook over. Die gaat dadelijk mooi voorin eindigen in enkele ritten.

jenzrscl

Jammer dalla valle op bankje, ahja nog altijd rond 87% is nog lang, wat een chaotische rit.
Dat is dus de reden dat ik groves en gavrira neemde. Er is altijd iemand die teleursteld en iemand die punten pakt. Op.1 van de 2 gokken was gevaarlijk.
En met groves kopman vandaag mooi! Morgen kan hij even puntentrui overnemen.

Laatst gewijzigd
Inspectah

Fiorelli: "Het had veel erger kunnen zijn, gelukkig alleen maar een zware blauwe plek."

jenzrscl

Fiorelli sterk kunstje hoor. Hoe die recht bleef.

Geel truitje

Vind t morgen best een aardige kans op de vlucht
Als er wat sterke klimmers willen en wegkomen slaan ze op de sprinters mega gat op eerste klim deze is 8,5 km gem boven 6,5% en stukken tot 8%

Tuurlijk is het erna lang maar veel sprinters zullen er dan zeker niet meer bij zitten misschien de pedersen Albanese mathews fiorelli groves maar de rest

jenzrscl

Mcnulty ganna types.

Maar als pinot mee gaat verprust hij alvast de vlucht.
Mss moet pinot eens keuzes maken
Voor bergtrui gaan en tijd verliezen of blijven hangen rond 10de plek.

Rico.

Misschien is Pinot wel ervaren genoeg om zelf te bepalen wat hij doet...

user26790

Morgen beslissen wie er wel/niet op pad gaan rond de Vesuvius. Ik vrees afscheid te moeten nemen van Vendrame. We gaan het zien. Vandaag weer 3% er bij en 98,2%. Sprintteam ziet er solide uit.

Kanarie

'@Scoritop Gaviria vandaag gevallen, die kon daar weinig aan doen en was daarna kansloos.

R. D.

Vandaag uiteindelijk vol voor de sprint gegaan en dat pakte goed uit. Morgen geen Vendrame dus tijd voor een aanvaller. Healy, Kung en Ganna staan al te trappelen. Wellicht 2 van die 3 en Ballerini op de bank want die zal nog meer als normaal oppas moeten spelen.

PEDERSEN
MILAN
MATTHEWS

GAVIRIA
ALBANESE
CORT

HEALY
KUNG
CONSONNI

Voelt wel ok eigenlijk.

TheBest

Was vooraf toch niet helemaal zeker van de kwaliteiten van groves. Ook de vorm van matthews vond ik toch een net te groot vraagteken. Ook de etappes niet goed genoeg bestudeerd. Dit resulteerde in een team zonder Groves en Matthews maar met Gaviria. Bijzonder pijnlijke eerste week qua scorito punten zo. Vendrame is tot nog toe een van mijn weinige lichtpuntjes geweest, gaat die ook nog eens bijzonder hard onderuit. Sinds het klassiekerspel van vorig jaar niet meer onder de 90% geëindigd waarvan 1x een goud bekertje. Rome is nog ver maar met de huidige 46,5% kan het wel eens een lastige Giro worden. Met 4x klimmers van Ineos ook een bijzondere keuze gemaakt qua klassementsrenners/klimmers dus kan wel eens een historisch lage score worden..

dutchmountains

Vendrame een ontwrichte schouder, die gaat op de bank.vermoed dat zoals zo vaak met deze kwetsuur de renner het nog probeert en vervolgens afstapt

Scoritop

'@Kanarie dat klopt. Maar hij heeft nu wel 2x een sprint gemist tov de goed klimmende sprinters (etappe 3) en de niet gevallen sprinters (gisteren). Verschil met Groves loopt inmiddels flink op

kevinraar

wie kiezen de paar zeker punten van buitrago eventueel meer als milan wint en/of pinten trui behoud of voor de gehavende vendrame gaan?

R. D.

Ik schrok gisteren wel even van de hoeveelheid mensen die gaan voor trui/team punten en wat een verschil dat ook maakt. Ik doe dit nl niet en stond op +7.4% meteen na de volledige uitslag maar na de team/trui punten was daar nog maar +1.6% van over.

1 2 ... 117 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.