Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 119 ... 193 194
de Tour

Clément Russo abandon @Nasi

R. D.

Het moeten alleen de team en trui punten zijn want de hele top 20 stond er al bij op scorito. Ik help zelf Kamna en Consonni hun etappe score was al geteld. Daarom schrok ik er zo van dat mijn stijging zo veel terug liep. Dan hebben mensen dus echt +/- 30 meer trui/team punten dan ik heb. Ik wist niet dat zoveel mensen op deze manier spelen.

Laatst gewijzigd
Basementman

Als je een beetje gebalanceerd team hebt, heb je niet meer dan 7 sprinters (6 is genoeg). Dus 3 plekken voor truipunten, waaronder de op dit forum veelgekozen Mayrhofer. Daarnaast is ook Leknessund niet weinig gekozen. 3 keer gemiddeld 12 punten is 36 punten. Als je 0 truipunten hebt in een etappe als gister, gaat er sowieso iets mis. Maar een Evenepoel zal iedereen wel opgesteld hebben.

de Tour

Truipunten zijn ook onderdeel van het spel. Ik speel zelf ook liever met iets meer risico.

Groetjesaandevoetjes

'@Basementman - niet helemaal correct, aangezien als je al je renners in de top 13 eindigen meer punten pakt dan met trui punten. Maarja, dat is lastig te voorspellen om 9 renners in de top 13 te krijgen. Dus spelen op team/trui punten loont en dat is dikke prima.

zomaareens

Waar blijven de interviews?:)

R. D.

Ik heb in mijn selectie eigenlijk helemaal geen rekening gehouden met trui/team punten. Van Remco heb ik alleen Ballerini en van Roglic niemand. Ik had gisteren dus ook slechts 14 trui/team punten door Milan/Pedersen/Matthews.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zo duidelijk zie wat een verschil die trui/team punten maken in een etappe zoals gisteren. In eerste instantie dus een prima score voor mij wat betreft de etappe uitslag maar dat wordt dus echt enorm afgevlakt door de team/trui punten.

Ik weet niet, ik vind het toch leuker om een Consonni op te stellen dan Evenepoel, omdat er bij de punten van evenepoel vrijwel geen spanning zit.

KV

Denk dat ook niemand twijfelt om Consonni op te stellen.

Maar een Cort of Ballerini bijvoorbeeld zijn wel altijd twijfelgevallen waarvoor je dus gerust kunt gokken op teampunten.

jan derksen

interviews komen meestal pas rond 12 online

R. D.

Tsja zelfs dan vind ik het leuker om voor types als Ganna/Kung/Healy te gaan. Ik vind er weinig aan die zekere punten.

Dan moet ik maar dealen met de geringere winst en wachten tot later om de score te bekijken, dan valt het ook niet tegen. :)

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

'@R.D. Scorito lijkt voor jou plezier, voor mij is het topsport. Ik moet en zal dat bekertje halen, daarom hou ik uiteraard rekening met teampunten.

Groetjesaandevoetjes

'@R.D. - als je na een grote ronde ziet wie er in de top 20 van renners met meeste scorito punten zijn geeindigd, dan zie je altijd veel renners van dezelfde ploegen. Het lastigste is dan wel om te gokken op welke ploegen dit zijn, maar het loont dus zeker om ploeggenoten mee te nemen.

arjenzvob

'@nasibal gecondoleerd met je pareltje Russo!

R. D.

Al zou ik die top 20 renners allemaal in mn team hebben zou ik die daar staan door de team/trui punten toch niet opstellen. 😂

Nijmos

Ik snap niet dat je meedoet aan een spel en dan bepaalde regels niet leuk vindt en die daarom negeert. Op die manier haal je complexiteit uit het spel die er juist onderdeel van is. R.D., zou jij ook tijdens een potje schaak zeggen dat je pionnen verwaarloost omdat je liever een keer verliest dan met die saaie pieces te bewegen?

R. D.

Als je er plezier uit haalt dat je zoveel mogelijk punten binnen harkt en de team/trui punten daar een onderdeel van zijn dan is dat toch prima ?

Ik haal er meer plezier uit om 10x types als Cort op te stellen. Dat maakt de etappe kijken voor mij veel leuker. En dat is voor mij toch de hoofdreden om mee te doen aan al die scorito spellen. Het maakt het kijken naar sport gewoon leuker.

P. Krul

Ik heb vandaag de keuze uit ballerini, cort en pinot.
Obv de bergtrui staat pinot erin.
Noem het veilig of saai, maar de kans dat cort of ballerini meer dan 8 punten haalt heb ik als 'erg klein' ingeschat

Ik heb meer plezier als ik cort op de goede dag erin zet dan dat ik hem 10x opstel en dan 1x op het forum kan roepen dat ik een visionair ben

Laatst gewijzigd
jenzrscl

R.D ik ben ook van dat principe hoor. Ik ben ook niet voor die teampunten. Tenzei het echt de moeite waard is zoals leknussund nu maar die heb ik niet.. ik ben ook geneigd remco te banken vandaag.. zekere punten maarja. Die zal zich in sprint zo ver mogelijk uit gewoel laten.

Het is nu eenmaal wel een feit dat team/trui punten veel oplevert.. en naar mij gedacht zo een beetje teveel.. helft van team kan je zo nooit eens opstellen anders..

Maurimaler

Kunnen jullie de link naar de interviews even droppen?
Kan ze niet meer vinden😃, Merci

Jaap Jansen

Ik speel ook liever met wat meer risico en maximaal 1 plekje in het team voor teampunten (REV in dit geval). Die andere twee plekjes gebruik ik liever voor Cort/Küng/Buitrago etc.

penj01

Cycling Pro Net op youtube

Landaluze

nasibal heeft Clement Russo en Valerio Conti zo hard gejinxt.

Ton Pelo

Vendrame start vandaag. Maar het lijkt me verstandig om hem toch even op de bank te houden.

R. D.

Haha, ik zou niet weten wie Cort 10x opstelt en dan die ene keer dat hij wint roept dat hij een visionair is, dat slaat toch nergens op ?

Ik stel Cort en Ballerini vandaag ook niet op, omdat ik anders dalijk helemaal gek wordt als ik Kung/Ganna/Healy weer vooraan zie om een mooie vluchtersgroep te vormen. Of het ze lukt is een 2e, maar dat vind ik ook het mooie.

Ik moet dus al 2 'sprinters' offeren om aanvallers op te stellen, kun je nagaan als ik ook nog Remco erin wil zetten. Nee dan maar 14 puntjes voor de 14e plek in de sprint dalijk.

niek-vdv

Voor de mensen die Cort overwegen op te stellen: gisteren was hij de wegkapitein van de ploeg (bron Feltet) en was het al van tevoren besloten dat hij alleen zou sprinten als het een hele selectieve sprint zou zijn. Feltet verwacht daarom ook niet dat hij er vandaag wel voor gaat mocht het een sprint worden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 119 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.