Ik snap dat je het leuker vindt zonder te focussen op trui- en teampunten, maar uiteindelijk doe je toch mee voor resultaat? Indien je antwoord hierop nee is, prima. Maar met bovenstaande tactiek zul je nooit boven de 85% gaan eindigen. Gokken op ontsnappingen en dan ook nog op individuen (kans is gemiddeld ongeveer 9 op de 70) dat je juist gokt. Gemiddelde ontsnapping in grote ronde bestaat uit 9 renners, 70 proberen het op zo’n dag? En als je dan ook nog op dagen als vandaag en gister dit stramien aanhoudt, wat 9 v/d 10 keer uitdraait op een sprint… Tel uit je winst.
Naar vandaag: ik voel aan m’n water dat Gaviria iets gaat goedmaken.
Ik zie Cort vandaag wel in een ontsnapping mee zitten, gaat hij eindelijk laten zien waarom die in mijn team zit. Zou mij ook niets verbazen als Matthews het over zichzelf had toen die over het meezitten in een ontsnapping van iemand uit het team sprak.
Cap ik een van deze twee? Nee, gewoon op safe met Pedersen. Daarnaast Vendrame even op de bank af wachten wat die laat zien. Als die vandaag doorkomt denk ik hem nog wel te kunnen gebruiken in een berg ritje voor de vluchters.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.