Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 125 ... 193 194
JohnMcBennett

Interview met Healy c.q. McNulty zou nu wel lekker zijn

ryanvdb2000

Bouwman, van WIlder, Mollema of Pozzovivo voor het laatste plekje?,,,

oborobo

Twijfel Kamna of Healy.

Mr.White

Wat denken we hier van Pinot vandaag? Ze zullen hem niet in de vroege vlucht laten en mocht die break de finish halen, is hij ook zijn bergtrui kwijt geloof ik. Heeft van te voren natuurlijk aangegeven een klassement te willen rijden, maar was toch duidelijk op jacht naar de bergpunten. Met een achterstand van 2,5 minuut laten ze hem in ieder geval niet gaan denk ik. Gewoon meenemen vandaag ondanks sterkere opties?

@oborobo Dat is een keuze tussen AK en break. Meestal stel ik bij dit soort etappes wel 1 of 2 vluchters op, maar je kunt natuurlijk voor de veiligere keuze van 9 AK mannen gaan. Deze keuze ligt, lijkt me, aan de verhouding in je etappeselectie en je wensen qua opstellen. Kämna zal never nooit in de vlucht zitten en Healy misschien wel.

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@jjohn bennett: wat hoop je uit dat interview? I will try to be in the break but we will see. Meer kunnen ze niet te zeggen. Ik hoop vooral op interviews met Roglic, Ineos en Dsm waarin ze aangeven of de break kans heeft.

@mr white: altijd gaan voor de sterke opties. Dus nee, niet meenemen als je sterkere opties hebt.

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

Ik zou pinot gewoon meenemen ook al is het alleen maar voor de zekere 8 punten van zijn bergtrui. Verder verwacht ik dat het lang zou duren voordat de kopgroep weg is. Stel je voor dat die op de eerste klim nog niet weg is dan verwacht ik dat renners zoals Fortunato McNulty Buitrago en bijvoorbeeld Uran het gaan proberen(verwacht healy meer morgen in de muurtjesetappe)

sprintgeit

'@Ryan, van Wilder
@John McBennett: Ik zou liever een interview zien met de ploegbaas van INEOS en Jumbo dan met deze twee. Wat is je twijfel?

@Kleine Drekst: Zou Buitrago niet ook gewoon stalorders hebben om bij Haig/Caruso te blijven? Nu die nog illussies hebben wat betreft het klassement?

Laatst gewijzigd
Mr.White

'@Nijmos haha ja dat is waar! Maar met sterkere opties bedoelde ik de betere AK mannen. Ik verwoordde het niet helemaal goed zie ik. Ik reken Pinot niet tussen mijn 7 sterkste AK mannen en dan ga ik misschien liever voor een gokje met een extra vluchter a la Healy. Dat wordt de afweging.

@Kleine Drekst Ja, maar die 8 punten zijn dus geen zekerheidje meer mocht er een vluchter als eerste over de finish komen vandaag. Correct me if I am wrong!

Laatst gewijzigd
Stoetwegen

Misschien dat Groves vandaag nog een gooi doet naar de puntentrui, ik ga hem niet tegenhouden, verschil is 11 punten, tussensprint levert 12 punten op.
Verder las ik dat Healy waardes wegtrapt die nog beter zijn dan in het voorjaar, bron: Twitter.
En ik wil nog een mooi woord kwijt dat ik gisteren in het wedstrijdverslag tegenkwam: Scorito-pijn, heerlijk!
Tot zover het journaal, terug naar de studio in Hilversum.

R. D.

Och man als ik zie wie er allemaal op de bank zitten bij jullie dan heb ik niet genoeg popcorn in huis, ik ga nog ff snel naar de winkel.

Scoritop

Nog geen interviews. Zullen die nog komen binnen nu en 50 minuten?

Rob94

'@R.D. smaakt die popcorn ook nog zo lekker als door je tactiek blijkt dat je op het einde teveel punten laat liggen?

Kleine Drekst

'@mr White dat klopt als pinot geen bergpunten pakt vandaag inderdaad maar ik gok er dan op dat die dan op de eerste berg punten pakt als de groep bij elkaar blijft als er een groep weg is voor de tijd dan is die de trui natuurlijk kwijt. Puntenverdeling bij de cols zijn bij de eerste twee bergen.
1 18
2 8
3 6
4 4
5 2
6 1

Laatst gewijzigd
Matjieu

Wat heerlijk ook dat ze over een uur al starten!

Ik ga vandaag in de eerste echte bergetappe een beetje op safe spelen (saai, maar ach does the job):
Roglic (C)
Evenepoel
Almeida
Hart
Vine
McNulty
Leknessund (blijf eraan hangen jongen)
Buitrago
Van Wilder

Lang getwijfeld tussen Roglic of McNulty als captain, waarbij McNulty in een vlucht natuurlijk ontzettend veel punten zou kunnen verdienen. Dit is echter minder zeker dan een AK-man captain maken. Denk dat er weinig tot geen vluchters vooruit blijven als de sterke blokken wat tempo gaan rijden op de laatste klim. Daarom zie ik AK-mannen in elk geval voor plek 5-10 rijden. Daar zie ik Roglic bij zitten met een sterke punch. Klinkt logisch voor mijzelf, hoop dat het zo uitkomt.

Verder Pinot op de bank, twijfel nog tussen hem en Buitrago. Pinot heeft eventuele bergpunten, maar kan er ook zomaar uit worden gereden.
Zie Leknessund er wel aan blijven hangen en anders is het gewoon een schouderklopje dat die aan de verwachting heeft voldaan en nu al zijn geld waard is geweest.

R. D.

Bij de eindafrekening kunnen degenen die de top 7 AK in hun team hebben de popcorn erbij pakken, want de kans dat ik die alle 7 heb is idd heel erg klein. Maar dat is het gebrek aan al deze keuzestress me echt waard. Ik zit dalijk tijdens de etappe 100% op mn gemak. :)

jenzrscl

Daar zijn de intervieuws

Kleine Drekst

aleotti en conci hebben opgegeven corona

KV

COVID gaat weer goed rond, zucht. Wie zal de eerste kopman zijn die het zitten heeft...

Mr.White

'@jenzrscl https://youtu.be/cugzWxr86EI?t=93

edit: Ah er komen nu ook Engelse interviews voorbij gelukkig!

Laatst gewijzigd
Maurimaler

'@Jenzrscl klopt
Vind het vandaag een hele moeilijke nu staat Carthy er zelfs uit

R. D.

Ik snap echt niet dat ze nog op covid testen. Ben je te ziek om te fietsen dan stap je toch vanzelf af ?

jenzrscl

Mss willen ze gwn niet dat ze hun kopmannen ziek maken?

Kleine Drekst

uitzending is begonnen op discoveryplus veel plezier met kijken iedereen!

R. D.

'@JENZRSCL

Als ze hun kopman niet ziek willen maken zouden ze dan niet op alles moeten testen en niet alleen covid ?

ProScoritoManager

Lastige keuze voor laatste plekje: Fortunato of Healy (of misschien toch Pinot op de bank aangezien zijn bergtrui geen zekerheidje is aan het eind van de etappe?). Healy heeft zich enthousiast getoond en heeft als enige een veilige achterstand in AK, maar daar staat tegenover dat ik de etappe van morgen meer iets voor hem vind. Ook zijn z'n vaardigheden in het hooggebergte nog een beetje een vraagteken voor mij..

1 2 ... 125 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.