Everpoel
Roglic
Hart (c)
Almeida
Vine
Pinot
Buitrago
Fortunato
Healy
Sivakov op het bankje zit me niet helemaal lekker, ik verwacht dat Ineos hem (nog) niet als knecht wil inzetten maar liever met 3 man hoog in het AK blijft staan tot de 3de week. Pavel zou hier in dat geval prima top 10 kunnen rijden. Maar ik moest iemand banken om ruimte te maken voor jokertje Healy, luxeprobleem ivm nul uitvallers tot nu toe. Hart kopman vanwege lichte twijfels over de fitheid van Rog en Everpoel. Of overdrijf ik nu? We gaan het meemaken jongens.
Ik verstond het niet precies van Pinot, maar heb hem er toch 2 seconden voor de deadline uitgekegeld voor Dunbar. Hij zei; Eddie doe wel een eindsprintje voor plek 8. Ik mag niet aanvallen en eindig 2e in het bergklassement en dat zijn 6 punten. Vandaag sprint ik niet op de top en wordt 18e zodat ik stabiel blijf in het GC'.
Zoals ik zei verstond ik niet alles, maar volgens mij zei hij dit precies zo.
'@Ted: Ah grappig dat we dezelfde afweging te maken hebben. Ik zag eerder van de week al dat wij ook bij de sprinters een zelfde afweging hebben gemaakt, namelijk door beiden voor Gaviria te gaan ipv Groves. Vandaag ben ik trouwens voor Fortunato gegaan, ik wens ons beiden succes in het achterhoedegevecht!
Wat een slechte kopgroep. Had verwacht dat er nog 1 topper de sprong zou maken dan.
Nu zie ik dat ik 1 klimmer teveel heb geselecteerd. Daardoor Carthy nu op de bank (heb 10 van de 11 meest gekozen renners van vandaag). Carthy had ik dan beter vooraf al kunnen vervangen voor Milan. Maar Carthy heb ik ook vooral voor week 3.
Wat zijn de scenario's voor de eerste klim?
McNulty, Pinot en co in de tegenaanval. Voor Pinot dan wel handig dat de groep ervoor ingehaald kan worden op de volgende klim. Dan pakt hij evt. nog 22 punten voor het bergklassement.
INEOS ruikt kansen voor een etappeoverwinning met Hart en rijdt een straf tempo om de kopgroep binnen schootsafstand te krijgen.
Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.