Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 130 ... 193 194
NOAD1912

De grote vraag van vandaag is of de taaie sprinters (Matthews/Pedersen/Albanese) taai genoeg zijn.. of vol op de vluchters/klassement, ik ben er nog niet uit

NOAD1912

"Matthews wordt veel genoemd maar is het denkbaar dat hij in een vlucht zit zonder Pedersen ? Dan moeten ze dus allebei mee, en zijn er nog wel wat goed klimmende sprinters op te noemen."

Dit dus, heel raar dat Matthews favoriet is bij de bookies en Pedersen niet genoemd wordt

Casselt

Hier ook grote twijfels, team voor alsnog:
Roglic
Evenepoel
Almeida
Pinot
McNulty
Mollema
Albanese
Cort
Healy (C)

Nog wat twijfels over:
Hart, vine, caruso en vendrame

Beetje een gok met Healy als kopman, maar hij zal het een keer gaan proberen toch?

Thomberg

'@noad1912, niet helemaal. Dat Bling en Pedersen alleen samen kunnen ontsnappen kan ik helemaal inkomen. De odds van de bookies ook. Die kijken naar winstkansen. De kans dat Bling en Ped samen in de ontsnapping zitten is groot, maar dan winnen is alleen voor Bling realistisch.

Daarom zijn odds niet per se goed voor je Scorito opstelling. Daar geeft de hele top 20 punten en daar selecteer je ook voor. Als je iemand hebt die altijd tussen 7-10 eindigt krijgt die lage odds maar is die voor Scorito goud. Of als je iemand hebt die 5-6 keer mee zit in een ontsnapping en dan elke keer in punten rijdt. Die krijgt lagere odds dan een Healy, Cort etc. Als die laatste het maar in 1 etappe doen en dan winnen zijn de odds dus correct geweest. Maar wederom voor Scorito niet heel boeiend als je ze dan zo vaak hebt opgesteld.

zomaareens

Als matthews kan, kan groves toch ook..?

Iemand iets over Bettiol? Heb redelijk vaak gekeken, maar lijkt niet in vorm?

Maurimaler

Voor de odds nog een tipje, ik kijk altijd ook op Bingoal daar heb je ook odds voor de top 10.
Handig voorbeeldje bij Vlasov bijvoorbeeld hij staat bij winnaar iets verder dan 30, maar bij top 10 staat hij 5e dus zeker het opstellen waard hoe jullie dat bij Vlasov natuurlijk ook al wel wisten.

Yskoud

Groves is al paar dagen ziek.

Phoenix0000

Scenario vandaag:

Eerste heuvel gaat grote groep weg. Sterke sprinters met teammaat. Sprint ligt niet ver na die heuvel. Volgens mij is niemand evht geinteresseerd om te controleren voor eindwinst dus mag de groep het gaan uitmaken. Pedersen zal dan mss voor Skujins of Tesfatsion werken en Groves voor Oldani maar Matthews zal eigen kans ruiken.

Reden voor mij om Matthews te cappen met risico dat hij niet in vlucht gaat zitten en niet meer motivatie heeft voor plek 10 te gaan rijden aan finish zoals Evenepoel of Roglic.

Groves zit op wip voor Caruso. Om nog iets meer gewicht richting toch klassementsrenners met kleine vluchtgroep vooruit te hedgen. Maar ben vrij overtuigd van eerste scenario. Niet in laatste plaats omdat type Matthews voorlopig rust heeft na deze etappe. Tijdrit en rustdag en …

R. D.

'@PHOENIX0000

Ik vind het een mooie theorie dat Pedersen en Groves zullen werken voor een teammaat maar waarom zou Matthews dat dan niet doen ? Is dat omdat hij beter klimt dan Pedersen en Groves ? Of ligt het gewoon meer in zn karakter dat hij altijd denkt zelf kans te maken ?

nasibal

'@R. D.

Voor welke Teammaat zou Matthews vandaag moeten werken?

floda

Heb nu toch paar klassementsmannen erin omdat die in 2 scenario’s nog wat punten kunne pakken (of voor de winst wat ik niet verwacht maar anders voor plek 10 tot en met 20). Zit nu echter wel met fomo om skuijns op de bank te zetten. Heb nu
REV
Rog
Almeida
Buitrago
Albanese
MM
Tesfatsion
Rota
Healy

Dus of buitrago of almeida er nog uit voor skuijns. Maar aangezien de ontsnapping wel eens op de 1e heuvel kan komen is dat misschien net te zwaar voor skuijns.

zomaareens

Groves ziek ja?

Indurain1980

Buenos días,
Soy David, y espero que podáis entender el español con el traductor al igual que os leo yo desde hace un año en los foros de las 3 grandes vueltas. Scorito no es tan popular aquí en España y por eso la necesidad de información para formar mis equipos me hizo llegar a este foro. Soy amante del ciclismo desde pequeño; soy de San Sebastián, ciudad del País Vasco que ama el ciclismo y los ciclistas independientemente de su procedencia. Solo quería intervenir para informaros de que ayer Alberto Contador en el programa de Eurosport en el que es colaborador dijo que la etapa de hoy es muy propicia para Albanese y que la idea es que lo intente. Es noticia de primera mano porque como ya sabréis Alberto y su hermano Fran junto con Basso son los que mandan en Eolo-Kometa.
Yo lo meto en el equipo aunque no lo arriesgo fe capitan. Espero escapada confirmada de inicio pero el final
Montañoso con carreteras estrechas y la lluvia harán que Lis corredores estén nerviosos y busquen una buena colocación el el pelotón. Mucha suerte a todos y gracias por todos los buenos consejos.

R. D.

'@NASIBAL

Zana ? Of is die kansloos tegen een Skujins/Oldani ?

Het zou voor mij eigenlijk het makkelijkste zijn om gewoon de 6 hoogste in het klassement vd 15 die ik overweeg te banken, onder het mom van 'die laten ze niet gaan'.

Ik twijfel er wel aan in hoeverre Vendrame hersteld is om echt mee te doen voor een top 10 plek, wie gelooft daar wel in ?

Laatst gewijzigd
Jan Janssens

Waarom zou een sprinter die voor paars gaat met zo een derde week dat er aankomt werken voor een ploegmaat? Als Pedersen en Groves id blucht zitten gaan die ofwel zich lekker laten uitzakken of gewoon voor winst gaan. Niet dat ik geloof in hun winst. Mijn insziens sterke vluchters zoals healy of gewoon GC

Phoenix0000

Punt is meer dat ik wel echt geloof in grote groep weg die het ook mag gaan uitmaken aan de streep. Vanwege voorlopig ff rust voor dat type rijders.
En omdat tussensprint vrij vooraan ligt denk ik dat de groep sprinterheavy zal zijn.

En wat is dan wijsheid? Matthews nemen of Evenepoel?
Als cap.

nasibal

'@R D

Zana zou kunnen, maar dit zijn wel een beetje de etappes waar Matthews het van moet hebben. In die andere voorbeelden is het juist andersom.

R. D.

'@INDURAIN1980

Haha ik dacht eerst even dat dit spam was maar met de vertaler lukt het prima. Dit zou goed verklaren waarom Fortunato zo laag staat bij de bookies, als ze echt 100% voor Albanese gaan.

Maar ik ben niet vergeten toen ze zeiden dat Albanese NIET zou aanvallen en toen werd hij 4e en had iedereen hem op de bank.

Laatst gewijzigd
Bitburgerr

Bahrain zal nooit een groep met Pedersen/Groves laten wegrijden zonder dat Milan erbij zit. Matthews staat dan weer iets verder weg.

nasibal

'@David Iglesias

Wat leuk je hier te zien, en bedankt voor de tip!

Thomberg

'@nasibal wat zegt jouw glazen bol voor de cap? Alhoewel ik me bedenk dat je Healy hebt en die zou ik ook cappen

R. D.

Ik vind de cap dit keer makkelijker dan de teamselectie. Healy is vandaag een no-brainer toch ?

Primavoormij

'@R.D. ja nobrainer want staat eerste bij de bookies

nasibal

'@Thomberg

Healy is high risk, high reward. Dat balletje ben ik nog niet bereid op te gooien in deze fase, zeker nog niet met iemand die deze Giro eerst nog maar eens wat moet laten zien. Ook überhaupt in een vlucht komen is ene kunst. Overigens vind ik die hele Healy hype vrij opportunistisch.

AK man voor plek 7 kan een goede keuze zijn, tenzij je een echt grote groep verwacht. Dat verwacht ik, dus die optie valt voor mij ook af.

Blijft over de jongens die vanuit 2 scenario's een strakke uitslag kunnen rijden. Gegeven de stand in het AK blijven voor mij (en denk voor velen) dan Albanese en Matthews over. Pickrate- en klimbeen-technisch neig ik naar Albanese, terwijl ik bij Matthews een "zekerder" gevoel heb.

Laatst gewijzigd
Simonhout

Lijkt me ook wel een dagje voor Cort, maar die hoor ik nergens. Heeft hij iets?

1 2 ... 130 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.