Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 131 ... 193 194
Phoenix0000

Wat @nasibal zegt.

Ben zelf dan wel geneigd om in rest team dan te kiezen voor iets meer klassement. In mijn geval dan Caruso voor Groves. Pedersen stel ik niet op denk ik.

Matthews (c)
Roglic
Evenepoel
Almeida
Caruso
Tesfatsion
Albanese
Pinot
Buitrago

Groves, Pedersen, Sivakov, Vine, Fortunato, Fiorelli en 3QS knechten op de bank.

Twijfels zijn mss toch Groves voor Pinot ofzo. Almeida’s ding is dit ook niet helemaal natuurlijk….

Landaluze

Cort altijd opstellen, vorm is stijgende.

Kleine Drekst

mijn opstelling:
Roglic
Evenepoel
Thomas
Almeida
McNulty
Parent Peintre
Rubio
Albanese
Rodriguez
Geloof er niet zo in met die stijgingspercentages dat er ook maar 1 vlakke sprinter overleefd.

Papa Bart

Mijn team voor vandaag is uiteindelijk deze:
Albanese
Konrad (C)
Rog
REV
Almeida
Leknessund
Mollema
Pinot
Buitrago
Mijn enige twijfel is of ik niet toch Pedersen er in moet rommelen. Als ze vandaag net als gisteren er een wandel etappe van maken komt hij die puisten wel vooraan over. Maar wie er dan uit? En je kan er in je opstelling wellicht geen rekening mee houden, maar die laatste afdaling is natuurlijk wel een recept voor valpartijen. Oftewel een opstelling maken met renners waarvan je verwacht dat die wel op de fiets blijven zitten. Cynisch misschien maar onder deze omstandigheden nog niet zo’n gekke gedachte..

nasibal

Gezien de uitslagen van Rubio is die voorlopig nog even met aanhaken bezig. Die verwacht ik vandaag nog niet in de vlucht. Maar het kan verkeren als er 20 man gaan lopen.

Ton Pelo

Cort heeft nog niks laten zien. Gisteren wel wat meer vooraan. Maar inderdaad, als je hem hebt gekozen zou dat wel voor dit soort etappes zijn. Aan de andere kant ook weer kans dat EF Healy vooruit stuurt..

KV

Ik zie beiden wel in de kopgroep belanden.

Jasperdewaal11

Ik neem Albanese, Matthews (c), Pedersen en Cort mee aangevuld met Ak mannen.

We gaan zien welk scenario zich gaat ontvouwen.

arjenzvob

Ganna klaar....

vevie

Zuur van Ganna. Wow… daar gaan m’n punten voor de ITT van morgen.

mspan

Morgen Evenepoel 98% captain. Gelukkig Kung boven Ganna gekozen nu, dure 2 miljoen. Al moet Kung het nog bewijzen zijn 1 miljoen. Lukt aardig door Pinot zijn teampuntjes

zitvlees

Ik betwijfel alleen of Albanese en Matthews daadwerkelijk kunnen scoren van uit het peloton. Als daar de klassementsmannen elkaar heel even testen, liggen die 2 gewoon overboord. Daar zijn de klimmetjes hard genoeg voor.

Nu heeft Matthews wel eens laten zien met de beste mee te kunnen, maar in die scenarios was het voor de winst. Stel hij mist de vlucht, gaat hij dan tussen de klassementsmannen omhoog proberen mee te gaan voor een plek 11?

Vandaar overweeg ik toch healy of Roglic. Of vol op de vlucht, of vol op de beste van het peloton.

KV

'@Matthijs

Heb jij Kung al vaak opgesteld voor de 6 punten van Pinot ja?

Voor morgen zal hij deze punten ook al mislopen.

Heb Kung trouwens ook. Stijgt dus al 1 plekje voor morgen wat wel een meevaller is. Top 3 op zo’n parcours toch wel een must zou je denken.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Jammer van Ganna. Nu is COVID ineens de reden van een slechte pick zijn. Terwijl ik dat na een goede giro liever had gehad.

Alsnog is mijn punt nu bewezen

mspan

'@KV nee dat niet, bedoel meer hopen op eindafrekening met bergtrui Pinot en dan nog 1 goede tijdrit. Vandaag was misschien wel wat voor hem geweest als er morgen geen TT was. Ook al is 13% ook voor Kung erg lastig.

Nu alsnog tevreden met keuze Kung boven Ganna en ergens anders een miljoen extra. Pakt goed uit vooralsnog. 99.8%

Phoenix0000

Ganna en Kung waten gewoon suboptimale keuzes in dit veld en met dit budget.

Odin

'@Thomberg Fijn dat je toch je punt heb kunnen bewijzen zeg!

Milanjacks

Kung niet meegenomen gaat wel een fout worden nu. Had al geen grote TT ploeg..

Thomberg

'@Odin, thanks dat waardeer ik echt

mspan

Als Kung twee keer top 5 TT rijdt en nog ergens volgende week een etappe kiest voor de vlucht. Is die geen suboptimale keuze hoor. Ben met je eens dat er misschien 1 miljoen mannen zijn die op voorhand waarschijnlijker meer punten gingen halen, maar die stel je vaker op(Healy, McNulty, Cort). Daarom Kung twee keer zekerheid en andere etappes heb ik types als hierboven nog niet nodig gehad. Vandaag Healy was wel lekker geweest, maar had ik al 4/5x opgesteld deze giro zonder succes. Nu Leknessund moeten cappen etappe 4 en pakte uitstekend uit, had anders Healy geweest als die in de ploeg zat.

Conclusie; door een zekerheid te nemen met Kung hoef je minder snel moeilijke keuzes maken tussen bank en basis en wie je captain maakt. Is een risico want moet wel allemaal perfect lopen natuurlijk.

KV

'@Phoenix

Kung had ik vooraf 2x top 3 ingeschat. Daarnaast toch ook al wat gegokt op bergtrui ambities van Pinot. En had ik zelfs op roze gehoopt in rit 1 aangezien hij recent al enkele keren Ganna had geklopt en dus nog sneller leek dan voorheen door een nieuwe tijdritpositie.

Voor 1m vind ik dit dus geen slechte keuze.

Edit: ook Mathijs zijn punt is zeker valabel

Laatst gewijzigd
Sloddies

Het is weer zo'n etappe waarin de goed/redelijk klimmende sprinters overschat dreigen te worden. Volgens mijn bescheiden mening kunnen ze alleen resultaat halen als ze mee zitten in een kopgroep. Met heel misschien als uitzondering Matthews, die met de AK mannen mee kan op de laatste Cappuccini.

Die laatste puist is de laatste 1500 meter namelijk steiler dan de Muur van Huy, en er zit nog 2 kiliometer oplopend terrein voor. Dat is veel te heftig, ook voor Groves en Pedersen. En dan te bedenken dat er ook nog een 2e categorie Col van ruim 7 kilometer a 6,5 % halverwege zit.

Denk dat Pedersen en Groves wel trek hebben in de eerste sprint en zullen controleren, samen met DSM. En dat pas daarna de kopgroep echt zal ontstaan. Vraag is dan hoeveel man er vooruit zullen zijn. Wie er in ieder geval in zal zitten: Albanese. Die stond 10e AK en heeft gisteren bewust 25 minuten achterstand gepakt om vandaag te mogen uitblinken.

MIjn grootste dilemma is of Cort er zin heeft vandaag. De klimmen gaan hem normaliter iets boven de pet. Wellicht dat hij wacht op week 2. Nog even check bij de vrienden van Feltet. Vraag is tevens of de AK mannen vol gaan op de slotmuur, aangezien het wegdek nat kan liggen met daalgevaar. Sloddies gaan voor Albanese en AK mannen, geen sprinters. Buitrago en Caruso sowieso gratis 6 punten, Mayhofer 11.

dadeliva

Ik heb Ganna ook maar was er voor vandaag al achter dat dit niet een goede keuze was.
De 2M had beter gebruikt kunnen worden voor een beter sprintteam Ik heb nu alleen Pedersen en Matthews van de dure jongens en begin nu op te krabbelen naar 55%
Vandaag Healy cappen en hopen flink te klimmen.

Thomberg

Kung kan ik zeker inkomen alleen ook zo’n typische renner waar je hem dan daarnaast te vaak opstelt.

Reden waarom ik Cort nooit neem. Dit jaar voor het eerst en hij bewijst weer waarom ik hem nooit moet selecteren

HaagseHaas

Ik ga gewoon voor Albanese als kopman vandaag. Cort, Healy, Konrad erbij als aanvallers, Mayrhofer voor de teampunten of eventuele uitgedunde sprint, en EVP,Roglic, Almeida en Buitrago voor als de AK-mannen nog willen punchen. Vendrame heb ik ook nog, maar die blijft tot na de rustdag op de bank om te herstellen.

1 2 ... 131 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.