Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 132 ... 193 194
Maurimaler

Ik heb bij deze etappe echt ‘FOMO’ bij Oldani, verder heb ik Vendrame er instaan met Albanese C

KV

Heb mezelf vanaf nu voorgenomen om Cort nooit meer te nemen in zijn eerste GT van het jaar. Motor lijkt maar opgewarmd in zijn 2de.

Nu zit ik er toch weer mee opgescheept. Als hij vandaag uit het niets terug presteert neem ik mijn woorden terug.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Zoals Nasibal al zei is het voor vele nog niet voordelig om nu High-risk High-reward renners te cappen. Iets waar ik het volledig mee eens ben. Dan kom je uit op renners die óf goed in de vlucht kunnen zitten. Renners die voor plek 6(?)-10(?) gaan sprinten als ze niet in de vlucht zitten, maar dus wel met de favorieten groep meekunnen, en er een sprintje uit willen (kunnen) persen. Óf renners die vanuit de favorieten groep kunnen winnen, mocht de vlucht het helemaal niet gaan halen (kans op vlucht is vandaag natuurlijk het grootst).

Voor een ‘safe’ captain pick is het dus goed om te kijken naar renners die in 2 of het liefst 3 mogelijke koersverlopen punten gaan pakken.

De kans dat Healy er in de 3 geschetste scenario’s bij zit schat ik zelfs nog groter dan Albanese. (Albanese zie ik er niet bijzitten als de klassementsmannen voor de rit gaan (en ook echt ervoor gaan, niet die onzin als gister). Vraag is alleen of Healy gaat sprinten voor plek 6-10, achter een groep vluchters? Albanese zie ik dit wel doen.

Matthews is natuurlijk ook een grote kanshebber vandaag. Maar die zie ik wel eens moeite hebben om in de vlucht te geraken (door controle Dsm, Trek en Bahrain(?)).

Mijn pick wordt Albanese vandaag. Ik zie hem niet snel winnen. Maar schat wel dat hij in scenario vlucht, of scenario sprint achter vlucht gaat zitten. En dus meedoet om de punten vandaag. (Pedersen zei dat vandaag niet voor hem zou zijn, en hij zal wellicht punten willen oprapen in de tussensprint)

Thomberg

'@KV 100% eens

LuckyLuuk

Balen zeg daar gaan de gegarandeerde punten van Ganna morgen :(

maxverton

McNulty gaat t in ieder geval proberen vandaag vanuit de vlucht geeft hij aan in interview. Wel logisch natuurlijk. Denk dat halve peloton vandaag mee wil zitten.

Franky122

Waarom denk je dat Albanese voor plek 6-10 gaat sprinten Daan? Dat zie ik namelijk niet gebeuren.

Je kunt hem m.i. wel cappen voor als hij in de kopgroep zit (reële kans) of als de klassementsmannen de kopgroep inhalen (erg onwaarschijnlijk).

nasibal

Ganna en Kung waten gewoon suboptimale keuzes in dit veld en met dit budget.

Ganna mee eens omdat zijn prijs nergens op sloeg. Met Rem 105% pickrate had hij geen enkele meerwaarde als Cap en hij had vrijwel 0,0 kans op truipunten. Voeg daarbij een parcours toe waarbij absolute kopman Thomas in ieder geval 2 weken aangehaakt moet kunnen blijven en van enige kans op aanvallend rijden zou waarschijnlijk geen sprake van.

Een absolute wereldtopper in het tijdrijden, met een vooraf bergtrui kanshebber, geen enorme AK klepper in het team en ene bewezen (redelijke) aanvalsdrift voor slechts 1 miljoen wil ik echter niet direct een suboptimale keuze noemen. Hooguit een keuze die zeer afhankelijk is van de rest van je 19 mannen.

Rim Brakes

Met oa Albanese en Healy in de opstelling van vandaag maak ik toch Simon Clarke captain. Omdat het lekker voelt, aangezien ze binnen de scorito organisatie anti-Clarke zijn (vanwege zijn overwinning van vorig jaar op Taco)

iMmi04

Kan ik met een gerust hart Consonni in mijn bus laten voor enkele goedkope klimmertjes in de hoop die mee in de aanval zouden zitten of kan dat mij toch zuur opbreken denken jullie?

nasibal

Overigens was dit ook weer een leuke etappe geweest voor Russo. Die had niet gewonnen, maar had 300% in een vlucht van 15 gezeten.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Consonni gaat hier nooit sprinten nee.

Is overigens wel een renner die soms ineens in zo’n ontsnapping zit en dan 17de wordt

Kleine Drekst

Ik heb roglic gecapt. Deze etappe kan echt alle kanten op. Ik heb geen healy of matthews dus dan maar voor de safe captain. Vine en Carthy op het bankie. Ik denk dat de Cappuccini te stijl is voor matthews pedersen enzo 1,5 kilometer met een gemiddelde stijging van 10,6 procent. Lars van der berg ook afgestapt.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Toch maar TGH als laatste keuze. Ging tussen hem en Kamna. Nergens op gebaseerd behalve m’n gevoel. Wilde Pedersen of Pinot niet opstellen.

Vandaag wordt dd dag van Tesfatsion!

valowitz

Hoor ik nou net dat Fillipo Ganna naar huis is met covid?

Eddix

Ganna positief, ik positief (want ik heb hem niet), 52% negatief. Wat een begin van de dag.

jenzrscl

Die eerste uur was al meer waard om te kijken dan gisteren een hele bergrit.

nasibal

Wel op Healy na een absolute zaadkopgroep. Die high risk high reward keuze kan zo wel eens goud zijn, voor degenen die daar wél voor gekozen hebben.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Zo maar echt een prutsgroep. Skujins en Zana nog wel ok

jenzrscl

Dat word een dikke 0 voormij vandaag. Wie zal nu gaan rijden ugh

floda

Zou het dan nu toch gebeuren, ik heb vanwege skuijns fomo toch buitrago geruild met skuijns….en hij lijkt er gewoon bij te zitten. En healy als captain. En hopelijk dan in kopgroep van 13, dan krijgen de klassementsmannen niet al te veel punten want, heb nu alleen rev, rog en almeida opgesteld.

Kleine Drekst

Oeii David Dekker uit koers

pirazzi

Geen probleem voor mijn Scorito want ik heb David Dekker niet, Ganna wel maar ik heb Arensman ook.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Het goede nieuws is dat ik de uitvallers van vandaag niet in de ploeg heb. Het slechte nieuws - weer niemand in de vlucht. En met de gezapigheid van dit peloton gaat dat ook niet meer bij elkaar komen lijkt me.

Wielertje12

Hier ook 0 punten vandaag, Als die Mcnulty nou eens het doorzettingsvermogen van Healy had.. Daar gaat mn captain >.>

1 2 ... 132 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.