Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 14 ... 193 194
Nijmos

'@fu yong hai: heb je daar een bron voor?

Hommeles

Wat vinden jullie van Uran en Pozzovivo? Moeten toch wel 5-7 keer kunnen aanklampen met een top15 en bij de eindafrekening 12-24 punten opleveren? Die lijken me snel hun geld wel waard.

Ragnar Lolbroek

https://www.velonews.com/news/road/mads-pedersen-has-unfinished-business-at-the-cobbled-classics/
Ik vind alleen wat terug over Giro rijden met ritwinst. Niets over een puntentrui.

Dr.Watt

Eigenlijk ben ik niet de juiste persoon om over Pedersen te discussieren.
Hij is een van de bijzonder weinige renners waar ik een hekel aan heb en zodoende heb ik hem zo goed als nooit geselecteerd.

Daar moet ik me over zetten of ik blijf een noob.

Hoekie13

Pedersen voorafgaand aan het seizoen over puntentrui Giro:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230110_97753689

Indien dit achter de paywall zit, hier een samenvatting:

https://wielerrevue.nl/artikel/564956/mads-pedersen-was-in-bloedvorm-maar-ging-niet-naar-wk-had-na-weekje-vuelta-al-gezien-dat-remco-daar-iedereen-op-een-hoop-zou-rijden/

Nijmos

In dat geval moet Pedersen mee. Nog 28 en half miljoen over.

Dr.Watt

Carr lijkt me een interessantere figuur dan Healy.

KV

Poeh, 1.67m gemiddeld voor 17 plekjes wordt wel pittig... zeker met dat ik de 500-1m categorieën voorlopig vrij povertjes vind. Niet dat er niks te vinden is, maar toch...

madeinstars

Ook Kornplatz vind ik slecht te vergelijken want dan hebben we het nog steeds over een klim van 8% gemiddeld versus een klim van 12% gemiddeld en hoe hoger de percentages hoe meer je in het nadeel bent als je zwaarder bent, dat is evident. Maar soit. Als ik Ganna dan zou hebben, zou ik hem ook wel opstellen. Punt is dat je je niet moet blindstaren op: 3 tijdritten, dus volop tijdrijders meenemen, want er izjn eigenlijk maar 2 tijdritten (en een wedstrijdje steilewandklimmen).

Risje89

Ach, gelukkig staat de helft van de deelnemers en dan met name de goeie koopjes er nog niet in.
Ik vind het wel een leuk puzzeltje zo. De grote vraag gaat denk ik zijn welke 2/3 van de mannen onder REV/Rogla je gaat pakken.

ditisdavid

Wel goed te merken dat we pas een halve startlijst hebben - het barst van de interessante klassementsrenners en klimmers, maar het aantal sprinters valt op twee handen te tellen en van hen zullen Viviani en Ballerini denk ik niet de definitieve selectie halen.

Het grootste vraagstuk voor mij is wat te doen met de ploeggenoten van Evenepoel en Roglic. Er zijn twee hoofdscenario's:
- een van beiden wint de Giro na twee weken in het roze gereden te hebben -> goede picks bij de ene ploeg, miskopen bij de andere
- de teampunten worden redelijk gelijk verdeeld omdat het roze laat van eigenaar wisselt -> matige tot redelijke picks bij beide ploegen

Ik schat de kansen van Evenepoel en Roglic redelijk gelijk in, maar degene van de twee die de Giro wint zal waarschijnlijk eerder al het roze pakken. Laten we dus zeggen 70/30 tussen beide scenario's. Dan zit je dus met maar 35% kans dat je echt gaat scoren met je Soudals/Jumbo's, tenzij ze veel eigen punten halen. Daar komt nog bovenop dat de renners van beide ploegen bepaald niet goedkoop zijn, waardoor het risico groter wordt en de winstmarge kleiner.

Al met al is de potentiële downside dus denk ik groter dan de upside. De veilige optie is dus om slechts beperkt in te zetten op teampunten. Het probleem is echter: mocht een van beide gaan domineren, dan is de winnende strategie waarschijnlijk de winnaar + 3 ploeggenoten in de ploeg hebben. Maar het voelt niet goed om die route te gaan, want voor mij is het eigenlijk een blinde gok die je dan neemt.

Boasson en Hagen

Moet het parcours nog bekijken, maar als er een paar muurtjes inzitten: Lafay voor 500k, KLIK!

Blaagstra

Parcour ook prima geschikt voor Bollema. Tijdritpunten, de paarse puntenkar voor Pedersen aantrekken en demarreren vanuit de dagvlucht voor zijn aanvullende grote-ronde-rit-victorie. Ik begin er spontaan van te knipperen met m'n linkeroogje...

Nijmos

Mollema vind ik inderdaad interessant. Die stel ik zeker 3 tijdritten op en kan daar in dit veld mooie uitslagen rijden.

madeinstars

Tja, de vraag is natuurlijk of het opgaande lijntje van wordt alleen maar beter Remco en het neergaande lijntje van de rek is er uit Primoz elkaar al hebben gekruist.

Dr.Watt

'@Madeinstars

Kronplatz is eigenlijk 8km aan 5% en dan 8km aan 10.5%.
Her en der 1km aan 12% met stroken tot 24%. Laatste km is zelfs 14%. Is ook een soort van gravel.

Maar we begrijpen elkaar, denk ik.
Ik ben ook niet van plan om speciaal tijdrijders mee te nemen. Genoeg klassementsmannen, sprinters en allrounders die dit ook aankunnen.
Met Remco en Roglic ook al 2 potentiele caps.

@Boasson

Redelijk weinig muurtjes naar Giro maatstaven.

@ Blaagstra en Nijmos

Bedankt voor de tip.
Mollema hield ik helemaal geen rekening mee maar idd met die TT's en teampunten van Pedersen kan hij wel interessant zijn.
Vorig jaar had ik hem en was toch maar matig tevreden.

Is het niet een beetje einde tijdperk Mol?

Dr.Watt

Ik geloof ook meer in Remco.
Bij mij gaan alle ballen vooral op hem en QS.

Jullie argumenten zijn ook de mijne.

DrSeuss4

Zou het een grap zijn van Scorito dat ze Eddie Dunbar bespreken bij de favorieten voor de eindzege?

Ketjap Manis

Plus dat ik Evenepoel's tijdrit iets hoger inschat waardoor hij al direct in het roze kan komen. Die trui kan hij zomaar vasthouden tot week 3 (of niet meer afstaan). Dan wil je wel 2 quick step knechten in je team hebben met ook de jongerentrui teampunten er nog bij.

Blaagstra

Mwah, Primoz is juist wat extra uitgerekt op het asfalt de laatste koersen en bovenal uitgerust. Die gaat gewoon weer all-in straks. Verwacht btw qua teamtactiek meeste van Ineos; hebben meerdere klassementsopties. Als je dit scenario doorvertaalt, valt te speculeren om 1 vd grote 2 thuis te laten.

madeinstars

We hebben volgens mij elke ronde de afgelopen 2 jaar van alles verwacht van de ploegentactiek van Ineos, maar als puntje bij paaltje komt rijden ze uiteindelijk gewoon voor de 3e of 4e plek van degene die het sterkste is in de eerste week.

Risje89

Ik neig er zelfs naar om INEOS helemaal thuis te laten. Teveel (semi-)kopmannen, te weinig leiders.

Blaagstra

Ineos: Hart, Thomas, Sivakov en Arendsoog(vueltavorm kan toch niet heel ver weg zijn): lijkt me toch allemaal potentieel top 10 materiaal....nu nog teamplay idd.

Risje89

Ciccone zegt niet voor het klassement te rijden, ben me nu aan het afvragen of dat goed of slecht is voor de Scorito-puntjes. Ik denk toch het eerste.

jenzrscl

Ik pak alleen thomas van ineos

1 2 ... 14 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.