Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 141 ... 193 194
Guido Maltempi

(Voor de goede orde, ik heb alleen Ballerini mee en wrijf dus al sinds gisteravond vergenoegd in mijn handjes.)

De Haai van Milheze

'@KV Zeker, het is een gecalculeerd risico. Maar wat mij betreft wel een klein risico dat je echte geen enkele teampunt-opvuller hebt. Maar voor bijvoorbeeld morgen stel ik sowieso toch ook liever iemand (extra) uit de categorie Konrad/Healy/McNulty/Tesfatsion/Rota op dan een Pinot waar je hoogstwaarschijnlijk 6 punten voor zou krijgen. Maar dat heeft er dan ook mee te maken dat ik weinig dingen vervelender vind dan bankpunten :)

Groetjesaandevoetjes

Wat een gezeur op die teampunten joh. Normaal gesproken loont die tactiek om er 1 of 2 van mee te nemen, maarja er zit ook een risico aan. Cerny haalt gewoon nog 50 punten binnen voor mij en Van Wilder staat op 68 en we hebben nog 2 weken te gaan, dus ik zie Van Wilder nog wel een keer in een ontsnapping mee gaan.

wielerwieler

Als je alternatief voor Pinot geen punten haalt, dan heb je met een rustende Pinot alsnog bankpunten te pakken... ;)

De Haai van Milheze

'@wielerwieler Haha, helemaal gelijk. Maar dat zijn bankpunten waar ik een stukje beter mee kan leven :)

Jasperdewaal11

Heerlijke om de gesprekken, discussies en meningen te lezen. Bankpunten, Teampunten, Missers in de selectie het blijft de charme en frustratie van dit spelletje.

Maar we zijn pas "net" vertrokken en onderweg. Wie gaan er echt pieken in die 3e week? Wie zakt er keihard doorheen? No one knows (yet). We gaan het zien. Hopen maar dat Covid verder niet in grotere mate de kop opsteekt.

Het word iig rete spannend......

Tim

Ik mis nog 10 punten bij van Wilder voor het winnen van de etappe door Evenepoel. Nu enkel 11 punten voor teampunten Algemeen klassement en jongeren klassement.
Andere hier ook last van?

Wielertje12

Etappe teampunten tellen niet bij een tijdrit. @Tim

touretapper

Slim om kung & pinot er morgen beide in te zetten ?

ajvs

Zeer interessante discussie omtrent teampunten! Beide kanten hebben zeer goede argumenten, en kan me in beide standpunten vinden.

Ik denk dat het per grote ronde verschilt. In de Tour van vorig jaar waren minimaal 3 Jumbo’s (liefst 4) een must have, veel teampunten maakten dat ik een gouden bekertje heb kunnen binnen hengelen. De combi geel, groen en bollen maakt teampunten heel interessant. Ik kan me ook de Tour met Majka (bollen) en Sagan (groen) herinneren waar dit ook het geval is. Als je op het eind van de ronde bij beste 20 scorende renners kijkt staan daar vaak teamgenoten tussen van de winnaar. Een tactiek die ik ook vaak toepas is de lead-out van de beste sprinter meenemen, vaak eindigen deze renners zelf ook top 15. Voorbeelden zijn Van Poppel - Bennett, en in het verleden vaak Morkov gekozen met dezelfde reden. Bij teampunten kijk je dus vaak naar renners die ook zelf kunnen scoren.

Echter zal dit niet in alle grote rondes efficiënt zijn, zeker in rondes met veel verschillende truidragers. Deze Giro ook gegaan voor Van Wilder en Cerny met de verwachting dat Remco lange tijd roze en wit zou dragen, tot op heden prima puntjes gepakt met beiden, echter valt het toch wat tegen. Achteraf gezien waren beide picks zelfs totaal niet nodig en had ik prima andere opvulling. Dat hoort natuurlijk ook bij Scorito, soms pakt een keuze goed uit en soms niet. Deze Giro ga ik geen gouden bekertje meer halen, daarvoor moest Evenepoel winnen. In de Tour kan het weer helemaal anders zijn, want als Vingegaard straks weer het geel pakt en Van Aert het groen, dan wil je het liefst 4 Jumbo’s. Altijd leuk die keuzes, valt voor beiden dus veel te zeggen!

Laatst gewijzigd
R. D.

Als je de top 20 van meest scorende renners bekijkt moet je daarbij natuurlijk wel beseffen dat je die punten niet allemaal kan halen omdat je ze niet allemaal tegelijk kan opstellen.

Franky122

Er was altijd een vriendelijke meneer die voor ons op de rustdag het ideale team presenteerde. Ik vergeet telkens de naam van die meneer. Is er een andere meneer die dat voor ons kan neerzetten op deze mooie maandag?

floda

Discussie over teampunten hangt ook af van de rest van je team. Ik heb voor van wilder gekozen omdat ik maar 6 sprinters heb meegenomen. En ik ook weinig tijdrijders had voor de klimtijdrit. Dacht ik met hem en teampunten te krijgen, en hij gaf aan 1e en 3e tijdrit te mogen gaan. En met veel punten na 1e tijdrit dacht ik meerdere vliegen in 1 klap te slaan. Dat is eigenlijk tot en met gisteren wel uitgekomen. Dus wat mij betreft nog steeds goede keus omdat hij waarschijnlijk ook nog wel wat punten pakt in de komende 1 1/2 week. Mijn andere keus op basis van teampunten voor 750 k heeft daarentegen verkeerd uitgepakt. Ik dacht de pedersen vrij snel in puntentrui zou komen en had daarom voor 750 tesfatsion geselecteerd. Want maar 6 sprinters dus wilde eigenlijk als REV en van wilder geen truipunten pakte, een fallback hebben. De andere kandidaat was leknessund (want zoals gezegd ook niet een top tijdrijders team). Dat ik hier de keus verkeerd heb gemaakt op basis van truipunten is denk ik vrij helder. Maar goed heb nu nog wel een redelijk team staan voor de bergen met Almeida, hart, Thomas roglic, kamna pinot, fortunato en buitrago (en evt healy).

Je had met dit parcours (zie de eerste 60 pagina’s van dit forum) ook kunnen gaan voor 7 sprinters met 3 toppers en dan de keus van minder(e) klassementsrenners en die aanvullen met goedkopere b mannen als pinot dunbar Rubio ect en teampunten. Ik heb gepoogd te kiezen voor een mix. Meestal niet de keus om aan topklassering te komen, maar twijfelde te veel om op 1 scenario in te zetten. Nu op ruim 90% maar de komende week zal ik wel weer 10/15% terugzakken. En dan hopen op een verschrikkelijk goede Thomas aangezien die het minst gekozen is 😇

albert n

Knappe prestatie van Evenepoel in de tijdrit met corona. Nu maar hopen dat hij met de Tour meedoet. Dan wordt het pas leuk puzzelen met vd Poel er ook nog bij en als er net zo'n leuk budget komt als bij de Giro!

Mindless

'@Franky122, realistisch gezien zit Evenepoel daar niet bij. :)

Hangtieniedanstaatie

Voor de Albanese-boys. https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/albanese-hoopt-snel-van-verkoudheid-af-te-zijn-en-ziet-kansen-in-week-twee-vooral-rit-veertien-ligt-me-goed

R. D.

Ik vertrouw niks meer van die Albanese, de vorige keer dat ie zogenaamd niet meeging in de aanval is me niet bevallen. :D

Guido Maltempi

In ander nieuws, King Küng stapt af: https://twitter.com/GroupamaFDJ/status/1658125152222171136

KV

Leuk. Ook Kung stapt niet meer op om uit te rusten...

En Pinot en Albanese ziek.

Zo gaat het lekker snel.

R. D.

Kijk zo worden de keuzes voor morgen wel makkelijker :)

Jv1997

'@KV zijn wel beide aan de betere hand vgm.

Franky122

Arrogant ventje, die Albanese. Alleen al de suggestie dat hij beter dan ik (een Scorito-manager met jarenlange ervaring) zou weten in welke etappe hij gaat scoren, is lachwekkend. Een teambaas die in het Nederlands 'Albert Balie' zou heten, kan je ook niet serieus nemen.

Kortom, de Albanees staat gewoon in de selectie.

Eddix

De reden van Küng is wel een hele trieste voor de mensen die hem hebben..

floda

Filippo morgen op bankje denk ik. Was juist voor dit soort etappes bedoeld, maar sinds die knal met die toeschouwer komt hij niet echt vooruit zo te zien. Dus dan maar op de bank. Moet nog bedenken of ik nou morgen hart en Thomas speel. Want dan wordt het lastig om zowel voor sprint als voor vlucht wat op te stellen. En aangezien ik healy en skuijns eigenlijk niet op de bank durf te zetten omdat toch wel iedere keer de actiefste renners zijn die pogen te ontsnappen, zou ik nog 5 plekken over hebben voor de sprinters. Maar wil eigenlijk ook wel Rota hebben. Want als er sprint komt waarbij zijn sprinters eraf worden gefietst doet hij mee, en hij kan ook nog mee in de ontsnapping. Kortom keuze stress. En daarnaast verwacht ik morgen ook als een gek meespringende soudal mannen want die hebben niets meer te verliezen. Dus misschien toch maar extra sprinter opofferen

Milanjacks

Ik heb contact gehad met Arne Marit, morgen gaat hij voor zijn kansen. Doe ermee wat je wilt.

1 2 ... 141 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.