Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 142 ... 193 194
GroetjesThuis

Ik houd van verandering. Daarom ben ik deze Giro voor een team vol dubbele voornamen gegaan. Met als inspiratie inderdaad de dubbele voornaam van het klassiekerspel: Jonathan Milan. Tijd om de balans op te maken tijdens de eerste rustdag:

Klimploeg:
Geraint Thomas - speerpunt van m’n team. No brainer met zo’n voor- en achternaam. En nu zowaar roze.
Hugh Carthy -the “r” is silent en Cathy is een verdomd mooie meisjesnaam.
Jack Haig - Haig is een Schotse voornaam met een schitterende betekenis: “omsloten vlakte”. Doe er mee wat je wilt.
Patrick Konrad - twee heerlijke Duitse voornamen, helaas wel als knecht actief hier.
Einer Augusto Rubio - ditmaal 3 voornamen. Unicum voor m’n team. N.B. L.L. Sanchez heeft het team niet gehaald.
Derek Gee - de punten sprokkelaar en één van de weinige onder de 30 bij team Israel. Toch al een keer 2de geworden!
Stephen Williams - potentie voor een ontsnapping in de tweede week - hopelijk!
Lorenzo Rota - het was lang zoeken, maar in een gehucht in Sicilië toch een aantal babies geboren met de voornaam Rota.

Tijdrijders:
Fillippo Ganna - Ganna is een Friese meisjes voornaam. Vraag mij niet hoe ik dit weet…
Rohan Dennis - op de valreep in m’n team kunnen klikken. Teampunten of tijdrit punten? Vooralsnog beide niet.
Will Barta - met die ene extra “a” haalde deze renner net de selectie.

Sprinters:
Jonathan Milan - uiteraard, kopman. De reden voor het eerbetoon. Heeft al de nodige punten opgeleverd.
Kaden Groves - er zijn 124 baby’s geboren met de voornaam Grove in de VS. Haalde net mijn team.
Michael Matthews - had net zo goed Matthew Michaels kunnen heten.
Jake Stewart - Stewart als verbastering van Stuart- dyslectische ouders uit Wales zijn met ergere spelfouten wegkomen tijdens de geboorteregistratie.
Arne Marit - toevallig als achternaam de voornaam van m’n eerste liefde.
Clement Russo - Als Dekker zou lossen en er toch gesprint zou worden in selectief gezelschap. Verder misschien lead out punten. Helaas naar huis.
Campbell Stewart - als leadout van Michael Matthews, Matthews Michael mogelijk wat punten?
Simon Clarke - voor de wat lastigere sprints - wel wat oud.

Waardeloze teamgenoten:
Pieter Serry - Als Remco zou huishouden in week 2 en 3. Nu maar hopen dat Davide Ballerini etappes gaat pakken.

Waarvan baalde ik het meest dat ze niet aan de start van de Giro stonden? Daniël Felipe Martinez, Ben o’ Connor, Matteo Jorgenson, Wout van Aert, Benjamin Thomas, Guillaume Martin, Daniël Martin, Philippe Gilbert (beiden uit hun pensioen halen!) Dylan Teuns, Jasper Philipsen, Alexander Kristoff, Connor Swift, Caleb Ewan, Cyrel Barthe. Mogelijk met de Tour!

Wie hadden jullie gekozen? Heb ik renners over het hoofd gezien deze giro met een dubbele voornaam? Met voorlopig 36% is de weg omhoog ingezet!

arjenzvob

Haha @Groetjesthuis Heerlijke verfrissende post. Dank!

JohnMcBennett

Nulpunty, Healy, Cort en Fiorelli voor 3 plekjes morgen. Wat denken jullie? Heb bij allemaal FOMO :€

Groetjesaandevoetjes

'@franky - als je naar Scorito gaat en dan klassementen -> scorito-punten. Dan zie je de 20 beste scorende renners tot nu toe.

Aanklampen

Iemand iets gelezen over Vendrame? Ik dacht in een interview PP had gezegd dat Andrea al weer veel beter voelde...

Ton Pelo

'@Aanklampen In de etappe van eergisteren komt Vendrame binnen in een groep met o.a. Mollema, Oldani, Albanese, Cort, Bettiol, Covi en McNulty. Aan de tijdrit van gister is weinig te ontlenen denk ik, aangezien je daar niet veel van hem kunt verwachten. Ik durf hem wel weer op te stellen hoor.

Rafał Kišerlovski

Mikaël Cherel, Laurenz Rex, Albert Torres, Carlos Verona, Michel Ries, Alessandro Verre, Filippo Zana. Nog wat dubbele voornamen aan de start.

El Peruano

Nu ik er over nadenk: nu Thomas 1e staat krijg je 10 punten. Maar als je Hart opstelt, die 3e staat, krijg je 6 punten voor hem en 8 truipunten = 14 punten. Just saying..

jenzrscl

Bestaat kans dat thomas morgen trui gwn weg geeft.. er staat daar th nog een heel ongevaarlijke barta op 4min?

Nijmos

Die kans bestaat, als Pedersen en Matthews niks om de etappe geven. Is het voor 1 plekje verstandiger om Almeida op te stellen dan Thomas.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Onverwacht veel hoofdbrekens over de opstelling van morgen. Ik had ‘m zelf opgeschreven als 75% kans op een (gereduceerde) sprint. De bookies lijken ook te rekenen op een sprint, maar zowel de optakt als De Mol voorspellen een omvangrijke vlucht.

Met Fiorelli op de bank (dat durf ik inmiddels wel aan) heb ik ruimte voor de 7 overige sprinters plus mijn 2 aanvallers. Maar dan hou ik wel de ‘zekere’ punten van Hart (14) en Almeida (10) op de bank. Om die erin te fietsen en toch beide scenario’s af te dekken, zou ik Gaviria en/of Ballerini moeten banken… en dat zit me ook weer niet lekker. Nog maar even een nachtje over slapen.

Thomberg

Ballerini lijkt echt geen vorm te hebben en er is geen scenario dat Gaviria punten pakt

nasibal

'@Groetjesthuis

Heerlijke post! Mooi dat jij ook de enorme potentie van Russo had gespot :D

nasibal

Ballerini lijkt echt geen vorm te hebben en er is geen scenario dat Gaviria punten pakt

Waar haal je dit vandaan? Baller heeft de afgelopen week op het vlakke moeten werken met Cerny en heeft vervolgens bij de eerste de beste verkeersdrempel steeds lekker laten lopen. Ze spreken bij SQS al sinds voor de Giro over energie sparen waar het kan. Werd afgelopen maandag 71e (van de 163) in een discipline die niet de zijne is en waar hij ook niet met het mes tussen de tanden gereden zal hebben. Ter vergelijking, hij eindigt nog vóór een Bling die dit beter kan en sowieso in vorm is. En vlak achter Van Wilder, waarvan men ook niet echt roept dat hij uit vorm is. Pedersen, nog zo'n jongen die dit redelijk kan én in vorm is, eindigt meer dan 40 seconden achter Ballr.

Nu snap ik dat ik 3 namen noem die sparen en daardoor daar staan, maar als je zelf ook rustig aan doet én je er doorgaans weinig van kan én hevig uit vorm bent eindig je óók niet tussen die namen.

Ik durf niet te stellen dat ik met zekerheid kan stellen dat Balr in vorm is, maar ik zie geen tekenen die er op wijzen dat hij 'echt geen vorm lijkt te hebben'.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@nasibal het 2de deel van m’n zin zal je het 100% mee eens zijn denk ik?

Ik snap wat je zegt over Balr en zijn tijdrit was idd prima. Ik baseerde het op interviews vd week waarin werd gezegd dat hij prima mocht sprinten als hij er bij zat en dat hij er vervolgens überhaupt van geen kant bij zat. Kan me herinneren dat dat hier gezegd werd. Verder niet veel verder gezocht omdat hij niet in mijn selectie zit. Voor teampunten vond ik bij DQS alleen de goedkoopste mannen interessant omdat ik de kans op >50 eigen punten heel klein inschatte. Zonde van de 500K

Ik zie persoonlijk een Vervaeke nog wel de aanval in gaan

Bling had snel fietswissel trouwens. Als mensen z’n mindere optreden willen verklaren, naast het feit dat er idd voor het 0 reden was om voluit te gaan

Laatst gewijzigd
nasibal

@nasibal het 2de deel van m’n zin zal je het 100% mee eens zijn denk ik?

Ook niet echt. Ik kan me heel veel scenario's bedenken waarin hij niet bij de eerste 20 renners zit die aan de meet verschijnen. Maar in een scenario waarin er 3 man gaan lopen, het peloton rustig de klim neemt en vervolgens 70 km lang controleert kan Gaviria er zomaar nog bij hangen. En dan kan hij ook gewoon winnen.

Zou ik er geld op in zetten? Nee zeker niet.

Thomberg

Ah ik ging er op de een of andere manier vanuit dat jij niet zo’n fan van Gaviria was

Ik Scorito-technisch ook niet overigens. Maar in het normale wielrennen wel. Sprinters van Movistar vind ik altijd genieten

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Vind het ook sterk uitgedrukt dat er geen scenario os waar gaviria morgen punten kan pakken. Maar het is allerminst zeker dat hij het wel doet.

Thomberg

Ach een beetje overdrijven in statements op het forum is ook wel lekker toch. Vooral omdat over Gaviria al zoveel gezegd (en gebaald) is.

Tuurlijk zijn er mogelijkheden op punten van hem. Maar zijn rijden deze giro vind ik nog iets slechter dan verwacht. Had ergens de verwachting (en angst) dat hij het best oké kon doen. Bijvoorbeeld in eerste etappe die Milan won. Door z’n klimmen dit jaar (afgelopen jaren) durfde ik hem Scorito technisch dus gewoon niet aan

Dat gezegd hebbende ga ik in de Tour was toch weer voor Ewan als die “maar” 2 miljoen kost én net dat gaatje in budget opvult. Terwijl dit gekeken naar afgelopen jaren natuurlijk ridicuul is

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ja Ewan vind ik echt een no go. Die komt nog niet winnen als hij er wel bij zit. Gaviria vind ik echt wel een kanshebber op winst als hij er bij zit. Die etappe die Pedersen wint ging hij er zo hard vandoor, hij was alleen te vroeg en viel terug, maar qua snelheid dik in orde.

Berend

Als het toch een grote groep wordt: Mollema en Pedersen morgen beiden mee in de ontsnapping? ;)
Mollema kan zelf proberen te gaan (tijdrit zag er hoopvol uit), of een lead-out voor Pedersen doen als het een grotere groep blijft? Ik zou het mooi vinden, maar wss meer wens dan realiteit.

Ik neem iig Pedersen, Mollema, Matthews, Groves, Albanese, Fiorelli en Cort mee. Pedersen kopman voelt 'veilig'.

Heb ik nog 2 plekjes over. Opties:
- Fortunato zal wss wel pas in de echte bergen gaan?
- Buitrago zelfde, en die staat ook wat kort nog op 5 min.
- Pinot was ziekjes? Ook niet echt genoeg bergen/bergpunten dus die zal ook wel rustig aan doen.

8e man Jake Stewart dan maar ;) Die gaat in ieder geval sprinten in welke groep dan ook.

9e man G. Thomas, alhoewel ik me realiseer dat die het roze eventueel kan verliezen.

Hoop op een mooie rit!

(Berend aka Questje)

floda

De kans dat G trui verliest acht ik niet heel groot. Alleen als voorsprong op top van de klim groter is dan 6 minuten en pedersen, groves en matthews er dan niet bij zitten in het peleton, dan kan er grote voorsprong ontstaan die kan leiden tot zo’n situatie. En dan moet er ook nog grote kopgroep zijn waarbij de sterke sprinters groepen denken dat het kansloos is om terug te halen. Maar dan moet inderdaad 1 van de de volgende mannen al mee zitten barta, barguil, velasco.
En als ik kijk naar deze ronde verwacht ik weer lange strijd voor kopgroep, waarbij door harde koers de echte sprinters structureel over boord gaan. Dus denk ook niet dat kopgroep het gaat halen, desalniettemin wel rota, skuijns en healy opgesteld naast, bling pedersen, stewart en albanese. FF en consonni op de bank. Opgevuld met G en Hart.
En nu maar hopen dat mijn analyse klopt.

R. D.

We stellen Albanese dus gewoon wel op, ondanks de berichten ? Ja ik doe dat ook maar gewoon, wil er ook niet nog een keer in trappen.

Thomberg

Albanese kopman hier hoor

Nijmos

Kan Mayrhofer deze dag aan (beter dan Dainese)? Twijfel tussen hem en Healy

Laatst gewijzigd
1 2 ... 142 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.