Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 144 ... 193 194
Valvuillerdemoz

Of juist niet. Minder tijd om vluchters terug te halen.

Pim96

Waar lees je dat @oli4g ?

Hangtieniedanstaatie

Matthews verwacht in ieder geval geen sprint.

mas22

Gaat lekker zo met Corona. Eerst Ganna en REV en nu Pozzovivo. Blijft weinig over van mijn ploeg als het in dit tempo doorgaat.

floda

Even in de gaten houden, ze overwegen de etappe in te korten. Vraag is of dat van het begin van parcours afgaat of van het 2e deel. Maakt nogal wat verschil voor je selectie.

Guido Maltempi

Wordt ook rit van vandaag ingekort?
De organisatie buigt zich momenteel over het vraagstuk of de rit van vandaag ingekort moet worden. "We wachten op een beslissing, maar misschien zal er - door de koude en de regen - geknipt worden in de rit. We zitten naast de radio te wachten op een uitspraak", klinkt het bij Corratec-renner Charlie Quarterman.

Bron: Sporza liveblog

Landaluze

Bron?

Maestro Mello

Ook op Eurosport hebben ze het erover, lijkt me dus wel degelijk iets om op te letten i.v.m. je opstelling.

Hangtieniedanstaatie

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/matthews-verwacht-geen-sprint-in-tiende-giro-etappe-als-ik-wil-winnen-moet-het-vanuit-de-vlucht

mas22

De teambussen moeten achter de renners aan rijden, zodat men kan instappen als de omstandigheden te slecht zijn.

Daan Brakenhoff

Cort wil meezitten in de vlucht vandaag

Guido Maltempi

Als ik zo naar de route kijk, zie ik geen opties om een stukje af te snijden. Dus volgens mij zou ‘inkorten’ neerkomen op in de bus stappen en een stuk verderop pas starten. En dat zou dan betekenen minder klimmen > meer kans op een sprint.

Hopelijk snel duidelijkheid, Scorito zal om 12:20 wel gewoon op slot gaan.

Nopper

Ze zitten al op de fiets, als er echt iets ingekort zou worden, was het al wel bekend lijkt me.

Chef83

Ja wat moet je hier nou mee kan scoritoo niet langer open blijven dan?

Bonorrie

Deze handicap is voor iedereen hetzelfde. Langer open blijven zie ik niet zo nodig in.

R. D.

Ik ga niks veranderen, ik zie het wel.

Last-minute wissels nooit doen.

ditisdavid

De handicap is misschien voor iedereen hetzelfde, maar het maakt het veel meer van geluk afhankelijk omdat je op totaal andere renners moet letten als de rit ingekort wordt.

Ik schuif toch een sprinter erbij met Consonni voor McNulty (Fiorelli en Marit blijven op de bank), klinkt niet alsof er veel renners zin hebben om de koers hard te maken eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Op Eurosport is net te horen dat de renners graag enkel de laatste 70km afwerken. Dan wordt het sowieso sprinten. Overigens Riesebeek ook abandon.

nasibal

Vanwege het slechte weer en mogelijk inkorten nu wel Pedersen gecapt ipv Matthews en Consonni er weer in ipv Barta.

Matthews wint de rit dus vanuit een omvangrijke kopgroep, Barta wordt 4e en pakt het roze.

Guido Maltempi

Complottheorie: ze stappen nu op om de startplaats ($$$) tevreden te houden. Over 10km stapt iedereen in de bus en dan worden ze gedropt aan de voet van dat laatste klimmetje.

Ik ga m’n selectie er niet op aanpassen, maar het zou zomaar kunnen… 🤓

Maestro Mello

Cort zit voorin, die gaat mee in de vlucht!

KV

Heb er dan toch ook nog maar Ballero ipv zekere Rog punten ingezwierd

Lijkt trouwens toch ook weer een goed recept voor een 20-tal DNS'jes morgen.

Denk echt dat ze zullen moeten overwegen om Giro en Vuelta van plaats te wisselen. Zo koersen gaat toch echt niet meer. Is al meerdere jaren nu het geval. Rit 13 ook al terug moeten aanpassen...

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Toch maar een lichtelijk tactische wijziging gedaan vanwege de geruchten over inkorten. Zowel vluchters als sprinters opgesteld ten koste van wat trui en teampunten. Als de etappe 'gewoon' volgens plan verreden wordt zou ik Consonni en Bonifazio op het bankje gezet hebben, maar rekening houdend met een ingekorte etappe wilde ik ze er toch bij hebben.

ZK

'@KV: Vuelta en Giro omdraaien zou wat weer betreft zeker een geweldige oplossing zijn!

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Tesfation eruit, Fiorelli erin
Cerny eruit, consonni erin

De last minute wissels ivm mogelijk inkorten.
Het zal wel weer verkeerd aflopen. Cerny zie ik namelijk echt meezitten.

1 2 ... 144 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.