Wordt ook rit van vandaag ingekort?
De organisatie buigt zich momenteel over het vraagstuk of de rit van vandaag ingekort moet worden. "We wachten op een beslissing, maar misschien zal er - door de koude en de regen - geknipt worden in de rit. We zitten naast de radio te wachten op een uitspraak", klinkt het bij Corratec-renner Charlie Quarterman.
Bron: Sporza liveblog
Als ik zo naar de route kijk, zie ik geen opties om een stukje af te snijden. Dus volgens mij zou ‘inkorten’ neerkomen op in de bus stappen en een stuk verderop pas starten. En dat zou dan betekenen minder klimmen > meer kans op een sprint.
Hopelijk snel duidelijkheid, Scorito zal om 12:20 wel gewoon op slot gaan.
De handicap is misschien voor iedereen hetzelfde, maar het maakt het veel meer van geluk afhankelijk omdat je op totaal andere renners moet letten als de rit ingekort wordt.
Ik schuif toch een sprinter erbij met Consonni voor McNulty (Fiorelli en Marit blijven op de bank), klinkt niet alsof er veel renners zin hebben om de koers hard te maken eerlijk gezegd.
Heb er dan toch ook nog maar Ballero ipv zekere Rog punten ingezwierd
Lijkt trouwens toch ook weer een goed recept voor een 20-tal DNS'jes morgen.
Denk echt dat ze zullen moeten overwegen om Giro en Vuelta van plaats te wisselen. Zo koersen gaat toch echt niet meer. Is al meerdere jaren nu het geval. Rit 13 ook al terug moeten aanpassen...
Toch maar een lichtelijk tactische wijziging gedaan vanwege de geruchten over inkorten. Zowel vluchters als sprinters opgesteld ten koste van wat trui en teampunten. Als de etappe 'gewoon' volgens plan verreden wordt zou ik Consonni en Bonifazio op het bankje gezet hebben, maar rekening houdend met een ingekorte etappe wilde ik ze er toch bij hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.