'@jenzrscl prachtig hoe jij keer op keer er vanuit gaat dat een vlucht het haalt tot het einde. Er zijn etappes die bij uitstek geschikt zijn voor vluchters, maar morgen is daar niet het beste voorbeeld van.
Ja er moet hier en daar geklommen worden, maar er komen drie etappes aan waarbij de vlucht echt succesvol kan zijn. Voorlopig dus de laatste kans voor de echte sprinters, waarbij ik een overwinning toedicht aan Cav. Die zag er getergd uit vandaag. Kan hij daarna ook mooi afstappen want die derde week gaat hij niet doorkomen vermoed ik zo.
Gisteren geen Fiorelli (omwille van snijwondes in hand en heup), wel de ontgoochelende Albanese, Consonni en Marit. DIe laatste beweert dagelijks op Sporza dat hij de finale gaat rijden, dat hij zelfs denkt de rit te kunnen winnen, maar laat dan zijn benen zwijgen. Ik geef hem (en de rest van mijn sprintersgild) vandaag een laatste kans om al die verloren punten goed te maken. Dat ik ook Rota selecteer mag hij gerust als een teken van wantrouwen beschouwen. Pedersen uiteraard kapitein, omdat de vormcurve van Grooves stilaan het wegdek raakt. Aanvullen doen we met Geogan Hart en Mayrhofer, die zijn kostprijs al dubbel en dik heeft terugverdiend.
ps : Ik ben van mening dat eenieder op dit forum +99% kan eindigen, zolang die voor elke rit de meest gunstige etappeselectie zou maken. Om maar te zeggen, hoe hatelijk "lege sterretjes" (lees : bankpunten) ook zijn, de etappeselectie is het belangrijkste onderdeel van dit spel.
'@jenzrscl, als ik jou was zou ik bij dit soort opmerkingen even checken hoe de wind staat....
Hoe stond de wind gisteren en hoe staat die vandaag? Dan zou je niet zeggen dat het 50/50 is.
Daarnaast ben ik het niet met je eens met je Movistar opmerking. Als zij gisteren al gingen rijden voor G, wat denk je dat ze doen bij een etappe die MI makkelijker te controleren is aangezien het begin niet 2.600 hm kent...
'@JW
Vandaag absoluut nulpunty niet opstellen. Die jongen is een klimmer… vandaag is opnieuw een dag voor de zwaardere jongens in de vlucht.
Als hij nog meezit zal het voor 12, 13 of 15 zijn.
Edit: als ik je bericht nog eens lees, zou je hem vandaag waarschijnlijk toch niet opstellen :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.