Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 151 ... 193 194
P. Krul

Pfoe, gaat hard zo met de renners.
Voor de koers maakt het voor QS niet veel uit, die waren al onthoofd na het vertrek van REV.
Het uitvallen van de andere renners (Vlasov, Uran, Pozzo, Vendrame) heeft meer gevolgen.
Er zullen nieuwe kopmannen aangewezen worden. Wanneer dit niet gebeurt krijgen we meer vrijbuiters en minder teams om de boel te controleren.
Afhankelijk van de plannen van Kamna zullen Jumbo en Ineos de boel willen controleren, de rest van de teams vraag ik me af..
Mijn voorspelling is dat meer vluchten het einde gaan halen in de bergachtige etappes. Sprintploegen zijn er immers nog genoeg.

Voor mijn team nog weinig uitvallers met Cerny en REV. Cerny ging ik al niet meer opstellen dus voelt minder pijnlijk.
Met het ontbreken van Groves, Milan en Thomas heb ik weinig vertrouwen in een topscore. Hopelijk wordt de koers aantrekkelijker doordat er minder controle is.

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Met uitvaller Kung en de gegokt en verloren op REV, Wilder, Ballerini en Cerny zakt de moed wel in de schoenen. Met 4x Lotto, Hart, Caruso en Vine zag het er ontzettend hoopvol uit richting een mooie score. Laat maar zitten weer.

Laatst gewijzigd
NOAD1912

5 Uitvallers met Cerny, Evenepoel, Pozzo, Ganna en Dekker. Alsnog kan ik een prima sprint- en bergploeg opstellen, maar die inmiddels wel opgevuld worden met "bonuspunten". Wordt een uitdaging te groeien boven de 84,7% nu. Keuzestress is wel weg,. nu is het gewoon rekenen welke "bonuspunten" je kan pakken.

Het enige dilemma voor vandaag is Cort of Roglic. Met die laatste heb je 8 zekere punten en een kleine kans op plek 10 t/m 20. Van Cort zou je zeggen dat hij vandaag de benen laat vieren, maar hij heeft in het verleden in de Vuelta en de Tour juist laten zien dat een goed resultaat hem motiveert om zich de dagen erna ook te laten zien.

Iemand die daar iets zinnigs over kan vertellen? Een nieuw inzicht..?

Laatst gewijzigd
mas22

5 uitvallers nu voor mijn ploeg: REV, Ganna, Pozzovivo, Cerny en Vendrame. Begint wel dramatisch te worden zo. In dit tempo vraag ik me af of ik met 9 renners het einde haal.

Mr.White

Herstel, twee uitvallers in mijn kamp. Ook Cerny moet ik meerekenen, al had ik hem na uitvallen Remco al niet meer meegeteld.

Voor vandaag mag Cort idd lekker banken in verband met nog genoeg andere sprinters en twee mannen voor truipunten. Ook niet onlogisch natuurijk na zijn winst van gisteren (captain hiero). Hij zal zich vandaag niet gaan mengen in die massasprint.

Ton Pelo

Caicedo EF out. Wegens ziekte, (nog) geen covid.

nasibal

Zou wel ironisch zijn als Roglic en Thomas ook nog geveld worden en Hart wéér een Corona editie wint. Met Almeida struggelend voor het podium. Denk dat Kelderman blij is dat hij er niet bij is ;)

Laatst gewijzigd
Aanklampen

'@Jenzscl, ik bedoel de richting van de wind... Gisteren wind mee, in voordeel van vluchters... vandaag....?

DrSeuss4

Ik heb wonderbaarlijk genoeg alleen Rev als uitvaller. Sta op dit moment op 99,5 dus kan een mooie score worden. Voelt aan de ene kant niet helemaal lekker omdat er zoveel uitvallers zijn maar aan de andere kant sta ik al sinds etappe 4 op goud voordat het uitvallen begon. Voor vandaag ga ik voor mijn sprinters, mocht een kopgroep het al halen lijkt me dat vrijwel alle sprinters vandaag nog wel in het peloton zullen zitten en dus nog wel wat punten gaan pakken.

Daan Brakenhoff

Stefano Gandin (Corratec) ook naar huis. Niet dat iemand hem gekozen heeft hoor, maar jammer voor Stefano zelf. Hij moet vandaag het feestje van Corratec missen. Dalla valle wordt namelijk 6e vandaag!

mas22

Ballerini geen geweldige conditie maar gaat zich wel mengen.

Bron: IDL

Laatst gewijzigd
ditisdavid

21 uitvallers sinds de rustdag, ik heb er pas 3 (Evenepoel, Küng en nu Tesfatsion) maar het mag duidelijk zijn dat het nu survival of the luckiest is en daarmee - naast een mislukte Giro - een complete loterij van een Scorito wordt. Is echt een kwestie van tijd tot meer grote namen het veld ruimen. Jammer, stond er best goed voor deze keer ook.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Ik heb het interview met Ballerini geluisterd, zegt juist dat hij in het begin van de Giro nog niet top was (want last-minute vervanging), maar dat hij er steeds beter inkomt.

Wielertje12

'@Daan Dat denk ik nou ook, Dalla Valle lekker voor een leuke ereplaats vandaag :)

Corné .

Ballerini had gisteren wel een vreemde sprint, kreeg een kwakje en liet volledig lopen.

Phoenix0000

Top 5 dan voor Ballerini vandaag!

KV

Hier toch maar MM2 gebankt voor 10 Almeida punten. Hoop/denk dat het voor Dainese zal zijn vandaag...

Guido Maltempi

Ik kon niks vinden over de sprintplannen van DSM dus heb Budget MM er gewoon maar in laten staan. Dainese zou vandaag logischer zijn maar wellicht kan MM dan als leadout nog plek 12-16 meepakken. Zo niet dan kost het me de 8 zekere puntjes van Roglic of de 2/8/18 punten van Buitrago.

NOAD1912

70% Roglic er in geklikt en nr 2 pick wel opvallend

Thomberg

Tesfatsion z’n week kwam er nu aan. Balen, had ik hoge verwachtingen van

RiesKos

6 uitvallers al. REV, Cerny, Ganna, Tusveld, Vendrame en koning Rein. Tusveld en Taaramäe waren goedkope gokjes. Iedereen had Remco en veel hadden ook wel een andere SQS renner voor de teampunten. Tot nu toe doen vooral Ganna (2 miljoen down the drain) en Vendrame zeer. Hopelijk blijft het zo. Fingers crossed.

Laatst gewijzigd
R. D.

'@NOAD1912

Ze hadden niks beters neem ik aan. Niet iedereen heeft een sprintploeg van 21M.

zeewolde

'@NOAD1912 @R.D. Of ze hopen op nog een ritzege van Olaf Kooij in Duinkerke. Blijft lastig te begrijpen die teampunten

Punchen of verzuipen

'@Guido Maltempi: DSM rijdt vandaag voor Mayrhofer, Dainese moet leadout spelen: https://twitter.com/Feltetdk/status/1658770608165998593

Guido Maltempi

Dank @Punchen! De wegen van Team DSM zijn ondoorgrondelijk.

1 2 ... 151 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.