Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 154 ... 193 194
niek-vdv

Gaviria zijn linkerarm in een mitella zelfs, laat zich vanavond onderzoeken. Vrees dat hij morgen wel eens niet meer gaat opstappen.

Laatst gewijzigd
KV

Ben juist eens mijn opstelling voor morgen aan het zetten: wat een drama zeg...

Zit vol met 6 à 8 punten opvullers en weinig geloof voor echte punten: Alba zal wel terug niet meezitten als je hoopt van wel, Cort nog moe van gisteren. Dan maar Matthews als kopman zeker... die heeft nog iets recht te zetten.

Had dan toch wel graag Hype Healy gehad. Die zal wel weer iedereen eraf rijden op die laatste berg en dan solo naar de finish cruisen.

Sven0403

Mijn bergteam is wel echt naar de knoppen nu REV, Vlasov, Hart (en mijn juich vluchter Taaramäe) er allemaal uit liggen... enorm zonde voor de spanning van de Giro ook, 3 podium kandidaten eruit.

Kleine Drekst

Niks kunnen zien vandaag helaas wel gelezen dat Gaviria weer gevallen is (8e keer ofzo). Dat wordt het nieuws maar weer afwachten.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Pfff het hebben van Consonni ivp Milan en het selecteren van Gaviria wordt pijnlijker met de Etappe. Zeker gevalletje zwarte lijst.

pirazzi

Rota is toch 18de geworden in etappe 11, Caruso 19de.

Basementman

Man man man, dachten we dat het gisteren bijltjesdag was… Dat Remco eruit ging was al drama voor de koers, maar viel mee voor Scorito (aangezien iedereen hem had). TGH was voor mij sowieso al de grootste uitdager, en keek enorm uit naar hem in de zware etappes (even los van Scorito). Nu ook hij eruit is wordt het een volledige loterij en is de lol er wel een beetje vanaf. Het deelnemersveld leek al te mooi om waar te zijn, nu volledig onthoofd. En dan ook nog Gaviria… Waar is die gast mee bezig.

Dan maar weer wat positiever: Eddie Dunbar die top 3 gaat rijden als ie op z’n fiets blijft zitten, geweldig. Van de klassementsmannen zullen er nog wel wat door ziekte/corona gaan uitvallen. Verder: op naar de Tour.

yoeri

Opent wel deuren voor Thijmen Arensman dit. Kan zomaar top 3 gaan rijden als je ziet wie er boven hem staan en met zijn goede 3e week in gedachten. Dat zou dan wel weer een mooie keerzijde zijn. Maar had liever een mooie koers met minder (belangrijke) uitvallers gehad.

johanessss

Iemand Rota zien binnenkomen?

rbc1912

Altijd wel mooi om te lezen dat mensen de handdoek al werpen en al gaan focussen op de volgende Ronde. Op naar de Tour, op naar de Vuelta. Zo begrijpelijk ook haha. Maar het is elke Ronde weer hetzelfde liedje: 'de ... is onthoofd' enzo :)

Milanjacks

Ik sta op 50% met 19 man en 4 jumbo's. Ik heb nog vertrouwen in een bronzen bokaal.

Basementman

Dit is hetzelfde scenario als vorig jaar tour na 11 etappes Vingegaard en Pogacar er beide uit waren geweest.

Dus nee, niet elke ronde is het dit verhaal. Vorig jaar tour was dan ook wel gelijk de mooiste grote ronde die ik (en met mij menig ander) ooit gezien heb, dus dat mag ook niet als referentiekader dienen. Maar huidige Giro is de grootste lol echt wel vanaf, voordat het uberhaupt leuk/interessant zou gaan worden.

Maar inderdaad, genoeg kansen voor anderen nu. Erg benieuwd naar Arensman week 3, en dan ook vooral die klimtijdrit (denk dat ie die gaat winnen nu zonder ‘Everpoel’ en TGH, zonder ziekte/pech).

Lo Zar

'@johanessss Er zat een Wanty tussen Kamna en Caruso. Ik neem aan Rota want die heeft nog geen uitslag achter z'n naam.

Daan De Jager

Morgen te zwaar voor Pedersen?

Geoffrey1420

Is de gedachte dat vine morgen mee wilt zitten om tijd te te pakken een realistische?

kevinraar

heb 8 uitvallers voor eerst echt tevreden met me punten 200 is er iemand die ook 8 uitvallers heeft of zelf meer uitvallers heeft?

heb dit nog maar over
roglic
thomas
kemna
pinot
bonifatzio
pedersen
garviria
cavendish
buitrago
rota
cort
albanese

hoef er maar 3 op de bank te zetten

Laatst gewijzigd
nasibal

Heb besloten dit rondje gewoon niet aan uitvallers te doen, was het na vorige edities wel een beetje zat. Moet zeggen, helpt aardig.

ralfinho77

Mijn team voor morgen nu zo:
Roglic
Thomas
Carthy
Pinot
Konrad
Gabburo
Healy
Buitrago
Albanese
Op het bankje Cort, Carruso, almeida, vine en de sprinters. Ik twijfel nog tussen Albanese en Cort. Wat denken jullie?

Odin

Van jou ploeg zou ik Healy en Cort als eerst de basis in klikken.

Kleine Drekst

mijn team voor morgen
Roglic
Thomas
Almeida
McNulty
albanese
parent paintre
pinot
rubio
van Wilder/Carthy/Vine

kevinraar

mij team voor morgen
roglic
thomas
kemna
cort
pedersen
albanese
rota

nog 2 plekken over
pinot
bruitago
cavendish
garviria
bonifatzio

klumper

Sta op 97,4 %

Ben Evenepoel, Hart, Pozzovivo, Kung en Cerny kwijt.

Mijn bergteam wordt nu wel net te mager, heb nog:

Thomas
Roglic
Almeida
Carthy
Buitrago
Pinot

Verder veel sprinters:

Pedersen
Groves
Consonni
Albanese
Fiorelli
Stewart
Mayerhofer
Ballerini

En nog Rota.

Morgen gaan we voor

Rota (C)
Albanese
Ballerini
Pedersen
Roglic
Thomas
Almeida
Pinot
Buitrago

Vol voor Rota, verder veel zekere punten morgen…

Basementman

Buitrago en Pinot, Kevinraar. Die hebben (team)truipunten. Voor de sprinters gaat die laatste klim echt veel te zwaar zijn, ook voor een Matthews. Bij het ontbreken van Healy en dat soort types wordt het Roglic kopman maken. Verder naast alle teamtruipunten Kamna en Dunbar mee, die lijken vaak te sprinten voor de ereplaatsen vanuit peloton.

Verwacht dat er morgen wel een mannetje of 5 a 10 vooruit blijft. Indien er geen bedreigingen voor algemeen klassement in de vlucht zitten (zoals laatst met Barguil het geval was) kan de vluchtersgroep van 20 man ook wel eens 20 minuten krijgen. Heb helaas geen vluchter meer, alleen Leknessund als beoogt vluchter.

Rim Brakes

'@Sander de Wit. Dat Vine morgen mee wilt zat ook in mijn hoofd. Maar! Na etappe 12 komt de uitgeklede maar toch zware 13... En dus lijkt het me niet logisch van Vine om in 12 met de aanvallers op pad te trekken.

kevinraar

kopman twijfel ik tussen albanese cort en rota heb nu albanese als kopman

doe pinot en buitrago erwel bij

1 2 ... 154 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.