Almeida lijkt voorlopig als 'lachende 3e' door de strijd heen te komen, tenzij ik iets gemist heb. Heb ook niet alles gezien. Met Formolo, Vine en McNulty denk ik dat ze ook nog inmiddels één van de sterkste ploegen hebben. Die zouden het overmorgen zomaar eens kneiterhard kunnen gaan maken.
Of iemand in de vlucht morgen daarin past, dat weten alleen zij.
Ja maar ook voor Matthews is dit vanuit de vlucht nauwelijks te winnen. Klimt alsnog stuk minder dan de types Healy, McNulty, Rota, en die klim is niet te onderschatten. Alleen als ie in dezelfde vorm als tijdens tour in Mende verkeert maakt ie kans. En... Het schijnt redelijk weer te worden.
De Giro is een slagveld geworden op de verkeerde manier helaas. Voor morgen de volgende namen.
Roglic
Almeida
Carthy
McNulty
Leknessund
Pinot
Matthews
Albanese
Cort
Bankje:
Fortunato
Pedersen
Groves
Consonni
Ballerini
Fiorelli
Gloag
Kopman denk ik voorlopig aan McNulty. Albanese, Matthews en Cort zou ook nog kunnen.
Wat een ellende jongens. Vendrame en Tao naar huis, Gaviria met z’n arm in een mitella, Sivakov in de kreukels op 14 minuten en Groves te verzwakt om het peloton te volgen. Gisteren ook al het klassement van Jay naar de Vine’tjes, dit dreigt weer zo’n typische ‘aanklampen op 85% en dan in de eindafrekening stranden op 67%’-Giro te gaan worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.