Pinot hoef je echter ook nog niks van te verwachten. Die zei op Wielerrevue: “De eerste vijf dagen van de Giro was ik goed in vorm, maar daarna werd ik ziek. Ik heb geluk dat het mij in deze fase van de ronde overkomt, maandag is het rustdag en daarna staan er drie ritten voor sprinters of punchers op het programma.” Klinkt niet alsof hij de rit van vandaag als kans ziet.
Blijf het toch wat wrang vinden dat Covi onderuit gaat (zonder dat hij echt ergens door werd gehinderd), Ackermann vervolgens de etappe op een milimeter wint en Almeida nu waarschijnlijk podium kan gaan rijden. En dan is het ook nog een oliesjeikteam... Wat doet Covi überhaupt voor de volledige top 3? Wil hier verder weinig mee impliceren, zal allemaal wel dom toeval/pech zijn.
Volgens mij heeft dat interview geen paywall @Nijmos , maar er staat inderdaad in dat hij dit woensdag zei. Toch durf ik hem persoonlijk niet te banken denk ik, al zegt hij te kijken hoe het de laatste dagen van deze week zal gaan. Hij doelt vast op het weekend maar als hij toch ineens de benen heeft is hij topkandidaat voor vandaag lijkt me, en de bookies zijn het daar mee eens.
Ik denk inderdaad dat Vine meer voor morgen en zondag zal proberen. Ik weet niet in hoeverre hij sterker zal zijn met een niet super zware berg met een afdaling erna. Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt wanneer er meerdere beklimmingen zijn met aankomst bergop. Vandaag is meer een Mcnulty dag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.