Als ik er nou eens een andere gedacht tegen aangooi dan op de laatste pagina’s. Ipv remco pakt ganna gewoon de eerste en de 2e tijdrit. Rijdt hij daarna ook nog 2 dagen in het roze en heb je met thomas en arensman nog 2 top tien kandidaten in tijdrit die de eerste 3 dagen truipunten pakken. Daarna in etappe 4 gaat er een groep rijden die een minuut of 5 voorsprong houdt omdat zowel rev en rog het wel prima vinden om voorlopig die trui niet te hebben. En die blijft dan top etappe 8/9 in die handen van die ploeg. Dan zit je met 3 mannen van quickstep en zonder ineos toch met max 3 truipunten per dag gedurende de halve giro.
Ik zelf geloof meer in Roglic voor de eindzege, maar met zoveel TT kilometers is Evenepoel toch duidelijk in het voordeel. Een Van Wilder en de goedkoopste overige teamgenoot lijkt idd de te nemen route.
Wat de koers verder betreft: bergop lijkt Roglic niet meer zoveel het verschil te kunnen maken dat hij Evenepoel daar op achterstand gaat rijden. Behalve de halve paar secondes en boni’s. Ik denk dat Roglic zeker baat gaat hebben bij een sterk Ineos dat mede de koers hard gaat maken. Het ploegenspel van hen zou er toch eens een keer uit moeten komen, zou je zeggen. Als Evenepoel en Roglic voornamelijk naar elkaar gaan kijken (zoals Nibali en Roglic in 2019), zou Ineos toch het team zijn die het meest kan profiteren. Ik hoop ook op een sterke Haig en Caruso. Bahrein neemt toch altijd wel initiatief, ook al pakt het niet altijd gelukkig uit.
'@ nijmos; dat begrijp ik, maar het gaat er mij meer om dat je wel erg veel budget kwijt bent voor potentiele teampunten die misschien helemaal niet gaan komen. En met huidige sprintersveld, lijkt pedersen alleen een beetje concurrentie te hebben van groves en gaviria om paars (met de nadruk op beetje) waarbij dat dus in veel etappes team+truipunten lkan opleveren. En die mannen heb je al voor 750k (of als je de dure neemt 1/5 of 2 maar die kunnen zelf ook nog prima scoren). Ik poog meestal wel wat truipunten mee te nemen voor de vluchters etappes, maar twijfel dit keer erg gezien de prijzen en parcours.
Is het een gek gedachtte om thomas en hart te pakken?als ganna wint heb ik igg dan teampunten voor die 2 en zelf kunnen ze ook goed tijdrijden en top 5 halen giro.
En remco en wilder van soudal
Van sprinters heb ik gavrira dat ik wss niet zal nemen.. ik wil pedersen en matthews en groves en albenese, cort is een zekerheid voor die prijs, cavendisch neem ik denkik ook, 6 zekere sprinters
Ik lees hier veel Ganna en Ballerini, maar voor zover ik weet staan zij op de reservelijst voor de Giro. Ineos start met de 7 nu in de Alpen + Rowe, SQS met de renners die op PCS staan minus Ballerini met de aantekening dat Masnada een lichte blessure heeft en niet 100% zeker is voor de Giro. Gehoord op Eurosport / Jeroen Vanbelleghem.
'@Brabander Cav zal zeker meesprinten als hij kan maar als je naar zijn laatste resultaten kijkt is dat toch maar heel mager voor een 2M’er verder komt hij ook niet zo goed een berg over waardoor die al een paar kansen mist(denk ik).
Mocht hij in Romandië goed zijn, is het al wel iets anders.
https://www.procyclingstats.com/race/giro-di-sicilia/2023/stage-2
Kijk je kan maar 9 per rit invullen, daarom is cav wel een goeie keuze voor de hele vlakke ritten op het einde..ze hebben een ploeg die voor hem zal willen werken. Een gavrira en ackermann gaan tegenwoordig ook geen heuvel meer op . Cav is wel iemand die zich altijd wel wil smijten. En ik hoor ook commentaar van cort die niet sprint. Okee maar met dit magere sprinters aantal kann hij toch meedoen. En zeker bij de rittenn zoals rit 3 bijvoorbeeld
Wat betreft Albanese: hij mikt vooral op de etappes naar Salerno en Napels. Ziet veel interessante etappes in de eerste tien dagen en spreekt zelfs over het willen winnen van de maglia azzura (??).
https://www.oasport.it/2023/04/ciclismo-vincenzo-albanese-al-giro-ditalia-punto-alla-tappa-di-salerno-sogno-la-milano-sanremo/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.