Zo dat was Ff door veel berichten heen ploeteren. Mooi om de eerste analyses te lezen.
Vwb de teampunten. Ik zou nooit de dure teamgenoten pakken als die niet echt een grote kans op eigen punten hebben. Vaak moet het dan echt een hele sterke klimmer zijn (zoals Kuss wel eens deed). Daarom kan je vaak beter voor 750k man gaan dan een van Wilder (die in Vuelta ook zelfs niks deed). De Gizza is bij jumbo dan je man. Of je extra jumbo mannen moet nemen is een goede vraag. Die 8 punten van een jumbo als Roglic roze heeft zijn maar net 2 puntjes extra tov teamgenoot Pedersen (bijvoorbeeld ciccone) die je dan ook nog elke vlucht etappe kan opstellen met grote kans op eigen punten. Dat zou toch mijn voorkeur hebben. Bij Evenepoel zijn het er al 11 als hij roze heeft.
Ciccone lijkt mij in de 2 mio categorie eigenlijk een bijna no-brainer. Is in vorm, kan toch ineens klassement rijden. Is eigenlijk nog gevaarlijker als aanvaller. Bergtrui is optie en Pedersen is z’n teamgenoot
De Fluisteraar (vind ik gewoon een mooie anekdote, ik Carthy) ook leuk geprijsd.
Kamna is veel te duur nu
Groves vind ik persoonlijk ook wat duur. Geef mij maar Cimolai
Thomas te oud ja, hij was vorig jaar toch mooi derde na pogi en vingegaard.. ik denk wel dat hij dit jaar weer podium kan. Hart vertrouw ik dan minder.. presteerd nu goed, maar is wss een teken he.. dat hij voor 1weekrondes mag gaan, thomas pak ik sws, hart denkik niet.
Ciccione is no brainer, italiaan, goeie puncher, lukt klassement niet is bergtrui daar.
Vine, oordeel zelf, is al weken op traning, heeft zijn tijdrit nog flink bijgeschaafd. Kan echt voor 2 miljoen pakken opleveren , en mss wel een beker opleveren als hij goede giro rijd. Almeida is ook een must
Vlasov/kamna graken nog niet in mijn team , te duur vergelelen met andere in hun prijscategorie.
En die bahrein mannen, ik durf het niet aan, hoogstens buitrago.
'@thomberg wilder dure teamgenoot?
Derest is 500 goedkoper. Het verschil is wel dat wilder laatste man in en echt wel vaak top 15/20 kan en tijdrit heeft hij in nood ook. Vorig jaar heeft hij zich in tijdrit gespaard, maar nu ligt tijdrit op eerste en laatste dag, sparen hoeft hij niet, dus ja als je teampunten telt en kans op top 20 in tijdrit ..
Ik weet eigenlijk niet zo met huidig parcours of je nu zoveel 2e lijns klassementsmannen op moet stellen. Er zijn 5 of 6 etappes waar ze als eerste kunnen aankomen. Er vanuitgaande dat er nog een paar vluchters zo her en der tussendoor komen krijg je voor die mannen dan gemiddeld 6*8e plaats. Plus 8e plek eindklassement dan is dan max 200 punten. Met 6 sprints en 2 misschien sprints en daarmee ook hoog in paars klassement, zijn wel meer zekere punten te verdienen, zeker als je naar de groep sprinters kijkt. Nog maar eens goed over nadenken. En hopen op boel goedkope sprinters die nog erbij komen??
Ben het overigens wel eens met Floda, dat het best het overwegen waard is om het aantal klassementsrenners uit de 2e lijn erg te beperken. Ik zie best veel etappes naar de aanvallers gaan en dan zijn die wannen die consequent ergens 11e of 12e worden gewoon niet zo gek veel waard. Dan neem ik misschien liever voor 750k een dokter Pozzo mee voor die paar klassementspuntjes extra en i.p.v. een duurdere klassementrenner een wat consistentere sprinter.
Ik verwacht nog wel een Dainese erbij en één of twee andere sprinters die het overwegen waard worden.
Ik vind dat van Wilder wel een beetje snel beoordeeld wordt aan de hand van 1 grote ronde voor zo'n jonge renner. Werd in de Waalse Pijl 14e en in de Algarve 3e. Zou toch best kunnen dat hij deze Giro wel een beetje als een Kuss aanhoud tot een 10-15e plek ofzo?
Eerst eens met een relevante vraag beginnen: moet je 4 keer Soudal Quickstep in je team hebben? Als we van een sober scenario uitgaan, waarbij Evenepoel niet de eerste rit wint en pas vanaf etappe 16 het roze gaat dragen. Dan heb je hooguit 4 etappes teampunten (etappes 16, 18, 19, 20 want 17 en 21 ga je toch sprinters opstellen aangevuld met de truien zelf). Dat is dan 11 punten per renner (8 algemeen + 3 jong) + 10 punten per renner als Evenepoel de etappe wint. Evenepoel wint waarschijnlijk 1 en misschien 2 etappes vanaf etappe 16. Dat komt dan uit op 44 (4 etappes*11) + 10-20 punten. Dat is 54 tot 64 punten. Met het eindklassement erbij 33 punten (24 algemeen + 9 jong), zijn dat 87 tot 97 teampunten per renner. Er vanuit gaan dat de betere knechten nog een paar punten individueel pakken, kom je toch uit op tenminste 100 punten per renner. En dat is in een vrij sober scenario. Het lijkt me toch een solide plan om 4 keer Soudal Quickstep te nemen. :-) En zeker als etappe 18 en heel misschien etappe 19 voor de vluchters zijn. Want dan halen deze knechten dus stabiele punten in vergelijking met de B-klassementsmannen.
Maar goed...vorig jaar was zijn laatste week t.o.v. Roglic echt niet sterk in de Vuelta. Als Evenepoel het niet bolwerkt zit je met je knechten...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.