Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 166 ... 193 194
Capra

Hier nu 8 uitvallers, waaronder Groves, Pedersen en Dekker.
De overgebleven sprinters maar opgesteld,
Gaviria
Albanese
Consonni
Fiorelli
Mayrhofer

Verder voor zekere puntjes
Almeida
Pinot
Buitrago
Arensman

Als captain gecalculeerd gokje op Albanese, had deze rit omcirkeld, dus zou vanuit de vlucht kunnen. Als het op een pelotonsprint uitdraait eindigt hij iig tussenplek 5 en 10.
Gaviria is misschien intrinsiek wel de de snelste, maar die zal wel weer door een Italiaanse duif in zijn oog gescheten worden op 2 km voor de finish ofzo

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Nooit gedacht dat ik ooit zou twijfelen tussen Pinot, Roglic en Cavendish voor één plekje.

jenzrscl

Nooit gedacht dat cav langer in giro ging zitten dan pedersen groves enzo.. denk dat hij nu zeker een reden heeft te blijven rijden, met die 2 vlakke ettappes laatste week.

Ted de la course

Ik zit met Marit in m'n maag. Durf m eigenlijk niet op de bank te zetten voor t geval er een sprint komt maar heb ernstige twijfels of hij na die berg nog terug kan komen. Wie denkt dat Marit punten gaat scoren vandaag?

HaagseHaas

'@milanjacks. Tussen Roglic en Pinot is duidelijk denk ik. Geen verschil in klassementpunten. Kans dat een Jumbo-man meegaat in ontsnapping en wint lijk me klein. Kans dat Pinot meegaat in een ontsnapping om z'n bergpunten veilig te stellen is zeker aanwezig, en kans dat een teamgenoot meegaat in een ontsnapping ook, Maar Cavendish kan gewoon zelf winnen als het een sprint wordt, dus daar zou ik altijd voor gaan.

Landeirovic

Eigenlijk was Ackermann toch een betere pick dan Cavendish of Gaviria.

R. D.

Hier heeft Matthews als cap ook geen succes opgeleverd, maar ik durf Milan niet aan. Als ze te hard gaan op die klim zie ik eigenlijk niemand mee kunnen behalve Bling, die was gisteren gewoon constant vooraan te vinden. Eindigde ook nog knap 49e op 12 minuten.

kevinraar

na de klim is het nog wel ruim 130km

ik ga niet best ga risico nemen met kopman cavendish

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Kevinraar ja eerst 40 km afdalen, wat ook nog in voordeel kopgroep speelt normaal.. dus hebben ze ng 90 km.
Als voorsprong dan 4/5 min is , begin er dan maar aan..

Alles hangt af hoe sterk kopgroep is, maar door uitvallen pedersen, zal trek wel vooraan te zien zijn, dat zijn ook redelijke hardrijders

Milanjacks

Mijn probleem is niet die 4/5 minuten dat is wel te dichten in een hypothetische situatie. Echter ik zie in dit peloton niemand die het gaat dichten. Enige team die ik dit zie doen is Bahrain maar die zullen Pasqualon oid wel meesturen. Ik denk dat de kans groot is dat er een kopgroep gaat komen met klimmende sprinters. Heb geen seconde getwijfeld over Matthews als captain vandaag. UAE/Astana/DSM gaan niet het gat dichten, misschien dat Movistar het gaat proberen maar daar houdt het wel op.

dadeliva

Ik last Healy op de bank Ik verwacht dat hij zijn krachten zal sparen voor morgen waar hij favoriet is en veel meer kansen heeft met meerdere bergjes korter voor de finish

Matthews C
Roglic
Almeida
Pinot
Albanese
Mayrhofer
Buitrago
Cort
Consonni

Milanjacks

Het valt mij ook op dat het lijkt alsof ze bij EF duidelijk etappes verdelen. Bettiol was bijvoorbeeld eergister duidelijk aan zet, nu weer de kans voor Cort?

jenzrscl

Als ik de intervieus zo hoor, geloven ze zelf niet allemaal in sprint.. mm2 denk ook dat vlucht wint , maar zou evt er ook willen bij zitten

P. Krul

Moeilijkste etappe voor het opstellen vandaag, ik kan iedereen wel opstellen.
Scenario A. Sprinters winnen, weinig sprinters dus klassement mannen halen ook top 20
Scenario B. Aanvallers blijven vooruit. Sprinters completeren de top 20.

Matthews, cort, Albanese en ballerini kunnen beide scenario's aan. Dus die 4 stel ik altijd op.

Klassementopties
Caruso: altijd 6+2 met Milan kans op +10. Kan kort eindigen van de toppers
Roglic: altijd 8, kan kort eindigen bij de toppers
Almeida: 6+4 met ackerman kleine kans op +10. Eindigt vlak vaak achterin het veld van toppers

Keuze
Caruso en almeida erin. Roglic bank,

Vluchtersopties
Ze moeten als eerste bergop aankomen om de vlucht door te trekken. Eerste bergop? Pinot, rubio, mollema en buitrago.
Pinot: altijd 8, of 6 als bais harder bergop gaat.
Rubio: vorm laten zien, meldt zich nu ook in bergklassement
Mollema: trek rijdt niet meer voor mads, dus meer vrijheid? Vooraf week 2 benoemd als zijn week.
Buitrago: verwacht 6+2 aan klassementen, met kans op Milan +10.

Keuze
Pinot en buitrago in, mollema en rubio voor morgen?

Sprinters opties
Wordt het een sprint moeten er ook sprinters mee, vooraf dacht iedereen aan een sprint, nu kan het een sprint worden voor plek 10 tm 20. Wie doen er mee?
Gaviria: moet zijn etappe nog pakken, gaat hij ook voor een 11 plek sprinten?
Consonni: paar keer goed voor het schrapen van wat punten, moest er gister als eerste af met ackerman.
Mm2: spelen ze zijn kaart? Zo ja, kan hij het aan?

Keuze
Gaviria in, consonni en mm2 out

Niet overwogen, maar kunnen ook mee in de vlucht: van wilder en riccitello

Iedereen akkoord?

Laatst gewijzigd
Milanjacks

P.Krul als de aanvallers vooruit blijven dan krijg je een hele gekke sprint , dan gaan de sprinters daar niet plek 11 tot en met 20 opvullen mijn inziens.

Risje89

Batistella en De Bod DNS.

P. Krul

'@milanjacks
Als er 10 vluchters voorop blijven verwacht jij geen sprint daarachter meer?
Dat zou argument kunnen zijn voor Roglic in, gaviria out

Ik voer hem gelijk door, bedankt

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Als er 10 vluchters voorop blijven dan verwacht ik niet dat een Cavendish/Ackermann daarachter 10de word nee. Het is dan de vraag of ze niet al gelost zijn + hebben ze de motivatie om voor plek 10 te sprinten.

jenzrscl

Ackermann toch wel , hij is 2de puntenklassement

arjenzvob

Cort voelt zich niet goed.

Milanjacks

'@Arjen bron?

arjenzvob

https://www.youtube.com/watch?v=tdPMFQsvMKI

Asjemenouu

Cort gaat niet voor de vlucht, die mag vandaag plaatsnemen op het bankje.

Ton Pelo

Pasqualon geeft aan dat Caruso nu topprioriteit heeft. Als het mogelijk is rijden ze voor een sprint.

Scoritop

Moeten we dan nu Cort eruit halen?

1 2 ... 166 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.