Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 179 ... 193 194
Valvuillerdemoz

Consonni lijkt in het interview bij de start nou niet supergemotiveerd vandaag.

mspan

Zie hier moeilijk een vlucht zegevieren. Als je kijkt willen 4/5 ploegen zeker een massasprint. Wanty Astana Movistar DSM en in iets mindere mate Bahrain. Dan wordt het voor Matthews en Cort denk lastig om ruimte te krijgen. Zal echt van een hele grote sterke groep moeten komen mocht dit geen massasprint worden denk ik

hansking

Ik was net m'n opstelling aan het maken en toen kwam ik op mn bank ineens dalle valle tegen. ik twijfel alleen wel om deze op te stellen. dit zou ten kosten gaan van healy. Wat zouden jullie in dit geval kiezen?

Daan Brakenhoff

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-19
Ik krijg een beetje deze vibes bij vandaag…

penj01

Ik weet niet wie vroeg of Skujins mee ging sprinten, maar Daan Hoole zegt dat het Kirsch wordt als er een sprint is.

Daan Brakenhoff

Cort kan je alvast thuislaten

Edit: hij zegt in ieder geval niet mee te gaan sprinten, zo weinig mogelijk energie verspillen vandaag en denkt dat de vlucht het niet gaat halen

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@Daan Brakenhoff: Almeida is de enige in de top 25 daar, die hier ook nog inzetbaar is. Die maar cappen dan?

Aanklampen

'@daan, hoezo?

Daan De Jager

'@daanbrakenhoff hoezo Cort thuis laten

KV

Komt van zijn interview. Vertoont inderdaad weer 0 motivatie die kerel.

Want “hij moet Carthy die bijna in de top 10 staat zeker goed beschermen”. Jeezes…

Toch maar opstellen voor 6 zekere punten en gebrek aan een alternatief.

Laatst gewijzigd
Nijmos

"Ik krijg een beetje deze vibes bij vandaag…"

@ Daan: belangrijke verschil dat Demare als enige een sprint kon winnen die ronde en al 4x had gewonnen, en met een nieuwe massasprint de puntentrui in de waagschaal stelde. Nu wanen nog zeker 8 sprinters zich kansrijk na het wegvalle van Pedrsen terwijl het voor Milan in principe geen gevaar is om te gaan sprinten

NOAD1912

Milan niet bij de 20 meest gekozenen. Als hij het vandaag weer waarmaakt dan kan het haast niet anders dat vrijwel alle gouden bekers hem in zijn ploeg moeten hebben.. Toch? In het klassement Gouden Scorito Pick staat Milan voor deze Giro ver op kop en is bijna niet meer in te halen.

Heb hem zelf trouwens niet helaas.

Laatst gewijzigd
pedro

Pfff nog nooit zo getwijfeld over mijn captain. Want heb na uitvallen van Pedersen en Ballerini nog keus uit MM, MM2, Marit, Consonni, Cort, Fiorelli en Albanese. Wil geen 0-punter dus dan vallen MM. MM2 en Albanese al af omdat die andere sprinter hebben en MM voor de vlucht gaat(en vaker liet lopen deze ronde).
Twijfelde eigenlijk tussen Fiorelli die heel snel was toen Cav hem beukte en anders top5 was geeindigd(nu hopelijk weer is hersteld van zijn blessures) of Consonni. Maar na het interview van Marit waarin die het had over winnen en Rex en Bonefazio in dienst had toch last minute geswitched. Hou mijn hart vast

Daan Brakenhoff

'@nijmos

Deze rit en die van 2020 hebben wel een paar gelijkenissen; Vlakke rit aan het einde van de ronde, tussen 2 zware bergetappes in waardoor klassementsploegen zoveel mogelijk energie willen besparen. De ‘beste’ sprinter die al gewonnen heeft (en het liefst wil dat de punten weg zijn). Weinig ploegen over die voor een sprint willen gaan (oké, misschien vandaag wel wat meer teams dan in 2020 maar alsnog).

Beide ritten zijn op papier natuurlijk sprints. Daarom kreeg ik er een beetje ‘dezelfde vibes’ bij.

Met deze kopgroep gaan we wel sprinten vandaag, wat voor mijn team niet heel verkeerd uitkomt :)

nasibal

'@Noad

Ik was zelf eerst ook in de veronderstelling dat bij die 9 procent pickrate van Milan er wel minstens 1 procent tussen moest zitten met een fatsoenlijk team, maar dat valt vies tegen. Velen hebben Thomas niet.

Ik vermoed dat de meeste teams die Milan hebben, hem hebben omdat ze extra wilden investeren in hun sprintteam deze ronde. Dat is echter Giro na Giro hét recept om juist een bekertje te missen. Zeker als je daardoor nu een Thomas niet kon selecteren. Er zijn gelukkig weinig teams die Milan 1 op 1 als vervanger van Consonni hebben.

DrSeuss4

Ik heb Milan en Thomas maar mis dan weer Almeida die meer punten pakt dan Thomas. Was mijn gokje dat almeida het niet helemaal ging maken deze giro maar dat pakt nu toch verkeerd uit lijkt het. Want al wint Thomas de giro dan nog pakt Almeida uiteindelijk meer punten.

Nijmos

Sporza liveblog zegt Dainese en geen MM2 vandaag

Sloddies

Gelukkig voor de Sloddies kreeg de vlucht gisteren (eindelijk) geen punten. Daardoor ipv 5% zakken, zoals de dag voor de rustdag, gisteren weer terug ruim 3% omhoog. Als donderdag en vrijdag wederom voor de AK mannen wordt, zit een 90% score er nog in. Dat ondanks het ontbreken van Thomas, die andermaal bewees dat een grote ronde succesvol gereden kan worden als je meer dan 70 kg weegt.

Vandaag was het met al met sprinters wel wat. Vrees dat Gaviria ergens in een bocht het spoor bijster zal raken. Dat Dainese als dank ook een keer zal mogen sprinten. Dat Consonni te weinig vertrouwen heeft en Fiorelli in een echte vlakke sprint ruim tekort komt. En dat het fifty-fifty is of Albanese gaat sprinten. Derhalve vandaag mijn (C) Arne Marit, die ook in het interview vooraf vol vertrouwen was. In de enige andere ECHT vlakke etappe was hij vierde.
Denk overigens dat Milan dik de sterkste zal zijn en vrees voor een Kamikaze Cav.

pirazzi

Vandaag Healy opgesteld ipv Kanter, die misschien meesprint als Gaviria niet kan of 10 teampunten krijgt als Gaviria wint. Maar dat is gokken, daarom maar voor de 8 zekere punten van Healy gekozen. Een andere gok is wel Rota ipv Roglic.

Maurimaler

Het kan hier vandaag heel goed gaan of even goed niks worden met Albanese, Stewart, MM2 verder ook nog Milan(C), Consonni, Buitrago…
Hopelijk stijgen we nog iets meer vandaag om nog mee te doen voor gouden bekertje, want heb geen Thomas😒.

Thomberg

'@nasibal, en zo is Consonni cappen deze etappe achteraf ook nog prima ook. Beter dan Gaviria haha

Heb je het ook gedaan? Ik toch Bling gedaan. Hield m’n hart vast maar hij en Consonni redden de meubelen vandaag

ditisdavid

100 etappepunten gemiddeld in een sprintetappe, zegt veel over deze Giro...

Captain Marit die uit zijn pedaal lijkt te klikken ook niet ideaal, zat toch goed geplaatst.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Knap van matthews hoor op dit terrein had ik hem max top 5 gegeven.. sterke sprint..

Gladiool

Gelukkig schiet Marit voor de tweede keer uit z'n pedaal deze Giro.

Kleine Drekst

163 punten met maar 3 sprinters waarvan 49 punten aan teampunten en nog gestegen ook morgen gelukkig weer een dag voor vluchters of een klassementsdag

1 2 ... 179 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.