Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 180 ... 193 194
pirazzi

Rota 61ste, helaas.
Maar sta weer op een zilveren bekertje!

Laatst gewijzigd
mspan

Marit toch…. Had gemakkelijk top 5 gereden maar ja de beste meneer heeft moeite met klikschoentjes. Had toch veilig op Matthews moeten gaan dan was goud misschien mogelijk geweest. Nu hopen dat Van Wilder Dunbar en Rubio een slechte dag hebben en Leknessund Buitrago Kamna en Pinot opstaan. 2e categorie zou Kamna en Buitrago denk wel moeten liggen. Toch ‘safe’ op ALMEIDA gaan of risico met Kamna/Buitrago als kopman?

Quelbois

Dank forum. Consonni cap ipv MM2 (en MM) redden de meubelen met mijn 5 c sprinters. Zilveren beker positie kunnen consolideren.

DrSeuss4

Ik zie iedereen hier zeggen "zonder Thomas wordt het heel moeilijk" maar volgensmij is het juist zonder Almeida wordt het heel moeilijk. Als je er vanuit gaat dat iedereen Rog en REV had en om dan ook nog Almeida, Thomas en Pedersen te hebben lijkt me dat je heel weinig budget overhield. Ervan uitgaande dat je ook nog eens een breed genoeg sprintteam moest hebben om Milan erin te klikken. Dus uiteindelijk is er denk ik bijna niemand, ook de nummer 1 niet, die ze allemaal heeft en gaat het dus vooral om de keuzes daarnaast. Als je uit de 3,5 mil categorie Vlasov had gekozen ben je wel kansloos.

Yuri2222

'@Drseuss4, degene die nu eerste staat heeft ze allemaal ;) inclusief TGH.

Nijmos

'@mathijs: safe met almeida (of thomas of roglic)

KV

Ging inderdaad juist zeggen dat dit wel perfect mogelijk was. Ik had gewoon Hart ipv Thomas (OK, weet wel dat ze 500k verschil waren) maar als Covi voor matras gespeeld had voor Hart en Thomas zijn heup breekt, speel ik mee voor minstens zilver terwijl ik nu op 93% sta. Zo gaat het in dit spelletje.

De Thomas (zonder Hart) kiezers zijn gewoon de grote lucky bastards dit spel: beiden hadden elkaar waarschijnlijk weinig ontlopen, dus zou niet zoveel verschil gemaakt hebben.

De Thomas én Hart kiezers hebben het inderdaad goed gedaan maar betaalden daar dan ook veel centen voor, maar dit kon dus wel perfect: Carthy/Groves voor Thomas/Milan waren voor mij de beste wissels geweest, maarja, achteraf...

Laatst gewijzigd
Maurimaler

Ik ga morgen voor Roglic of ik heb nu toch nog Roglic staan, kan morgenvroeg evengoed toch nog voor Almeida gaan…
Marit zijn ketting was het er voor alle duidelijkheid afgevallen (Sporza interview).

kevinraar

133 punten gehaald had cavendish als kopman pakt slecht uit

team voor morgen
roglic
thomas
kemna
pinot
buitrago
cort
rota
albanese
garviria

nasibal

@nasibal, en zo is Consonni cappen deze etappe achteraf ook nog prima ook. Beter dan Gaviria haha

Heb je het ook gedaan? Ik toch Bling gedaan. Hield m’n hart vast maar hij en Consonni redden de meubelen vandaag

Haha mooi he, elk jaar gewoon weer hetzelfde liedje. Overigens ben ik op het laatste moment ook voor Bling gegaan, met het oog op de ontsnapping. Dat het dan ook nog eens béter uitpakt dan Consonni is overigens een fijne meevaller.

Ik zie iedereen hier zeggen “zonder Thomas wordt het heel moeilijk” maar volgensmij is het juist zonder Almeida wordt het heel moeilijk. Als je er vanuit gaat dat iedereen Rog en REV had en om dan ook nog Almeida, Thomas en Pedersen te hebben lijkt me dat je heel weinig budget overhield

Natuurlijk wordt het zonder Almeida ook heel moeilijk. Maar je kan er van uit gaan dat de meeste serieuze teams eerder bezuinigd hebben op Thomas dan op Almeida (wegens 'gratis' JK punten). Thomas is over de breedte genomen dus een grotere verschilmaker dan Almeida.

Verder was het méér dan prima mogelijk om de namen die jij noemt allemaal in het team te hebben (ik heb er zelfs nog Hart en Kamna bij kunnen klikken) als je maar niet in deze val bent getrapt:

Ervan uitgaande dat je ook nog eens een breed genoeg sprintteam moest hebben om Milan erin te klikken

Gelukkig zijn heel veel mensen dat weer wel. Milan had je hier ipv Consonni moeten hebben, maar verder had je maar 1 of 2 toppers hoeven hebben en verder aanvulling. Ook als Pedersen en Groves niet uitvallen. Sterker nog, als je maar eén van de twee mee had willen nemen had je best kunnen beargumenteren dat je dan, gezien het verschil in budget, achteraf Groves had moeten hebben.

Ik denk dat je, ook gewoon in het huidige verloop, met Groves, Ackerman, Milan, Mayrhofr, Albanese, Fiorelli en Marit echt een uitstekend sprintteam voor deze ronde had gehad. Maar dan had je het bespaarde budget niet moeten gebruiken voor vooraf al matige AK renners (scorito-wise): Carthy, Haig, Vlasov etc. Dat is ook nog een val waar veel mensen toch weer ingetrapt zijn. Al was Carthy wel netjes geprijsd.

Laatst gewijzigd
KV

'@ nasibal

Jij dan wel nog op gouden beker koers veronderstel ik?

Edit: heb je idd op 96,8 teruggevonden en met nog veel bergtruimannen en Caruso zal dit wel lukken waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
kevinraar

42 procent sta ik echt om te janken zo slecht

Cerebral36

Uitzitten en op naar de Tour Kevin. Zit je ook wel heel erg tegen qua uitvallers.

arjenzvob

Hier juist andersom geswitched, dus van MM naar Consonni, maar ik klaag niet.
Morgen denk ik Almeida veilig te cappen, al kan ik ook wat gokken. Ik sta op 90,2% dus vleesch noch visch, maar ik stijg al dagenlang door goede keuzes dus dat is ook wel vervelend om te doorbreken. Ik schat de kans dat de vlucht het haalt hoog in.
Maar wie van mijn team mogen in de vlucht? Types als Rubio, Pinot en Buitrago zijn mooie mannen voor de vlucht, tenzij ze hun pak 'm beet 12e plek in het klassement willen verdedigen. Buitrago moet misschien bij Caruso blijven?

Dit is het vooralsnog denk ik: Almeida (c), Roglic, Caruso, Pinot, Rubio, Buitrago, Healy, Albanese en Cort. Meer smaken zijn er ook niet meer. Of Barta voor Cort. Maar ja.... Potentiële caps als vluchter: Pinot, Healy, Rubio of Buitrago.

Nijmos

Ik denk dat Thomas inderdaad meer noodzaak wordt voor goud dan Milan. Mits hij uitrijdt en top 3 eindigt uiteraard.

Kleine Drekst

Morgen
Thomas
Almeida
Roglic
Carthy
Rubio
Pinot
Van Wilder
Parent Peintre
Vine

Jasperdewaal11

Gaviria cap nog steeds geen gekukkige keuze maar wel de 80% ingekropen dus niet ontevreden. Maar waar the hell was fiorelli??? Gaan ze ineens voor gabburo.

Phoenix0000

Fiorelli gacapt omdat ik meer twijfeks had bij meesprinten Matthews en hij steevast voor Consonni zat.
Dikke pech vandaag dus en 40 punten van Matthews laten liggen. Dat is zo’n 3,5%. Het zit echt dicht bij elkaar. En zulke fouten kun je je dan niet permiteren.

kevinraar

ik ga nu wel me best doen zit een een poule met iemand anders die wil nog wel winnen sta nog net boven hem hij loop wel in de laatste dagen heeft betere renners over word erg lastig als willen weten wat zijn team is hoor ik het wel

nasibal

Succes Kevin, hopen dat je het wint!

Risje89

Gutgut, behalve de Forel alle sprintertjes in de punten vandaag. Door deze tobbers het bronzen-beker-terretorium ingedoken. Gaviria komt er gewoon weer niet aan te pas, daar had ik (gek genoeg?) toch echt meer van verwacht.
En Consonni>Milan, dat blijft toch echt om te janken.

Thomberg

'@arjenzvob waarom Albanese? Lijkt me morgen toch echt teveel voor hem. En Bais zie ik de bollen ook niet snel terugpakken.

Mbt Buitrago.. zou normaal perfecte cap zijn maar ik durf hem ook niet aan. Rijdt voor Caruso denk ik. Pinot geven ze mss we beetje ruimte maar durf ik ook niet aan. Had beter paar minuten extra kunnen verliezen vorige keer

Denk ook “veilig” Almeida

Vandaag Kamna lekker in de punten trouwens. Mooi dat hij voor Scorito toch alles eruit wil slepen

Caene91

99,3 % goud op dit moment. Met onder andere REV, Rog, Thomas, Almeida en Pedersen in de originele selectie.

arjenzvob

ALbanese bij gebrek aan beter. Heel misschien wint Fortunato?

R. D.

Bijna 11% gestegen met 251 punten maar het weegt nauwelijks op tegen de verliezen van de afgelopen dagen. Volgende ronde toch net ietsje meer geld naar het klassement en ietsje minder naar de sprinters.

1 2 ... 180 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.