Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 22 ... 193 194
jenzrscl

Thomas skippen zou ik niet durven, met die 2 tijdritten in eerste 10 ritten, wil toch 1 van ineos, dus hij is voorlij th belangrijkste man

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Had Buitrago er al in staan maar die pickrate schiet helaas omhoog zo...

Ragnar Lolbroek

De pickrate van Vlasov gaat dan weer omlaag.

Zadelpen

Trompetgeschal en drums..... Holy shit!

Team Zadelpen is gespot in de azuurse laars. Gaan ze dan toch mee doen om het hoogste schavot?

Wat een leuke verrassing zeg, dat zag ik even niet aan komen. We zijn vol verwachting en benieuwd.

niek-vdv

Konrad de beste Bora vandaag, en slechts 750k. Mocht hij de vrijheid krijgen om mee te gaan in vluchten lijkt hij een koopje, maar heeft wel 2 kopmannen voor hem natuurlijk.

Yskoud

Tratnik heeft nog keurig getraind in LBL voor zijn top-10 plek AK straks

arjenzvob

IJskoud en toch woestijnzand. Knappe combi.

Ware het niet dat ook ik Tratnik een plekje geef.

nasibal

Jij denkt dat Yskoud een grapje maakt, maar Tratnik bekroond zn Giro straks netjes met een nietszeggende 9e plek AK

Yskoud

Het is een semi grapje. Tratnik is een serieus ondergewaarde renner en kan verwacht ik nog een serieuze stap zetten bij TJV. Goede tijdrit en werd als een 2e op de Zoncolan. Dus een anonieme 9e plek zit er zeker in!

jm dvg

Wat mij betreft maakt LBL vandaag ook veel duidelijk. Healy en Konrad welke ik (nog) niet heb vallen positief op. Bij de AK mannen neemt het veel twijfels weg. Daar hoef ik nog geen wissels door te voeren.

KissMyAce2.0

Dit is geen forum voor grapjes

arjenzvob

Yskoud is een gewaardeerde medeforummert, maar ik zie vooral een rol als brommer voor Tratnik. Sleuren op kop. En wellicht ook in het hooggebergte, maar niet tot de top. Zal daardoor veel tijd verliezen. Ik zeg: 22e plek aan het eind :)

GoldenWallie

Als fanatieke medelezer zeg ik dat Tratnik rond plekje 14 eindigd. Zal voor de nodige punten zorgen. Onze Bouwman zal iedereen ook nog verbazen.

Thomberg

Bahrein wordt dd ploeg waar dd meeste mensen precies de verkeerde kiezen

El Peruano

'@ditisdavid Pickrate Buitrago met zijn 3e plaats wrsch inderdaad omhoog maar vindt Bahrein wel moeilijke ploeg om mensen uit te kiezen, steekt er niet per de een bovenuit.

floda

Zat even te focussen op de tijdritten en hoeverre die REV nu een onoverkomelijke voorsprong op rog gaat geven. Als je de tijdrit in vuelta van vorig jaar als maatgevend neemt (wat hij denk ik niet is omdat rog nog niet helemaal fit was.) dan pakt rev 48 sec op 30 km, doe dan 30 sec erbij op de eerst van 20km en in de klimtijdrit zijn ze even sterk. Dan is de vraag of rog 1.20 gaat terugpakken in de bergen. En als je naar de laatste week kijkt, kan dat zo maar.

Titivoeckler

Ik denk dat de keuze voor de ineos mannen een grotere impact gaat hebben op de scores dan wie je van Bahrein kiest, beetje make it or break it

encanto

Na een paar dagen puzzelen, lijkt het in de details te zitten wat betreft de klassementsmannen,

Roglic en Evenepoel moet je logischerwijs meenemen (Waarbij Evenepoel terecht meer een zekerheid is, als je wilt gokken, dan roglic..die valt nog wel eens).
Daarachter maken de dure klassementsrenners weinig indruk tot nu toe (almeida nog het meest, dus die gaat voorlopig mee).
Dan zit de keuze in Ineos of Vlasov. Waarbij Ineos niet helder is wie de kopman is, al ga ik hier uit van Thomas (en met zijn tijdrit gaat ie voorlopig mee)

Vul dan de rest op met klassementrenners die willen aanvallen (Carthy, Ciccione, Butrago, Caruso, Fortunato, Rubio, etc) en je bent er wel. Niemand die echt denkt kans te maken tegen de grote twee, dus gaan aanvallen en komen vanzelf weer bovendrijven (dit zou weer pleiten voor Vlasov tov Thomas trouwens)

Verder ga ik toch echt voor ten minste 2 hulpjes van God (cerny en ?) en dan staat de basis wel.

Denk als je Roglic niet neemt, dat je voor een Bouwman en/ of tratnik moet gaan. Foss links laten liggen, die gaat toch weg.

Dan wordt het echt lastig met de sprinters...vooral omdat met zoveel sprintkansen er bijna geen kwaliteitsprinters meegaan. Dus hier pedersen, groves (klimt makkelijker dan gaviria), waarna je al uitkomt bij bonofasio, cavendish (meer vertrouwen dan ackermann) en andere goedkope oplossingen.

Blijven een stuk of 4 plekjes over voor "gokjes"/persoonlijke favorieten (voor mij albanese bijvoorbeeld).

Natuurlijk zal ik wel nog 1000x veranderen en eindigen met kamna, haig en hart.....(want dat zegt mijn gevoel dan)....

Mijn vraag: wat denken jullie van deze indeling:
2x toppers klassement
2x dure tweede linie
4x goedkopere klassementsrenners
3x hulpje van de toppers (2x God en 1x roglic)
2x topsprinters
4x goedkope sprinters (2 miljoen en minder, hier zit albanese ook bij)
3x een tropische verrassing

Jasperdewaal11

Ik kan mij wel redelijk vinden in dit verhaal. Ik weet alleen wel al vrij zeker wie ik van bahrain neem.

Laatst gewijzigd
Risje89

Gino Mäder!

Hommeles

Ik wil graag dat iemand mij overtuigt van waarom de volgende twee renners toch het overwegen waard zijn:
1) Geraint Thomas:
Kost 3.5 mln, is op leeftijd en heeft dit seizoen helemaal niets bewezen. Was 88ste in de Tour down Under, 45ste in Catalonië en 15de in de TotA. Hoe kan hij in vredesnaam zijn geld waard zijn? Op basis waarvan zou die ploeg hem als kopman nemen?
2) Michael Matthews
Je betaalt 3 miljoen en dan heb je een renner die misschien in etappe 3, 8 en 12 een kans heeft op een goeie klassering. Hij zal zeker niet zelf gaan sprinten vanwege Groves. Daarnaast heeft hij in deze etappes ook maar een kleine kans vanwege een ijzersterke Pedersen en de kans dat de etappe toch naar de vlucht gaat.

Nijmos

Groves rijdt voor een andere ploeg dan Matthews, Hommeles. Matthews in goede doen gaat hier gewoon zijn best doen voor de puntentrui, en rijdt in etappe 1 ook nog naar een 17e plek (zie de proloog in de tour, met de hele wereldtop aan de start). Matthews stel je op in 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 14, 17 en 21. Is hij in heel goede doen dan ook nog in 12 en 15. Wordt hij tweede in het puntenklassement, tel je er ook nog een eindafrekening en truipunten onderweg bij op. Dat is het plafond van MM. Niet in drie etappes meedoen.

Overtuigd?

Risje89

'@Hommeles ik begrijp wat je zegt en het zijn terechte twijfels bij de twee, maar waarom zou Bling niet sprinten tegen Groves?

EDIT: iemand was me voor.

Laatst gewijzigd
Hommeles

Woeeeps, jeetje hoe kwam ik daarbij. Excuus, in mijn hoofd plaatste ik die twee bij elkaar.

Nee ok, dan kan Matthews wel interessant zijn. Toch waardevol!

Nijmos

Vorig jaar zaten ze wel in hetzelfde team, maar Groves heeft een transfer gemaakt.

1 2 ... 22 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.