Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 23 ... 193 194
KV

De vraag is alleen in welke vorm MM zal verschijnen na een voorjaar vol kommer en kwel, want 3m is niet niks natuurlijk met dit budget.

Ragnar Lolbroek

'@Hommeles
Ik snap je twijfels omtrent Thomas wel. Heeft nog weinig laten zien dit jaar en is idd op leeftijd. Thomas lijkt me wel zo een renner die in een voorbereidingswedstrijd wel een resultaat probeert neer te zetten. De keren dat hij een goede Tour rijdt, ging daar ook wel eens een goede Dauphiné/Zwitserland aan vooraf. Was in ieder geval de reden dat ik hem vorig jaar erin geklikt voor de Tour. Daar komt nog bij dat hij in de Giro wel eens wat tegenkomt zoals een verdwaalde bidon (Maar dat geld ook voor Roglic😅)

Ik verwacht dan weer wel dat hij als kopman uitgespeeld zal worden door Ineos. Of toch minstens gedeeld kopmanschap met Hart.

Eddix

'@encanto
Wouw, je hebt gewoon mijn gedachte uitgeschreven. Ik kom grotendeels tot dezelfde conclusie. Al twijfel ik heel erg over Thomas, zoals ook andere blijkbaar. En Vlasov zie ik ook niet echt zitten eigenlijk.. Twijfel bij Ineos tussen Hart en Arensman (verwacht heb een stuk beter dan in de Alpen). Heb wel ook Almeida.

(Carthy, Ciccione, Butrago, Caruso, Fortunato, Rubio, etc) tja, daar heb ik er momenteel 4 van, en de 5de heb ik gewisseld voor Sobrero/Kung vanwege de tijdritten.
Twee hulpjes van God, ik heb Ballerinininini (toch af en toe sprinten) en Hirt (vorig jaar een van mijn punten pakkers, denk dat hij lang gaat aanhaken als stille meesterknecht met enkele top 20 tot gevolg).
Sprinters, Pedersen en Gaviria, daarnaast alleen maar italianen.

Grootste twijfel is nog Vine (klassement of rittenkaper, beide prima, voor 2 mil, hmmmm).. en ook Cort wil ik misschien vervangen, maar weet nog niet voor wie..

ProScoritoManager

Weet iemand trouwens of er na etappe 1 een berg en/of punten trui uitgereikt gaat worden? De ene keer worden die wel uitgereikt na een openingstijdrit en de andere keer niet en ik weet nog niet echt wat daar nou de precieze criteria voor zijn of waar ik dat zelf zou kunnen opzoeken.

Jasperdewaal11

Bergpunten wel op de puist vlak voor de finish. Staat volgens mij op de officiele giro site

minironald

heerlijk dat gepuzzel!
en zeker een interessant parcours dit jaar.
er lijken heel wat etappes te zijn die in een sprint zouden kunnen eindigen, echter weerspiegeld het huidige sprintersaanbod dat nog niet, ik zie er maar weinig die ik er zo in mijn team zet.
hierdoor overweeg ik wat minder sprinters (maar dan wel goede) mee te nemen en dat aan te vullen met trui punten.

Verwachten jullie nog veel sprinters bij komen?
of is het nodig het huidige aanbod wat beter onder de loep te nemen om daar de beste keuzes uit te halen?

TheTank

Ja, alle 4 de truien meteen in rit 1. Bergtrui gaat puur om de tijd van de klim, zoals de jonge Zabel al eens de 1e bergtrui oppikte. Ik zeg Evenepoel meteen 3 truien, dus 3 vriendjes van hem mee, ondanks dat teampunten voor etappe-uitslag niet tellen in tijdtit. Mocht hij de tijdrit winnen, dan pakken z'n vriendjes meteen 17 teampunten voor roze, paarse en witte trui. Meer dan plek 13 in de etappe

ZK

Dainese, Consonni, Nizzolo etc zullen er nog wel bijkomen. Precies de reden dat echt puzzelen nog weinig zin heeft, want deze sprinters uit de +/- 2 miljoen categorie zijn nou juist de mannen die je mee wilt hebben. Dus mocht je al fanatiek willen puzzelen Klik dan 2 mannen erin van 2 miljoen die je moet mee neemt, maar die straks vervangen worden door een sprinter. Dan kun je realistischer puzzelen

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Even voor de duidelijkheid. er zijn geen teampunten te verdienen tijdens een tijdrit.

KV

Dat zegt hij toch? Maar dus wel truiteampunten.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

klopt, maar bedoel het in het algemeen. En dan is nog de vraag wie gaat die tijdrit winnen. Ganna heb je ook nog.

Nijmos

Ganna, Kung, Roglic.. plus de stress van een grote ronde en de piek in de derde week. Ik geef God een goede kans in de tijdrit, maar denk dat de nummer 13 kanshebber meer garantie biedt dan de knechtjes van God. Als Evenepoel op 1 seconden tweede wordt pakken ze alle drie 3 puntjes (als de winnaar geen jongere is).

MightySosa

Ik ben een beetje laat op het feestje aangekomen en ik zie dat de discussies op volle gang bezig zijn. Wat het voor mij (naast het straffe budget, maar dat is alleen maar mooi) het lastig maakt, zijn toch de sprinters. Ik heb het idee dat er nog veel namen ontbreken. Hierdoor kan ik voor het grootste gedeelte een geraamte neerzetten, maar ik ben nog 0 keer echt tevreden met mijn team geweest. Iemand hier ook last van?

arjenzvob

Ik vind dat 'God' een beetje stupide worden eigenlijk. Oké, ik maak me ook wel eens schuldig aan bijvoorbeeld 'Matje' maar God vind ik toch wel brrrrr. Of ben ik de enige?

Verder eens dat nog een hoop duidelijk moet worden qua deelnemersveld. Maar het puzzelen is juist zo leuk! En Bulgaarse websites afstruinen voor een interview met Einhorn ook trouwens... Voorpret is alles!

Laatst gewijzigd
oli4g

Zag net dat er een aantal snelle mannen op de startlijst van de grote prijs van Plumelec staan, dat plaatsvindt op dezelfde dag als de openingsrit van de giro. Kan natuurlijk nog veranderen, maar momenteel zou dat betekenen dat we Mozzato, Dainese en Bonifazio niet in de Giro moeten verwachten. (al staat Bonifazio op beide startlijsten op PCS )

ZK

Als Dainese niet naar Giro gaat dan wordt het Welsford. Hoe dan ook komen DSM, Cofidis etc nog wel met prima B sprinter

Laatst gewijzigd
zitvlees

De Forel van Palermo is toegevoegd aan de startlijst. Kan zomaar weer mijn team in fietsen. Dat gaat dan wel ten koste van het plekje voor de Tuinslang van Alcantara.. nog even puzzelen.

De Coltrui

Conclusie, al lekker wat puzzelen, maar wachten op het definitieve veld en aanvullende intervieuws van ploegen wie kopman zal zijn. Voor wat het waard is de laatste info. Als Thomas snel door het ijs zakt zal Hart bijvoorbeeld wel eens gespeeld kunnen worden. Ik durf de INEOS gok niet aan in ieder geval.

Ik denk dat vooral een degelijk sprint team wel eens de meeste punten kan scoren. Veel ploegen zullen hierbij gebaat zijn dat er gesprint wordt. In de bergen denk ik dat er of rittenkapers zijn, of RE of PR zijn de rest ver vooruit en wie daarachter de sterkste zal zijn is een grote groep die hiervoor in aanmerking komt. Is wel leuk puzzelen met beperkt budget dat tot keuzes dwingt.

KV

'@arjen

Ook ik ben God beu! REV of Remco mag het vanaf nu worden aub.

Maestro Mello

Petitie: Voor elke post met 'God' moet Henk een zure reactie geven. Eens?

Risje89

Tenzij het over John gaat, dan is met God toegestaan.

Ajvenema

Als Evenepoel God is, hoe moeten we Pogacar dan noemen?

MightySosa

Kunnen we aan de toppers geen mythologische goden koppelen? Dan hebben we meer keuze. Bijv. MvdP kan dan Ares zijn, omdat Matje het liefste als eerste de oorlog opent.

Nijmos

Als men hier aanstoot neemt aan "God" zal ik mij beperken tot Evenepoel. Evenepoel behoede dat er hier een gelovige gekwetst zou worden door de sarcastische bijnaam die Evenepoel met zijn praatjes en prestaties heeft verdiend.

TheTank

Zeus😅

1 2 ... 23 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.