Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 25 ... 193 194
floda

Oude vine in nieuwe zak? Ik geloof er niet zo in. Dit wordt de ronde van arensman. Rijdt in derde week iedereen naar huis.

gratemans

Ik zie net dat de prijzen van zandzakken danig gestegen zijn.

arjenzvob

Nee gratemans. Gezakt. Anders waren ze hier niet zo ruimschoots aanwezig.

R. D.

Ik snap dat zand strooien niet zo, ik hou toch meer van kennis met elkaar delen. Wij hoeven als kleine fractie van het totaal aan deelnemers elkaar toch geen vliegen af te vangen ?

Als ik er 10 minuten voor een deadline achter kom dat een speler/renner ziek is of iets dergelijks dan deel ik het op het forum, en ga niet in mn vuistje zitten lachen dat anderen hem of haar in hun opstelling laten en ik ten koste van hen daar dan beter van word.

Yuri2222

'@R.D. Amen

Rad

Amen!

BurnievdV

Nooo Sobrero niet naar de Giro... 😢

zitvlees

'@R.D. ik ben benieuwd hoeveel bezoekers dit forum heeft wanneer de deadline aanstaande is. De Giro had vorig jaar iets van 30k spelers. Stel dat 50% van alle spelers wat extra tips zoekt online (dan kom je vrijwel direct op dit forum uit). Stel nou dat 50% van die 50% ook daadwerkelijk dit forum leest voor de deadline en dat 50% daarvan alles leest. Dat zijn dan 3750 spelers. Die 3750, door hun onderzoekende instelling, zullen waarschijnlijk bovengemiddeld scoren en mogelijk directe competitie worden. Ik vind dit geen onrealistisch beeld. Als zijn het maar 1000 man, vind ik dat veel.

Nu wil ik graag meer en vaker kennis delen met regelmatige bijdragers aan dit forum, of mensen die echt wel zinnige dingen hebben te zeggen. Verder comment ik toch af en toe een uiteenzetting, misschien puur voor m'n ego of in de hoop goodwill op te bouwen voor de volgende keer dat ik met een lastige vraag zit. Het liefst zou ik vaker DMen met mensen hier!

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Eens!

DrSeuss4

Maar er werd toch alleen over zandzakken gepraat? Er werd weinig gestrooid. Ik ben dan vooral een lezer van t forum en draag zelf weinig bij maar lees wel altijd alles. Maar als er al met zand gestrooid word dan is dat volgensmij 9 van de 10 keer als grapje en voor de klein beetje kenners is dat ook meteen duidelijk wanneer het een grapje is.

Punct

Zonde van Sobrero. Ben je toch bijna geneigd om Eddie Dunbar dan erin te gooien

Valvuillerdemoz

Zonder Sombrero kunnen we wel ophouden, natuurlijk.. En Dunbar als klassementsman lijkt me nou niet echte een garantie op succes!
Dat betekent dat ik dat hele Jayco Olula, waarschijnlijk links laat liggen. Of ze moeten nog met een leuke B-sptinter komen ( nee niet Matthews)

Laatst gewijzigd
koenvanhelvoirt

Eddie Dunbar, die zelfs door scorito in de voorbeschouwing wordt genoemd als favoriet voor de roze trui. Uitstekende renner die vorig jaar nog twee etappe koersen op zijn naam wist te schrijven. Vorig jaar al uitgeroepen tot kopman in de Giro en kan wellicht goed pieken.

LuckyLuuk

'@Fc Xavi. Hoezo geen Matthews dan ? Die zal toch voor punten klassement gaan ?

Risje89

Ik geloof er niet zo in, de Giro is toch wat anders dan de Ronde van Hongarije. Maar voor 750K kan je wellicht een gokje wagen.

Maestro Mello

Matthews zal best voor het puntenklassement kunnen gaan. Maar er zijn dusdanig veel sprints in het vooruitzicht dat hij waarschijnlijk zijn lage uitslagen bij vlakke sprints (plek 9-15) niet gaat kunnen compenseren bij de gereduceerde sprints (plek 3-8). Ik zie in Pedersen de nummer 1 kandidaat voor plek 1 dus je moet je afvragen of MM het geld waard is als hij de paarse trui niet wint.

In de Tour vorig jaar reed hij 4x top 10 met 1 etappewinst, en daarvan waren 3 punchetappes. Deze Giro bevat nagenoeg geen punchetappes dus zal hij in mijn ogen tekort komen om genoeg punten te kunnen verzamelen voor top-3 puntenklassement.

Ketjap Manis

De forel niet aan inflatie onderhevig. Die krijgt een plaatsje in de bus.

koenvanhelvoirt

Je kunt Matthews niet vergelijken met zijn uitslagen in de Tour de France. Groenewegen was daar kopman in de vlakke sprintetappes.

Maestro Mello

Wel mooi dat de forel weer aangestipt wordt als sprinter. Ik sta er niet van te kijken als hij zich straks weer laat zien in etappe 4 of 15

Hommeles

Jaa daar moet je goed op letten Maestro, Vendrame vonden we in het verleden ook een sprinter. Kom je toch bedrogen uit.

Daarom, een sprintertje die 100% als kopman zich gaat bemoeien met alle sprints is goud waard. Ik neem daarom gewoon Cavendish en Bonifazio mee.

Valvuillerdemoz

'@luckyluuk: wat @maestromello zegt. Precies dat is mijn afweging bij Matthews. En als sprinter op het vlakke is hij wel een beetje een b-sprinter geworden. Deed ie vroeger nog wel eens mee voor de eerste vijf plekken, dat is nu allang niet meer zo en soms laat ie het ook maar achterwege.
Is de laatste jaren geëvolueerd naar meer dan behoorlijk goede heuvelpuncher. Nadeel voor Scorito is dat ie dat vaak doet in etappes dat je hem niet zo verwacht Wat dat betreft is ie een beetje als de Forel en ook een Vendrama.

@Gert: denk je dat Matthews zonder Groenewegen wel hoger gaat eindigen in de massasprints?

Laatst gewijzigd
koenvanhelvoirt

'@FC Xavi afhankelijk van zijn doel. Als hij voor de puntentrui gaat wel, als hij voor ritzeges gaat dan kan hij zomaar de vlakke massasprint laten lopen.

Zutphen

Wilder en Cattaneo kunnen ook aardig tijdrijden toch ?

Valvuillerdemoz

Blijf het wel een dure vinden 3 miljoen voor iemand met best veel kans op niet al teveel punten. Aan de andere kant. Groves is ook zo iemand . Geen absolute topper op het vlakke, maar wel kans in de lastigere sprints en heuvelsprints. En die is nog duurder en staat er bij mij wel in. Nog eens overdenken.
Misschien is een Albanese nog wel een betere keuze. Heeft een beetje dezelfde onzekerheden, ik denk wel meer punten op de vlakke aankomsten en is een stukje goedkoper..

arjenzvob

De forel is Albanese 0.5 en daarom de helft goedkoper. Maar hij heeft de sympathie van dit forum, met zijn persoonlijke berichten op Instagram :)

1 2 ... 25 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.