Met Matthews hangt het helemaal af of hij voor de puntentrui gaat of voor een ritwinst. Gaat hij voor een ritwinst zal hij niet meesprinten in massasprints, maar alleen in wat uitgedunde groepen. Gaat hij wel voor de puntentrui dan zal hij toch wel meesprinten in massasprints en dan zal hij zeker korter eindigen dan in de massasprints in de tour waar Groenewegen meesprintte.
De Forel (die we volgens mij vooral zo noemen omdat we Fiorelli teveel werk vinden om te typen. Zoals de meeste bijnamen hier ontstaan), is gewoon 500k-750k waard. Albanese 0.0000001 als je het mij (en Contador) vraagt.
Twee jaar geleden leuke 500k pick. Nu kan je beter voor gabburo gaan uit die ploeg. Oftewel de Bromtor uit Bovolone
'@Nijmos ik denk dat er een aantal scenario's zijn waarbij Cav wel meer aan het sprinten kan toekomen. Etappe 5 en 6 zijn in mijn ogen niet heel zwaar en juist omdat het de eerste week is zal hij hier zeker voor willen rijden.
Etappe 5 bevat een klein klimmetje op 40 kilometer van de meet dus zie 'm daar nog wel terugkomen en etappe 6 heeft een moeilijke klim die relatief gezien aan het begin van de etappe ligt. Zou kunnen dat sterkere sprintersploegen hem daar eraf willen rijden, maar dan moet je daarna nog best lang doortrekken. Ik denk dat ze genoeg kansen zien deze Giro los van deze etappe's, waar ze geen rekening met hem hoeven houden.
Ik vind Groves en gaviria beide niet constant genoeg top 5 sprinten. De etappes die Groves dit haar won was voornamelijk tegen B-C garnituur, types als cockhard etc. Ik ga dan liever voor Consonni, dainese, die waarschijnlijk 2 miljoen zullen kosten. Lastige is dat een sprint heavy ploeg nu wel kan lonen, maar of je daarvoor die twee van 3,5m nodig hebt is de vraag
Fiorelli inderdaad wel duur, past in plaatje dat het nu nog niet veel soeps is met sprinters. Paar snelle mannen die geen heuvel over kunnen (Milan, cav) paar twijfelaars (gaviria, ackermann) en mannen die wel een heuvel over kunnen maar niet supersprinters zijn (Matthews, groves, vendrame, Cort).
In de categorie 750k, wat vinden jullie van de volgende twee namen?
Leknessund - doet mee in jongerenklassement. Lijkt mij tot nu toe kopman en heeft nog een aardige helper in de vorm van Vanhoucke. Eindigt in Tirreno bijvoorbeeld voor Arensman, Sheffield en Valter. Vorig jaar twee keer top 20 en kan een goede tijdrit rijden.
De Plus - lijkt in goede doen als het omhoog gaat. Goedkope knecht voor Ineos met de kans op team punten. En natuurlijk team punten voor eventueel Thomas en Hart zonder dat je het risico loopt de verkeerde te kiezen.
'@ZK Ik zie Ganna nog wel een kans op roze hebben en de trui een paar dagen houden. Daarnaast kan ik mij ook voorstellen dat QS en Jumbo de trui de eerste anderhalve week niet per se hoeven te hebben en dat een Thomas of Hart nog best eens kan verrassen. Denk niet dat ze het vol gaan houden tegenover de twee favorieten, maar mochten ze de trui een dagje aan hebben levert het toch weer wat op. Mochten ze niet in de roze trui rijden, kan een Ganna, Sivakov of Arensman ook nog een keer mee in de vlucht waardoor het je ook weer team punten oplevert. Ineos heeft veel paarden om op te wedden en dit was puur een gedachte om te besparen, niet te hoeven kiezen, maar toch kans op teampunten hebben. Dan vind ik 750k al met al niet veel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.