Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 27 ... 193 194
niek-vdv

Dainese rijdt volgens Eurosport niet de Giro. Rijdt op 6 mei een koers in Frankrijk, waar ook Mozzato op de voorlopige startlijst staat, maar ook Bonifazio. Zal dus wel niet helemaal kloppen.

Laatst gewijzigd
vevie

Cerny zat al in veel ploegen waarschijnlijk, maar gaat na deze winst bij nog meer spelers mee.

Valvuillerdemoz

Exicaanse hoed eruit. De Tatabanya-tovenaar van FC Twente erin.

Laatst gewijzigd
Thomberg

“ De Tatabanya-tovenaar van FC Twente” vind ik dan wel weer leuk bedacht. Zat er bij veel al in denk ik omdat je binnen de goedkoopste teamgenoten van Rev toch gaat zoeken wie ook nog wat extra eigen puntjes pakt.

Sobrero ging niet rijden las ik?

Valvuillerdemoz

Vond Exicaanse hoed ook erg leuk trouwens Van wie was die ook alweer.? Iemand hier schreef dat ie geen Giro zou gaan rijden. Maar zie het nergens terug, behalve dan dat hij op PCS van de lijst is gehaald.

nasibal

Cerny zat al in veel ploegen waarschijnlijk, maar gaat na deze winst bij nog meer spelers mee.

Ik durf er wel wat stuivertjes op te zetten dat dit niet het geval gaat zijn. Tenzij Patje hem er zelf ook nog even inklikt.

ZK

'@Nasibal waarom verwacht jij Cerny niet in Giro? Lijkt mij een hele bruikbare knecht voor evenepoel?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Die So(m)brero was toch al veel te groot voor hem joh. Meer een type zonneklep.

BurnievdV

'@FC Xavi: staat op z'n Insta dat ie 't in overleg met de ploeg besloten heeft

LuckyLuuk

Wat denken jullie van Foss zal hij roze trui pakken ? Als wereld kampioen tijdrijden ?

Eddix

Hmm vandaag opnieuw aan het rondklikken heb ik ineens Pedersen, Ciccone én Mollema.. Eigenlijk wel een leuk trio, mits Pedersen de puntentrui pakt. Anders is het een relatief duur grapje van 8 mil.

Mollema heeft de laatste tijd een prima tijdrit, en kan je zo opstellen in die ritten. Voor 1,5 overweeg ik hem sowieso. Ciccone twijfel ik meer over, 2 mil voor een rittenkaper is te duur. Klassement kan hij proberen maar verwacht ik niet veel van, of gaat hij voor de bergtrui? Pedersen, als ie voor de puntentrui gaat is redelijk zeker in de selectie.

Hoe kijken jullie tegen dit trio van trek aan?

LuckyLuuk

&eddix zat hier ook aan te denken maar gisteren bekend dat cicconne corona besmetting heeft. Dus misschien nu iets minder interessant

JoostEmpty

Tovenaar van Tatabanya is een van de mooiste bijnamen uit de voetballerij. Ook mooi omdat het nog ergens op sloeg. Kiprich kon af en toe toveren met de bal, en hij kwam uit Tatabanya. Tatabanya tovenaar slaat dan weer helemaal nergens op, en helemaal niet voor Cerny (van Twente), uit Pribram.

Alex95

Met een beetje geluk zou dat zomaar kunnen LuckyLuuk, maar ik acht de kans groter van niet.

encanto

Toch wel een bewijs dat je ook te vroeg kunt beginnen met puzzelen...Ciccione (dit heeft eenzelfde vibe als vlasov naar de tour, uiteindelijk wel punten, maar twijfelachtig natuurlijk), Sombrero en Cerny (jammer als hij niet rijdt) meteen erin geklikt en nu weer puzzelen.

Enfin maakt het ook weer leuk! Krijg langzaam wel het gevoel dat Cort zich in mijn team gaat fietsen...

jenzrscl

Foss Is prima pick toch? Zal zich willen tonen met zijn tijdrittrui en je weet maar nooit dat roglic wat tegen komt

Thomberg

Net de docu van Jumbo gekeken. Was het al bijna weer vergeten maar Evenepoel heeft wel echt een gouden pik. In Vuelta had Roglic hem er uiteindelijk af kunnen rijden nog. WK, tja net de goede kopgroep. En nu in LBL viel Pogi ook letterlijk weg.

Tuurlijk kan die wel fietsen maar ik ben eigenlijk wel weer overtuigd dat Roglic hem van alle kanten klop gaat geven als hij niks tegenkomt. Helaas is die kans wel 50%

Sneeuwpop14

De kleur van zijn edele delen maakt mij niet zoveel uit. Dat joch kan kneiters hard fietsen… vind ik toch belangrijk .

jenzrscl

Gouden pik? Op wk reed hij iedereen op zijn 1tje op een hoo pje. Peloton kwam geen seconde dichter integendeel.

En luik , beetje hard om zijn prestatie met gouden pik te bestempelen als pogi uitvalt.. iedereen wist dat hij daar ging aanvallen. Reed iedereen kapot met een sprintje van 50/100 meter op einde la redoute..

Over dat sprintje gesproken.. als hij iedereen eraf kan rijden daar met sprintje van 100 meter.. kan hij tegenwoordig ook niet gewoon winnen in sprint als hij langer wacht? Enja ook winnen van roglic? Of loop ik nu te hard van stapel?

Laatst gewijzigd
jm dvg

Wat betreft tijdrijders denk ik het volgende.
So(m)brero gaat niet mee maar had al aangegeven dat de tijdritten hem niet lagen. 1e 2 te vlak 3e te stijl. Cerny klopt vandaag grote namen wordt er gekopt maar ik zie de grote namen er niet bij staan. Zit overigens wel in mijn team vanwege de teampunten met REV die ik in t rose verwacht. Maar kan ook zomaar ganna zijn die ik met 2 milj te duur vind of roglic. Kung met 1 milj niet in mijn team gaat wss zijn geld wel waard zijn. Verdere ak mannen met tijdrit almeida en Thomas. Caruso en uran ook leuke tijdrijders maar wel midden of laag segment. Sprinters (volgens scorito) met tijdrit pedersen, cort en matthews idem. En dan heb je nog heel veel midden/laagsegment qua tijdrit met denz kamna foss arensman hart tratnik etc. Ik heb de laatste 2 en overweeg arensman wanneer de covid man niet fot blijkt. Kortom 4 tot 6 zekerheidjes qua tijdrit en heel veel andere opties. De 3e tijdrit is gewoon een klimrit. Wat betreft wilder/hirt verwacht ik wilder de 1e 2 weken hirt de 3e week. Mijn keus is nu hirt ivm budget. Sprinters kunnen we pas later iets over zeggen hopelijk komen de consonnis en daineses er nog bij. Keuze groves of graviria nu groves vanwege trein maar kan zomaar nog eens graviria worden.

Thomberg

Begrijp me niet verkeerd, Evenepoel is sterke coureur. En zeker top 5 GT-renners maar top 3 weet ik nog niet. De lange beklimmingen wil ik hem nog wel zien tegen Roglic in topvorm (die twee strijden in mijn ogen voor plek 3). We hebben het hier over een GT namelijk.

Wk was ook straf, tuurlijk. Diezelfde week is hij op zijn discipline ook geklopt door Foss. Het belangrijkste punt dat ik wil maken is dat in mijn ogen Evenepoel nog niet 100% bewezen heeft op 3 weken koers op het allerhoogste niveau (giro sla ik hoger aan dan Vuelta). Ik neem hem uiteraard, geen twijfel. Maar je hele ploeg om hem heen bouwen met 4 DQS vind ik wat veel.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Foss kan je rekenen bij de 3 tijdritten als favoriet
Kung en ganna kan je schrappen in tijdrit 3.

VincentK

Zit een beetje te rekenen met teampunten en het effect ervan. dat is nog best lastig omdat een renner bij je dag selectie van 9 moet staan voordat je team punten krijgt. Dat kan een duur plaatsje zijn. Daarnaast zijn er in tijdritten geen teampunten te verdienen. Ik denk dat mijn ploegjes op de schop gaan, want teammaatjes van de echte kleppers zijn allesbehalve gratis.

ZK

Tijdritten krijg je als teamgenoot wel trui punten, maar geen 10 punten van eventuele dagzege. Maar teamgenoten van evenepoel kunnen dus wel 17 trui-teampunten krijgen, mocht Remco openingstijdrit winnen.

VincentK

'@ZK zie het nu, bedankt. Staat onder een bullet, vandaar mijn verwarring.

1 2 ... 27 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.