Naast de sprinters is het andere vraagteken of en wie je neemt van de 3,5/3 mio klassementsmannen . Vooralsnog hier maar 1 van de vier. Bij alle 4 twijfel over wie er nog staat in de derde week. Vlasov meestal niet, TGH eigenlijk ook nooit, thomas komt vaak wat tegen, is denk ik wel de meest constante. En almeida is bij lange aankomsten berg op niet altijd constant. Brengt wel nog witte trui punten mee voor 2e plek in dat klassement (als hij voor arensman eindigt tenminste). Lastig lastig
Frappant dat mensen budget hebben voor iemand als Haig. Als je hem effectief wil meenemen, laat je toch meerderen van het lijstje Almeida, Vlasov, Thomas, Hart, Carthy en Vine thuis. Ik vind 2.5 miljoen veel voor een renner met een al bij al laag puntenplafond.
Gokje naar de pickrate van Ben Healy: 34%
Irritant bericht van Gaviria.. Nu hij zo duidelijk is gaan veel meer mensen hem hebben.. Eigenlijk een zwak voor hem, aangezien die ook alleen zijn weg kan vinden, al deed ie dat vorig jaar bij een DSM renner niet netjes..
Ackermann zie ik een beetje als Cav en Ewan. Die laat heel snel lopen als hij niet meer kan winnen.
Haig zal inderdaad geen geweldige tijdritten neerzetten en daar behoorlijk tijd verliezen.
Wat dan in zijn voordeel zou spreken, is dat hij dan lekker vroeg moet gaan aanvallen om tijd terug te winnen.
Echter, naar mijn idee is Haig niet zo'n type renner. Meer een 'ik blijf lekker zo lang mogelijk bij de kleppers plakken en zie wel hoe ver ik kom'- renner. Waar Carthy ook wel een handje van heeft. Dan gaat hij letterlijk alleen etappepunten halen in de klassementsritten en zelfs dan meer rond plek 6 tot 10. Dit soort renners levert niet zo heel veel op helaas.
Dat zorgt ervoor dat ik nu neig hem niet te nemen. En Carthy eigenlijk ook niet (al is die iets goedkoper).
Haig is juist iemand die in zijn groepje altijd wil sprinten voor een hoge notering wat voor scorito juist fijn is.
Maar eens dat hij met zijn tijdrit (3x) wat achterstand op zal lopen. Maar goed is zijn tijdrit veel minder dan die van Hart?
Uiteraard wel dan de tijdrit van een Kamna, Vine of Arensman. Maar gaan die mannen er in de bergen langer aan blijven hangen dan Haig?
Lastig lastig….
'@arjenzvob goede vraag! Terwijl ik de uiteenzetting aan het typen was merkte ik dat er wat meer puzzelstukjes op z'n plek vielen en dat kwam ook in de reacties er na terug. Als je Haig overweegt zul je inderdaad meerdere andere toppers thuis moeten laten, wil je óók nog een goed sprintteam kunnen opstellen. Want hier ligt toch wel de key als het gaat om zekere punten. Met zoveel kansen op (gereduceerde) sprints, wil je hier niet één kopman en aanvullen met halve gare c-sprinters.
Ik neig vooralsnog bij het AK naar de grote twee, aangevuld met twee toppers uit de 3.5/3 mio club. En dan zoek ik nog naar een juiste mix van goedkope 'ik blijf lekker zo lang mogelijk bij de kleppers plakken en zie wel hoe ver ik kom' (Mooie omschrijving @ManWithBeard) en twee aanvallende klimmers die, zoals ik suggereerde, wel eens in die eerste week kunnen verrassen en misschien zelfs het roze aan kunnen trekken voor een paar dagen.
Leuke voorpret zo!
Zo ik ben me ook maar eens gaan verdiepen, lekker wat pagina's teruglezen hier, heerlijke discussies.
Heb eens even snel wat bij elkaar geklikt. Voor mij was Groves qua sprinter toch wel de eerste die ik er in klikte (onderbuikgevoel), zou Oldani weer zijn lead out worden? Die heeft vorige Giro toch ook een nette 142 punten bij elkaar gefietst, en dat voor een 500k renner
Wat doen jullie met de "zekere" 3? Op zich wil ik REV, Roglic en Pedersen wel graag in mijn team, maar dat wordt dan meteen zo duur dat je keuzes moet maken voor de mindere goden, waardoor ik me afvraag of ik niet 1 van de 3 moet verwijderen om een betere selectie te krijgen. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken?
Verder zoals vaker aangegeven een zeer geïnteresseerde lezer hier van het Forum, veel goede discussies waardoor het soms makkelijker maar vaak ook meer een gok lijkt om iemand te kiezen.
'@Baskee Ik ben benieuwd wat hij er zelf over zegt, maar wat zou jij doen als je na etappe 6 stevig in het paarse truitje aan het flaneren bent in het peloton? Die vrijwel zekere trui weggooien voor mogelijke aspiraties in andere koersen of die vrijwel zekere trui behouden en alsnog aspiraties kunnen hebben?
Kortom, het zal vallen of staan wat dat betreft bij zijn eerste week. Alleen als je denkt dat ie na die eerste week niet in het paars rijdt moet je hem eigenlijk sowieso niet in je team fietsen lijkt me. Ik persoonlijk ga uit van een 90% zekere winst in het sprintersklassement voor die valse dikke....
'@Nijmos Puur uit interesse, heb je enige recente voorbeelden van renners die in een sprintersklassement trui reden met een grote kans die veilig te stellen, maar toch vrijwillig opgaven?
Zodra je dat doet ondermijn je toch een beetje het belang van een puntentrui in een grote ronde naar mijn smaak. Bovendien zal je ploegleider en sponsor er ook niet bijzonder blij mee zijn denk ik.
Sinkeldam en Oldani hebben vorig jaar vooral veel teampunten gepakt dankzij de kopmannen (Demare en VDP). Sinkeldam geen enkele top-20 en Oldani los van de mooie overwinning ook maar een 15e plek. Zou er dus wel voorzichtig mee zijn om er vanuit te gaan dat ze dit keer weer net zo goed scoren.
Tsja Caleb, die had vooraf al als doel om dat jaar in rit te winnen in alle grote rondes. Dus logisch dat hij niet zou uitrijden, los of blessure echt was of niet.
Verder denk ik niet dat er situaties geweest zijn waarbij een puntentrui drager vrijwillig opgeeft om zich te sparen voor de Tour, wanneer hij een grote voorsprong heeft op nummer 2.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.