'@arjenzvob Met weinig sprinters doel ik erop dat Cort hier nauwelijks concurrenten had op basis van intrinsieke snelheid, aangezien deze bijna allemaal al waren gelost op eigenlijk alleen Vernon na. Als hij goed geplaatst zit en wat risico neemt, zoals een Bardet, dan had hij hier makkelijk top 3 kunnen rijden. Maar inderdaad, vanwege het gedrang en de hoge snelheid (in combinatie met het kwijtraken van zijn lead-out) kiest hij ervoor om niet aan de sprint deel te nemen.
Over goddelijk gesproken.
Krijg zojuist topnieuws vanuit de knekelkuil van team Zadelpen. Doorsmedend op het grote succes in 2022. Waar wij op haast kafkaëskische wijze de gouden awards binnen sleepte. Dit jaar gaan we die Italiaanse zegetocht herbeleven.
Never change a winning formula +1. Een soort van plagiaat van jezelf met injectie. Via het sleutelgootje soepeltjes het slot in glijdend. Reeds na het aanschouwen van de eerste schifting komt er een oase van rust in je hoofd.
Wat een plaatje van een club van 20, nu al. Een nieuw type edelsteen die zelfs ongeslepen de mooiste diamand weg blaast. Deze gerijpte samenstelling slaat de vloeibare fase over. In één keer vervluchtigen wij richting eenzame hoogtes.
Nog even de resultaten afwachten van onze laatste intercontinentale testen. Maar.... oei... wat ziet het er weer goed uit voor ons.
'@KV, ik vind het juist een teken aan de wand dat de 'vlakke' sprinters eraf gereden worden door een team met een sterkere sprinter (in dit geval Ineos). Als Trek dat gaat doen voor Pedersen in Italië zie ik ze in een aantal mogelijke sprintetappes de Gavirias en Cavs van deze wereld er wel af rijden. Een beetje zoals in de tijd van Peter de Grote. De vraag is of Trek daar ... Ahum... Trek in heeft.
Die is inderdaad sterk maar volgens mij toch niet zo snel op een vlakke finish (heeft dit alleszins nog maar weinig getoond)... meer een Matthews type. En veel vlakke ritten met een punch aankomst zie ik niet.
Ballerini en Cerny trouwens verwijderd en Devenyns toegevoegd... Nasibal zal nog maar eens gelijk krijgen.
Ja dames (zijn jullie hier ook?) en heren, het kan beginnen, Team Zadelpen is gearriveerd. En hoe. Je wist dat het eraan zat te komen, maar het dan ook zo waarmaken, doe het maar na. Kafkaeskisch op een wielerforum, verzin het maar eens.
De forumregels ontbreken tot nog toe, is La Primavera met een welverdiende vakantie?
Door naar de spelers. In de vorige 30 pagina’s toch aanzienlijk veel gestrooi of onwetendheid voorbij zien komen. Als er geen gekke dingen gebeuren, moet je Evenepoel en Pedersen gewoon hebben, en Roglic eigenlijk ook (enige waar je nog over kunt discussiëren). Verder zie ik Almeida en Hart ook als zekerheden, en Thomas absoluut niet, net als Vlasov. Verschil gaat gemaakt worden met het wel of niet nemen van types als Vine, Mader, Kamna, Carthy, Albanese, Consonni (als ie meegaat) en het kiezen van de juiste knechten. Van de topsprinters zie ik Groves als grootste constante, Gaviria zal wel weer een sprint overhoop liggen met 1 of verdwaald geraken. Ondanks zijn straffe prestatie vorig jaar, zie ik hem dit jaar nog niet super rijden. Groves verteert zwaardere ritten over het algemeen ook redelijk laatste tijd.
TJV gaat Foss uitspelen in de sprints …
Zonder gekheid, waarom TGH in godsjammerlijk een must @basementman en Thomas absoluut niet. Op een bidon op de weg na kan ik daar geen argumenten voor verzinnen. Zijn allebei te beredeneren keuzes hoor om ze wel of niet te kiezen maar niet zo hard als jij
1) de jaren beginnen te tellen, 36 stuks inmiddels
2) in zijn laatste 29! koersen geen 1 keer top 10 gereden
3) TGH zeer sterk in laatste voorbereidingskoers, plus Giro al eens gewonnen en voelt zich goed
Let maar op, Thomas wordt maximaal 5e, maar denk niet eens top 10. TGH sws top 5 zonder ziekte en pech.
Etappe 7, 13, 16, 18 en 19 gaat de beste man er volledig af. De 2 vlakke tijdritten bieden enig soelaas, maar voor die 2 is wat mij betreft maar 1 favoriet. Daarom denk ik ook dat Ganna geen best idee is, die wordt 2 keer max 2e. Evenepoel is van een heel ander niveau dan de rest, zelfs Roglic. In LBL had ie het niet eens door dat ie Pidcock loste, en ging daarna lekker uitfietsen zonder maar iets van voorsprong in te leveren.
Oftewel je teams volproppen met mannekes van Quickstep lijkt me geen slecht idee. Van Jumbo overigens ook niet, gezien de tijdridcapaciteiten van Foss en vergeet ook Tratnik niet. Maar zou ik dan eerder door hun eigen kwaliteiten meenemen met teampunten plek 2 Roglic. Quicksteppers zie ik zelf weinig punten halen, maar denk dat REV wel eens 21 dagen roze en wit kan gaan behouden (misschien alleen even tactisch de trui kwijt tussen 4 en 7 of 9). Het is een andere Evenepoel dan vorig jaar.
'@Lozar, hopelijk heb je nog een beetje geslapen;). Ik vind je vergelijking niet echt opgaan. Thomas in de Giro is veel meer een gok in mijn ogen dan Benoot in het klassieker spel. Dat gezegd hebbende ga ik het voorlopig zonder Thomas en met Hart doen, tenzij Thomas uitgesproken kopman gaat zijn. Sivakov rijdt tot nu toe ook heel goed, dus die staat ook op de wensenlijst als hij niet hoeft te knechten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.