Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 31 ... 193 194
floda

Ik wil het statement van @nasi nog maar eens herhalen: Vine is een hype. Hij mag dit jaar in begin echt niet in kopgroepen zitten met veel voorsprong dus die bergtrui moet hij dan pakken in derde week. En de wijze waarop hij rijdt (grote versnelling en daarmee dus ook hoge wattages als hij aanzet) geeft hem met enige regelmaat knieblessures.

ZK

Vine zal niet de vrijheid krijgen voor bergtrui. Hij zal tot op de laatste dag top 10 staan in AK. Ook prima voor Scorito.

Odin

Hype is gewoon echt niet het goede woord om op Vine te plakken. Hij zal gerust de giro niet winnen maar het is gewoon een goede renner en ik verwacht ook dat hij binnen Scorito ze punten wel gaat pakken.

Maestro Mello

Ik vind Thomas tot nu toe ook de grootste breinbreker. Met zijn tijdrit kun je hem de eerste twee weken zeker in de top 5 verwachten en zelfs met dergelijke voorsprong dat hij daar de rest van de Giro kan blijven staan. Maar wanneer hij niet op tijd in vorm komt zal hij een hele dure renner zijn die scorito-wise niet veel gaat opleveren.

Groves vind ik ook een lastige. Er wordt veel gesproken over een goed seizoen van hem tot dusver maar als je kijkt in welke wedstrijden en met welke tegenstand vind ik dat niet per se overtuigend. Aan de andere kant; een ploeg die met een afgestemde sprinttrein richting een grote ronde trekt geeft volgens mij altijd thuis. Of heeft er iemand recente voorbeelden van mislukte sprintambities van strakke treintjes?

Verder klik ik Mollema en normaal gesproken niet snel in maar in deze puzzel lijkt ie elke keer goed te passen, voornamelijk vanwege zijn tijdrit en z’n ploeggenoot Pedersen. Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik naast de twee tijdritten en etappe 8 hem geen enkele keer opstel uit eerste ingeving. Toch nog maar eens over verder peinzen..

Lo Zar

'@Destination Unknown
1. no worries; na dat haakje sluiten heb je gewoon een t getoetst.
2. men sowieso moet nie-fokke met de hete bal.. the myth.. the legend.. double digit gold..
https://www.youtube.com/watch?v=gMgTeVeQbOI

@Yuri2222
Je hebt helemaal gelijk. Totaal ander types. Penoot is, in de woorden van Graeme Sounness, een steady Eddie.
Gerend is .. tja.. old-time-klasbak waar je het niet van weet of het er nog uit komt en wanneer.
Beide (mega-puntenpakkers) niet gehad in mijn Tour en Klassieker team .
Maar heb me er wel vreselijk over op lopen winden als ik ze weer net achter de toppers in beeld zag rijden.
Nu ben ik wel fan van de Touw Goochelaar, zeker nu hij eindelijk zonder fysiek gedoe rond rijdt, maar ik schat dat de derde week hem wat te machtig en hoog is. Tijdritten daargelaten. Maar de alternatieven Vlasov en Almeida bekoren me vooralsnog ook niet. Hoewel ik laatstgenoemde wel sterker vind ogen dan afgelopen jaar en nog jongere klassement. Ben geen stap verder dus maar we hebben nog 10 dagen om te puzzelen, heelijk ;-)

Phoenix0000

'@destination

Goed om te zien dat je je al degelijk aan het voorbereiden bent op onze wereldvermaarde grote ronde / scorito podcast.
Ons publiek zal je weer dankbaar zijn.

De_Druide

ik klik er sowieso ook wel een oudje in, doen het vaak goed in de giro, Cav, Thomas, of pozzo ofzo

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

Pozzo voor 750k is natuurlijk een no-brainer. Alleen al omdat-ie met z’n 40e nog steeds de bergen in de Giro bestrijdt.

RikLarssen

Na een paar koersen te hebben meegelezen, zal ik mij er ook maar eens aan wagen om mij in de discussie te mengen. Ik vind de puzzel dit jaar erg interessant, met name door (het gebrek aan) de klassieke sprinters. Om met open deuren te beginnen, Pedersen die voor de trui wilt gaan betekent dat hij ook een erg goede kans haalt om dat te bereiken. Dit maakt inderdaad Mollema en oorspronkelijk zeker Ciccone erg interessant, al zal corona hem voor mij nu waarschijnlijk te onzeker maken. Dan heb je de keuze Groves of Gaviria (of beiden, al lijkt me dat matig) wat denk ik een van de lastigere keuzes gaat worden deze giro. Persoonlijk heb ik niet zo veel met Gaviria en is de trein van Groves beter. Daarnaast ga je veel punten pakken als je de juiste goedkopere sprinters pakt, maar dat is nu nog lastig kiezen.

Wat betreft de kopmannen vind ik vlasov op dit moment te duur en kamna dan een betere optie, al vind ik die ook te duur. Qua ineos neig ik naar Hart. Die zal in ieder geval zekerheid bieden tov het gokken op (de duurdere) Thomas. Almeida kan je eigenlijk niet negeren door de bonus van jongeren. Dus de beslissing gaat zijn wie je in de goedkopere segmenten gaat pakken. Voor nu lijkt Carthy daar mij een goede gok qua vorm.

Er zitten in de 750k categorie veel leuke mannen. Met name Gall, Rubio, Konrad en Leknessund springen er voor mij uit, waar ik nu neig naar de eerste twee, maar hier hoor ik graag gedachtenspinsels van de ervaren rotten op dit forum over.

Als laatste nog even een notitie over de knechten. Ik gok dat ook al zal Remco (God, EVP, Zeus of wat ik allemaal al gehoord heb hier) meteen de trui pakken hij hem eigenlijk snel kwijt wil om krachten te sparen van zijn team, dit maakt 3 knechten niet interessant. Voor mij is het nu Cerny en Foss iig, zeker vanwege de tijdritten. Ook Oldani is erg interessant (ik gok dat hij de lead out wordt over Sinkeldam, mocht daar meer over bekend worden dan wisselen indien nodig).

Al met al een erg leuke puzzel! Benieuwd naar wat er hier de aankomende tijd nog meer gaat voorbij komen!

Basementman

Wat denkt men hier van Alexander? Erg degelijke Tour of the Alps gereden, vraag me alleen af of het knechten wordt voor Hugh.

Als hij besproken wordt, dan toch vandaag.

JonasVDB

'@Basementman Cepada, al enkele x ijzersterk in aanloop naar de Giro om dan de top 100 niet meer te halen. Vreemd figuur

Basementman

Oftewel een man die meer geschikt is voor rondjes van een week ipv 3 week. De drie tijdritten zijn natuurlijk ook niet in zijn voordeel. Zal dan waarschijnlijk 1 of 2 keer een bergetappe uitkiezen en hopen dat de vlucht het dan haalt. Voor Scorito waardeloos, voor andere spellen waar je niet per etappe een selectie moet maken misschien interessant.

niek-vdv

Dus toch Dainese voor Team DSM, maar ook een Duits-Romeinse staatsman die in het begin van het jaar aardig bezig was.

madeinstars

Je kan gewoon Mayrhofer zeggen, hoor.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Lezen jullie het DSM bericht dat Mayrhofen en Markl ook gaan sprinten of doen ze de lead-out voor Dainese?

groppiestan

Ben benieuwd hoe duur dainese wordt. Zal wel 1,5 of 2 miljoen kosten denk ik.

ZK

Volgens Vandenabeele zou Mayrhofer de sprinter worden van DSM, dat had leuke 500k opvuller geweest. Maar ja nu Italiaan Dainese meegaat, lijkt het mij duidelijk dat ze voor hem gaan... Of zullen ze het weer per etappe gaan bekijken, hebben ze daar ook wel een handje van

Laatst gewijzigd
ZK

Lijkt mij wel dat Dainese 2 miljoen gaat kosten. De andere twee 500k. Hopelijk duurt het niet te lang voor ze die prijzen doorvoeren. Vandenabeele hebben ze er ook nog steeds in staan, daarvan was gisteren al bekend dat hij niet zou gaan rijden.

Iemand een lijntje met DSM wat betreft hun sprint plannen?

EDIT: Scorito werknemers zullen wel weer dronken aan het feesten zijn vandaag ipv de belangrijke zaken

Laatst gewijzigd
LuckyLuuk

Dainese zal wel in elk team komen aangezien de sprinters zo dun gezaaid zijn

ditisdavid

De geruchten gaan dat Dainese de zoveelste renner is met wie DSM overhoop ligt, zou me niet eens verrassen als ze idioot genoeg zijn om hem als leadout voor Mayrhofer uit te spelen. Zeker als hij degene is die de zieke Vandenabeele vervangt.

jenzrscl

Zou zielig zijn voor Dainese , in 1 jaar tijd van sprintkopman naar 4de man dan na welsford en van uden en als ze nu ook mayrhofer zouden pakken als kopman.. ik ga me niet wagen aan dainese alvast.. reed ook nog niet te schitterend..

niek-vdv

Feltet heeft een voorlopige startlijst: https://www.feltet.dk/nyheder/foreloebig_startliste_disse_danskere_koerer_giro_ditalia_2023/

KV

Staat nu idd ook zo op PCS. Sobrero staat er wel nog op, dus zal niet helemaal kloppen.

Maar zou dus toch met Ballerini, Cerny, Consonni en Nizzolo (zonder Strong) zijn en zonder bv Bonifazio.

jenzrscl

Die lijsten zullen niet helemaal kloppen denkik

Ketjap Manis

Heel benieuwd of scorito een lang weekend vrij heeft of dat ze morgen alle renners erin zetten.

1 2 ... 31 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.