Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 32 ... 193 194
ditisdavid

Dainese dus inderdaad als vervanger van Vandenabeele van start.

Het contingent C-sprinters wordt zo te zien ook een stuk groter.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Op die nieuwe startlijst staan wel wat rennertjes die mij interesseren. Ze hoeven niet te wachten met die renners toe te voegen. Of de EF inflatie slaat toe op Maandag

arjenzvob

Kijk, nu wordt het interessant. Wat namen die doen twijfelen aan andere namen. Wat zou Gaviria vinden van het toevoegen van Kanter bijvoorbeeld?
Eerst maar eens afwachten in hoeverre dit klopt. Ennnnn of @nasibal gelijk krijgt ;)

jenzrscl

Gavrira zou dat goed vinden. Heeft hij goeie leadout.

Thomberg

'@Tompot broer! Pinot heb ik al twee keer over gezegd, en doe dat graag nog een keer, dé puntenpakker in die prijscategorie. Kan niet tegenvallen voor die prijs

ditisdavid

Positioneren in een groep van 40 man was vandaag ook teveel gevraagd voor Cort...

jenzrscl

Cort is op training hoor. Wil geen risicos.nemen. In giro zal hij zich wel mengen.

Als ik startlijst mag geloven rijd david dekker ook, zou dat optie zijn moest hij effectief meegaan,

KV

Die had ik in de sporza manager meegenomen voor het voorjaar.

DRAMA.

Maar het kan verkeren natuurlijk...

LuckyLuuk

Vraagje. Wie zouden jullie pakken voor vierde etappe ik verwacht hier een groep die vooruit blijft maar is natuurlijk niet te zeggen wie dit zullen zijn dus beetje gewaagd om dan al je aanvallers te selecteren ? Is dan handig om toch je klassements renners te selecteren en die aan te vullen met vluchters ?

jenzrscl

Cort voor Ronde van Romandië: 'Verwacht niet dat ik al de topvorm heb'
Cort, die dit seizoen tot dusver twee ritten in de Ronde van de Algarve won, rijdt in aanloop naar de Giro de komende dagen de Ronde van Romandië. 'Daar ga ik vooral aan mijn basisvorm werken. Als ik in de eerste dagen nog wat tekort kom, zal ik daar niet zenuwachtig van worden. Het is een belangrijke opmaat voor mij richting de Giro, maar ik verwacht niet dat ik al de topvorm heb. Desondanks zullen er wel wat overgangsritten zijn, waarbij we de startlijst in de gaten moeten houden om te kijken welke rappe mannen aan de start staan', aldus Cort, die ook zijn kans kan gaan in de tijdritten.

GlennTour

In de podcast "De kopman" van Sporza spreekt DSM-renner Vandenabeele en die zegt dat ze Mayrhofer uitspelen als sprinter in de Giro.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Zal iedereen nog eens aanraden om naar etappeprofiel te kijken. Normaal prachtige klimkoers de Giro, maar echt weinig bergetappes dit jaar.

Een Ganna zou hier (als dit zijn ambitie was) tot etappe 13 in top 5 kunnen staan.

ZK

Maar misschien wist Vandenabeele toen nog niet dat Dainese zijn vervanger zou worden.. toch hopen dat Wielerflits er nog een interview aan wijdt met DSM!

nasibal

'@Thombeg

Die discussie is hier elke keer als de ronde begint met een ITT en Ganna aan de start staat. Na etappe 4 is hij hem kwijt, duizend procent :) Ook als "hij wil" ;)

Arne Riis

Een van de interessantste ploegen vind ik Jayco. Wat wil die ploeg eigenlijk? En: hoe is het eigenlijk met Bling? Het hele voorjaar rijdt hij door corona geen deuk in een pak boter. Maar als ik dit team zie, is hij volgens mij de enige troef die Jayco kan uitspelen. Of mis ik iets? Het parcours is een fitte Matthews met puntentruiambitites op het lijf geschreven iig.

Nijmos

Dat vraag ik me nou ook af, Arne. Heeft jayco niet de sleutel van deze ronde? Als die willen en MM is in de orde dan klimt hij nog beter dan Pedrsen toch? Jayco zou kunnen doen wat ineos nu voor hayter in romandie aan het doen is. Dan mag MM vijf maal tweede worden achter strijkijzers.

jenzrscl

Sobrero doet niet mee , op zijn instagram blijkbaar, die lijsten slaan nog op niet veel denkik..

Laatst gewijzigd
Nijmos

Zou nulpunty echt meedoen?

zjoop

Is er al iets meer duidelijk wat de collega’s van Remco mogen, naast hard werken voor. Een sprint voor ballerini een vlucht/tijdrit voor cerny/hirt . En is een Cattaneo überhaupt een plan B voor bij een eventuele val van Remco of een ander ramp scenario. Twijfel ernstig welke mannen eigen punten gaan rijden

Maurimaler

'@zjoop in de Vuelta mocht/ging Van Wilder niet voluit in de TT, kan zijn dat ze Cerny in de eerste TT wel alles laten geven maar veel meer denk ik eigenlijk niet.

jm dvg

Is er ook nog een kans dat REV of Roglic er met de puntentrui vandoor gaan?

El Peruano

Ik zit de etappes eens door te scrollen. Pas bij etappe 13 zie ik een etappe waar de klassementsmannen ervoor zullen gaan. De etappes daarvoor zijn volgens mij voor de sprinters en aanvallers. Leuke observatie zou je denken wat moet ik ermee? Dat weet ik ook nog niet maar het zou volge s mij kunnen betekenen dat je mssch wat minderklassentsmannen mee moet nemen en wat meer sprinters (dat laatste was zoiezo al duidelijk met het aantal sprintetappes). Ben er nog niet uit.

Thomberg

'@nasibal, ondanks dat ik het best interessant zou vinden om de echte kansen van Ganna in het schatten, begrijp je me verkeerd.

Mijn punt was namelijk niet dat ik dacht dat Ganna dan nog top 5 staat, maar dat het parcours heel weinig selectief is tot etappe 13 en dat dat voor je teamselectie heel relevant is. Dus dat hij, bij wijze van spreken, top 5 kon staan. Eigenlijk ook wat @el Andino zegt. Het lijkt dat je minder klimmers moet selecteren dan normaal (zeker voor een giro) voor de optimale punten. Buiten Rog en Rev zou 4 x 6de het hoogst haalbare zijn voor de types Carthy/Haig door het parcours en dat is geen vetpot

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Thomberg

De pure klimmende (en dieselende) AK mannen zullen inderdaad relatief weinig aan bod komen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat is echter een trend die we vaker zien in Giro's, en denk ik zeker niet 'opvallend' aan deze.

Het parcours is dus wat 'AK' betreft misschien niet super selectief, maar wel 'selectief' genoeg om relatief kleine groepen (aanvalllers) aan de finish te krijgen. Jongens als Ganna zullen direct in etappe 4 al de grootste moeite hebben, en kan je niet tot in de 2e week truipunten van verwachten na een goed resultaat in de ITT. En dat is inderdaad wat ik éérst dacht dat je wilde zeggen ;)

Het zou inderdaad wel kunnen dat de jongen die na etappe 4 het roze heeft, die nog héél lang vast houdt. Overigens is dat ook wel redelijk Giro-eigen.

ditisdavid

Etappe 4, 7 en 8 zijn in principe allemaal lastig zat voor Roglic en Evenepoel om bij de meeste/alle andere klassementsrenners weg te rijden... zoals gebruikelijk in de Giro is de eerste week niet loeizwaar, maar we gaan echt wel verschillen zien. De enige manier waarop Ganna op welk punt dan ook vanaf etappe 4 in de topvijf staat is als hij die rit in de vlucht zit (niet zo waarschijnlijk dat Ineos dan al mensen meestuurt, én die vlucht het haalt, en dan zelfs dan krijgt hij vervolgens in) etappe 7 waarschijnlijk minuten aan de broek.

Denk ook dat de kans dat een vluchter lang in het roze rijdt wat kleiner is dan normaal - ervan uitgaande dat Roglic na dag één een seconde of 20 goed te maken heeft op Evenepoel heeft Jumbo alle reden om vluchters terug te halen gelet op bonificatieseconden en het feit dat Evenepoel in het roze blijft met bijbehorende verplichtingen. Daarbij zullen Roglic en Evenepoel in een rit als etappe 7 meer tijd op een eventuele rozedragende vluchter uit etappe 4 pakken dan Hindley en Carapaz op Lopez konden nemen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 32 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.