Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 33 ... 193 194
Thomberg

Waardoor de juiste Kamna kiezen deze giro weer extra belangrijk is. Waar vorig jaar een grote kans was dat dit Kamna was, is er dit jaar nog niet iemand die hier nu al op te schrijven is. Stel het is een Healy dan verbaast het me niks, maar is niet zo logisch. Konrad zou ik ook kunnen beredeneren

Ik weet trouwens niet of Roglic nog zo’n veel betere sprint heeft dan Evenepoel. In Catalonië zat het toch best dicht bij elkaar. Dus of TJV daarvoor hun hele ploeg uit elkaar trekt in week 1, denk ik niet.

jenzrscl

Is matthews ondertussen een must have? Ik zou denken van wel, kan op het vlakke top 5, en het zwaardere sprintwerk is hij 1 van de favorieten toch.. als hij doel maakt van puntentrui moet hij wel opbboksen met pedersen , maar met zijn hardrijdersploeg die voor hem zouden rijden kan hij toch altijd ver komen

jenzrscl

Naja eerste week is de kans voor vluchtten minimaal vind ik. Of tzou moeten types zoals andreas leknessund, cort moeten zijn. Grote klimkannonen gaan nog geen vrijheid krijgen

En groep van 15 gaan ze niet laten rijden al. Een type kamna gaat ook geen minuten meer krijgen als weleer en trui cadeau krijgen.. dus er zullen sws wel ploegen rijden voor ritoverwinning

Jasperdewaal11

Denk toch dat het interessant gaat zijn hoe de verhouding klassements renners bij iedereen word. Want denk dat je grofweg een 2-deling kan maken daarin

1) De type renner die er vanaf moment 1 al staat en eigenlijk niet "warm" hoeft te fietsen in een rond. Evenepoel en Roglic zijn dat in mijn ogen zeker. Een typetje als S Yates in de Giro 2018 ook bijvoorbeeld, iedereen op een hoop rijden alleen de 3e week er doorheen zakken. En dat is denk ik in deze categorie de afweging, kan zo iemand het 3 weken volhouden. Ciccone als hij meedoet staat er meestal ook vanaf moment 1.

2) De Dieseltjes die naarmate een ronde vordert eigenlijk niet slechter worden en dus ten opzichte van de rest van het veld beter worden. Kruijswijk was altijd wel een voorbeeld hiervan. Carthy, Pozzovivo, Almeida, Vlasov vind ik wel dat soort typen.

Aangezien de 3e week loodzwaar is zullen de diesel er iets meer doorheen komen en wellicht andere er wat doorheen zakken. Dus het klassement, afgezien van de 2 dominante factoren, kan nog weleens flink gaan schuiven.

Dan is dus de vraag hoeveel van het Type 1 neem ik mee en zullen in het begin sowieso al genoeg punten pakken om hun prijs waard te zijn. Daarnaast welke Type 2 zullen in het begin aardig meegaan en echt boven komen drijven in week 3 ?

Gewoon even hardop gedacht

Yskoud

Voor etappe 4 de juiste kiezen is nog best lastig. Er zijn grofweg twee scenario’s.

Scenario 1 waarin Ineos of een andere ploeg wil gaan rijden voor een type als TGH of behoud roze trui Ganna, en de kopgroep kort zal houden.

Of het scenario waarin de kopgroep de ruimte krijgt en er iemand daarna dus flink wat dagen in het roze rijdt.

Diegene die dan roze pakt mag geen bedreiging zijn voor top-5 eind AK, maar wel iemand die goed kan klimmen en een redelijke tijdrit heeft. Immers met een slechte tijdrit pakt iemand anders uit de kopgroep automatisch de trui. Ook kan het niet een knecht zijn van een topper.

Meest logische kandidaten in dit scenario zijn types als Cort, Healy, Rubio, Leknessund, Rota, Kung, LLS.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Rota en Rubio hebben niet zo’n goede tijdrit toch ?

Alex95

Interessante gedachte Yskoud. Gaat Bauke de benodigde vrijheid krijgen?

PieterZegen

'@Yskoud scenario 2 lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend. Als een renner van Ineos, Quickstep of Jumbo de proloog wint (zou een grote verrassing zijn als dat niet het geval), zou dus 1 van die 3 ploegen de vlucht moeten controleren. Deze ploegen zullen daar geen energie aan willen verspillen. Heel misschien dat Ineos dat gaat doen, maar als Ganna de proloog wint, moet hij dan ook nog eens geen tijd verliezen op de betere klimmers op de slotklim.

Verder blijft het totaal onvoorspelbaar wie dan de roze trui gaat pakken vanuit de vlucht. Elke redelijke klimmer zou kans maken eigenlijk.

Risje89

Vooraf had ik mijn geld gezet op Ciccone als de Kämna van dit jaar. Nu zou ik inderdaad niet weten wie de fakkel gaat overnemen, van Romandië word ik voorlopig ook niet veel wijzer.

Basementman

Een aantal sprintersvragen:
- Gaat Fiorelli sprinten? En Albanese?
- Wie is de sprinter bij team Corratec? (Als die er is)
- Dekker voor Arkea?
- Arne Marit bij IWG?
- Stewart voor FDJ?
- Komt Nizzolo nog vooruit in een sprint?

De juisten van bovenstaande ‘gokjes’ pakken zal wederom van groot belang zijn. Hopelijk gaan de berichtgevingen van de teams ons hierin helpen, anders zijn we wederom genoodzaakt het heft in eigen hand te nemen en weer over te gaan op Instastalking. Wie is dit jaar aan de beurt?

de Tour

Scorito mag wel weer eens wat renners toevoegen. Kunnen we de puzzel dit weekend weer 365 keer omgooien.

valowitz

Klopt het dat Sobrero niet de Giro rijdt?

Valvuillerdemoz

Jungels toegevoegd bij BORA. Heeft het hele voorjaar overgeslagen. 0 punten opgeleverd in mijn Voorjaarsklassiekerspel. We dachten dat ie in zak en as zat Zou die nu dan goed zijn? Heeft ie dan alles opzij gezet om de optimale voorbereiding op de Giro te kunnen doen? Dan moet ik hem nu wel meenemen misschien om nog wat punten te kunnen oogsten.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Kämna lijkt toch een klassement te gaan rijden. Weet niet of ik hier blij van wordt.🤔

PieterZegen

'@Basementman Ik zat net over ongeveer dezelfde dingen na te denken:
- Lijkt me wel. Ik zie geen andere opties dan Fiorelli en Albanese bij die ploegen
- Misschien Dalla Valla of Tivani?
- Geen idee of dat wat gaat worden
- Lijkt me logischer als ze voor Bonifazio gaan
- Ik hoop het, dan wel een leuke pick misschien. Helaas nog niet echt goede uitslagen dit seizoen
- Heeft nog wel wat redelijke sprints gereden dit jaar. Prijskaartje zal iets van 2M zijn?

Ik vraag me trouwens af in hoeverre we waarde moeten hechten aan deze voorlopige deelnemerslijst. In het bericht op WF staat dat het is gebaseerd op wat ploegen 1 a 2 maanden geleden hebben ingediend, maar programma's kunnen natuurlijk inmiddels aangepast zijn. Er zitten ook wat vreemde dingen in zoals Sobrero die er nu weer op staat, terwijl hij heeft aangegeven niet te zullen rijden. Waarschijnlijk was het originele plan van hem om wel te rijden, maar is er recent besloten dat hij toch voor de Tour gaat.

arjenzvob

Nizzolo rijdt de Giro niet, dus hoef je ook geen kopzorgen over te hebben.

Bron: zweeler.com waar hij van de startlijst gehaald is en dat is betrouwbaar.

P.S.Marit ipv Bonifazio waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
JoostEmpty

DIe voorlopige deelnemerslijsten komen vaak voor zo'n 90% overeen met de daadwerkelijke deelnemerslijst. Genoeg om hiermee verder te puzzelen, te weinig om zeker te weten dat dit dan ook je defenitieve team wordt :p

JoostEmpty

Mr Scorito tweet zojuist: Giro heeft voorlopige startlijst bekend gemaakt. Er komen zo 100 mutaties aan. En aangezien alle waardebepalers vrij zijn vandaag, ouderwets zelf aan de knoppen. Weet je bij wie je straks mag klagen.

Er valt dadelijk dus weer wat meer te puzzelen.

ditisdavid

Lijkt me eerder dat de broer van mag gaan sprinten bij Corratec? Dat moet trouwens wel echt de zwakste ploeg zijn die ik ooit een wildcard voor een grote ronde heb zien krijgen, het aantal toptienplekken dat die het hele jaar met z'n allen gescoord hebben valt op een hand te tellen, dus al te veel zou ik er niet van verwachten...

Edit: hoewel ze ook vaak de Roompottactiek lijken te hanteren.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Aanhakend op het scenario van de vlucht in stage 4: het zou natuurlijk best kunnen dat de winnaar van de tijdrit in etappe 1 dan al niet meer de trui draagt bij de start. Als een fatsoenlijke klimmer in etappe 3 al heeft aangevallen en de trui gepakt, wil die misschien proberen te verdedigen. Aan de andere kant denk ik niet dat er veel renners in het peloton zijn die denken dat ze in etappe 4 vanuit het peloton een seconde of 30 op evenepoel of roglic kunnen verdedigen. Weinig andere scenarii dan een vluchter in het roze dus na die vierde stage. Denk ik dan......

Smarty

Wie vindt Almeida een zekerheidje? Is hij wel zijn geld waard?

jenzrscl

Benieuwd naar selectie israel

Als nizzolo niet rijd is strong intressant
Of zou 1hoorn rijden? Ook intressant

Laatst gewijzigd
Antonini

'@JoostEmpty

Consonni dus 2M, aan zn screenshot te zien

Antonini

Arne Marit voor 500k zou wel een koopje zijn.

Sven0403

German Nicolás Tivani of Nicolas Dalla Valle de moeite waard als (waarschijnlijk) 500k sprinters? Team Corratec kan de punten wel gebruiken

1 2 ... 33 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.