Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 34 ... 193 194
Risje89

Zoals iemand al zei zal de broer van wel gaan sprinten bij Corratec. Tivani daarna de snelste, maar ze zullen wel voor een Italiaan gaan.

2M voor de andere broer van past wel in het rijtje met de andere 2M net-niet-sprinters.

Daan Brakenhoff

'@smarty

Argumenten vóór Almeida:
-tijdrit (niet top10 maar wel een plekje waard in je selectie) (klimtijdrit wel top7 denk ik)
-jongeren klassement (grote kans op tweede plaats)
-punch/redelijk rap aan de meet
-degelijk seizoen tot nu toe
-voorgaande grote rondes altijd gepresteerd

Argumenten tégen Almeida:
-3.5mil is op dit budget vrij vors
-duurder dan beter klimmende klassementsmannen
-wat gaat de rol van Vine zijn in zijn ploeg (geen goede samenwerker)
-vaak slecht in koud weer/regen (en lijkt 1 bergrit vaak te ontploffen)

Al met al zal de keuze voor Almeida afhangen van de rest van jouw ploeg. Het lijkt geen must-have pick te zijn dit jaar, dat was hij eigenlijk alleen in 2020. Als je zijn tijdritpunten makkelijk kunt opvangen, en zijn jongerenklassementspunten met bijvoorbeeld de nummer 3 in dit klassement. Zou hij best misbaar kunnen zijn.

Het zou mij niets verbazen als renners als Haig en TGH boven hem gaan eindigen in het eindklassement, maar alsnog minder punten gaan binnenharken.

madeinstars

Er wordt altijd beweert dat Almeida punch heeft en snel is aan de meet, maar voor mijn gevoel is dat al een tijdje niet echt meer het geval. Eigenlijk alleen in het jaar van zijn doorbraak was daar sprake van. Hij wint nu eigenlijk vrij zelden een sprint van een groep. Ik denk dat in dit veld sowieso Roglic, Evenepoel, Hart en Ciccone sneller zijn en Vlasov wellicht ook nog wel.

KV

Even Corratec onder de loep genomen: volgens mij zal de broer van er vaak niet meer bijzitten op het moment van de sprint. Denk dat die samen met Cav vaak als eerste zal afhaken.

Tivani lijkt een jongen met inhoud. Klom in de bergrit in san juan zomaar beter dan bv DFM (niet dat dit dit jaar zo moeilijk is, maar toch). Aan de andere kant waren zijn WT sprints in Tirreno wel niet echt om over naar huis te schrijven.

Het is dus maar de vraag of 1 van die mannen wel de moeite waard is om op te stellen, maar hoe dan ook zal ik wel enkele 500k’s moeten meenemen.

Dan idd nog liever een Marit voor 500k hoewel ik daar ook niet echt warm van word.

zitvlees

'@ madeinstars

Scoort consistent rond de 350 punten, maar dat is dan ook zijn plafond. Dat is dan ook de reden waarom hij er hier nog niet in staat. Ooit was het een ontzettend anaeroob ventje waar hij bij punch en TTs vooraan meedeed. Dat is niet meer. 350 is een zeer mooi getal overigens. Elk jaar neem ik hem niet, omdat het dus zijn plafond is en in plaats van hem heb ik er dan een mannetje instaan die de 3e week nergens te vinden is. Misschien kies ik hem voor de consistentie, maar normaliter blijf ik erbij dat ik alleen de hoofdprijs zal betalen voor renners die er zeker bovenuit gaan steken OF renners die dat zo maar eens zouden kunnen gaan doen. De strijd voor de 3e plek kan een grote worden. Mocht daar iemand echt naar bovendrijven, dan is dat een must have. Ik zie het ook voor me dat de renners die strijden voor plek 3-10 elke dag opnieuw uit een tombola gerold komen.

JoostEmpty

Nizzolo (die waarschijnlijk niet rijdt) maar 1.5 miljoen, Dainese maarliefst 2.5 miljoen..

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Nieuwe prijzen zijn live!
Nizzolo slechts 1.5 miljoen.

Jan Janssens

Scorito heeft niet veel zin in een 500k sprintertje zo te zien. Tivani, Dekker, Stewart, Pasqualon allemaal 1 MIL. Zelfs Marit 750.. Maakt de puzzel wel moeilijker, fijn

ditisdavid

Voor 1 miljoen krijg je dus tegenwoordig een Rajovic, Stewart of Tivani (!)...

jenzrscl

Nizzolo weer aanlokkelijk geprijst.. als hij effectief mee rijd.

Van de 1miljoen neig in naar dekker als hij daar de sprinter wordt.

Risje89

Alle bovengenoemde namen nog geen deuk in een pakske boter gereden dit jaar, vooruit Pasqualon dan een beetje, maar gaat die gekke Serviër daar niet sprinten op het vlakke?

koenvanhelvoirt

Dat de C sprinters 1 miljoen zijn maakt het wel leuk. Als deze mannen 500k zouden zijn heeft heel dat strakke budget geen zin omdat dan toch iedereen 4x 500k sprinters pakt met 3 top sprinters en voor de rest een sterk klassementsteam heeft.

Risje89

Het broertje van is maar 500K, ze gaan er van uit dat de Germaanse Argentijn gaat sprinten bij Corratec zo te zien.

niek-vdv

Intermarche wel een aantal interessante renners voor 500k
Mayrhofer ook maar 500k

KV

Lap, heb ik nu met mijn post van daarnet de prijs van Tivani opgetrokken?!

arjenzvob

Leuk, die prijzen. Inderdaad wordt het nu zoeken naar de juiste namen. Wordt wel makkelijker voor iedereen wanneer de namen hier gedropt worden...

ZK

McNulPunty 1m toch wel leuk geprijsd. Normaal gesproken meesterknecht. Maar goede tijdrit en wie weet willen ze hem eerst ook gewoon hoog in AK behouden. Hoe denken jullie daarover?

ditisdavid

Zou wel leuk zijn als Gaviria nu van de startlijst verdwijnt, dan heb je alvast één 500k-er met een 100% pickrate op dit forum.

niek-vdv

Voor de mannen van Team Corratec: ze doen mee aan een Italiaanse sprintkoers op 1 mei met ook Tivani en Viviani, kan een graadmeter zijn voor wie ze gaan in de Giro.

KissMyAce2.0

Aloheee te gek joh hee.

Ik wist al lang dat Marit 750k was, zit al weken lang niet in mijn team

ditisdavid

UAE loopt wel echt over van de interessante renners, even afwachten wat de rolverdeling wordt daar - Almeida, Vine en McNulpunty alledrie nemen lijkt te veel van het goede. Hoewel niemand zich daar veel van een rolverdeling aan lijkt te trekken als Pogacar niet meedoet, dus misschien is dat toch wel een optie...

Valvuillerdemoz

'@ditisdavid: kan natuurlijk ook ertoe leiden dat ze elkaar in de wielen gaan rijden. Maar McNulty voor 1 mln, pfff, dat lijkt wel een koopje, net als Kanter voor 5 ton. Maar ja, hadden ze maar geen kopman voor zich he!

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

McNulty scoort vooral lekker als Pogi mee is. Afgelopen Vuelta enkel wat geschraapt in de ploegentijdrit, maar toen was die al uitgeknepen in de Tour. Neem aan dat hij daar dit jaar ook weer heen moet, dus hoe diep gaat hij in de Giro? Ook genoeg andere opties voor UAE, dus is een flinke gok.

groppiestan

Ben best tevreden met mijn team. (Voor nu😅)
5 klassement renners
3 (aanvallende) klimmers
3 (heuvel/vlak) aanvallers
7 sprinters
2 extra lotto

Redelijke verdeling, of zijn er andere meningen?

Thomberg

Ben wel heel benieuwd naar berichten van Bahrein. Pasqualon kan met dit parcours heel interessant zijn

1 2 ... 34 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.