Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 35 ... 193 194
Yuri2222

'@sjoerdistan, 5 klassementsmannen vind ik wel heel mager. Mochten er 2 uitvallen dan ben je helemaal foetsie. Ik denk zelf aan de volgende verdeling:

7 klassementsmannen waarvan de meeste ook kunnen tijdrijden
7 sprinters waarvan 2 echte sprintkopmannen en de rest opvulling (plek 5-15)
3 renners voor teampunten die zelf nog punten kunnen halen (bijvoorbeeld Hoole/Mollema en natuurlijk de quickstepjes)
2 sterke vluchters voor in de bergen/heuvels

Afhankelijk van de doelstelling kan dit nog wijzigen, maar ik vind het zelf altijd heel lastig om veel vluchters mee te nemen, want je gokt altijd net verkeerd en met jou verdeling zou je met een beetje pech 6 aanvallers nemen en net verkeerd opstellen iedere dag. De andere kant van de medaille is natuurlijk dat wanneer je wel de 6 goede kiest, je waarschijnlijk een gouden bekertje haalt.

niek-vdv

Bettiol zal ook deelnemen aan de Giro: https://www.quibicisport.it/2023/04/28/sorpresa-bettiol-lazzurro-sara-al-via-del-giro-ditalia/

LuckyLuuk

'@Thomberg als ie mag mee sprinten kan dit een erg interessante zijn inderdaad

Antonini

De laatste 2 jaar kwam je in de grote rondes met een beperkte sprinter selectie. Waar je vroeger toch minimaal 8-9 sprinters mee moest hebben, kon je door de beperkte aantal sprintritten met een selectie van 6 sprinters gokken op verrassingen plus 2 kopmannen.

Deze Giro lijkt er toch weer eentje voor de sprinters te zijn met 6-9 etappes voor de sprinters. Als je dan maar 6 sprinters meeneemt en het klassement zit tegen, doe je niet meer mee.

LuckyLuuk

'@yuri2222. Wat stel je dan verder op dan tijdens etappes die bijna zeker voor de vlucht zijn als je er maar 2 hebt.

Landeirovic

Uit mijn bron weet ik dat Vine en Mcnulty vrijheid zullen krijgen om een rit te winnen. Dit was Mcnulty zijn doel ook. Leek in Baskenland wel goed in vorm.

Thomberg

'@LuckyLuuk, wellicht is @nasibal bereid het nog 1 keer voor te rekenen, maar je kan zelf ook een poging doen. Als je 5x8 zekere (team)punten hebt, hoe goed moet je vluchter het dan doen? Stel die wordt een keer 3de. Dan had je beter de zekere punten kunnen hebben.

groppiestan

'@Yuri2222 bij mijn 3 Klimmers zitten ook 2 renners die top 10 zouden kunnen rijden

Nijmos

5x 8 zekere teampunten, dan zijn er altijd wel vluchters die beter doen hoor. In 5x opstellen 2x top 5 rijden, is best haalbaar voor sommigen. Moet je wel de goeie hebben. Die 8 zekere punten zijn ook gelijk het dak.

master-pieter

Ik heb nu maar 5 klassementsmannen, 6 sprinters en dan 3 quick step voor teampunten (met Remco uiteraard 4) nu nog 2 mil over voor 4 plekken en laat het nu net dit jaar zijn dat ik nog geen enkele 500 dz heb gezien die het waard is om op te stellen..

ZK

2, maximaal 3 vluchters is in principe genoeg. Maar dan moet je wel de Kamna van 2022 in je ploeg hebben. Gaat erom dat je een iemand hebt die je kopman kan maken. Los van die kopman factor is het niet veel meer dan wat puntjes sprokkelen. Dan kun je met zo goed de zekere punten pakken.

Yskoud

Markl en Dainese vandaag DNS in Zwitserland. Volgende Corona slachtoffers?

Yuri2222

'@luckyluuk, Thomberg geeft inderdaad een goed antwoord. Vaak komen de klassementsmannen na de vlucht als eerste binnen voor plek 7-20 en die stel ik dan op + eventuele team punten. Veel vluchters is mij teveel alles of niets, maar mocht het je lukken om daarmee hoog te eindigen dan neem ik met spreekwoordelijke hoed voor je af.

Wie verwachten we als Kämna van deze giro? Healy, Buitrago, Barguil, Rota? Ciccone was een perfecte geweest, maar daar ga ik mij niet aan wagen. Leuk zo speculeren, uiteindelijk zijn er vast mensen die de goede(n) kiezen.

groppiestan

Barguil heeft ook corona. Daar verwacht ik ook niet veel van.

Ragnar Lolbroek

'@Yuri. Bij mij zijn het momenteel Healy en Buitrago. Vanuit Bora krijg ik de indruk dat Kämna voor AK gaat samen met Vlasov. Wringt mij persoonlijk wat... Om dezelfde reden zit Hart ook nog op de schopstoel
Ciccone heb ik vandaag gekickt, daar geloof ik momenteel niet in.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Wat met vendrame? Veel type ritten voor hem lijkt me, jammer dat hij zich nooit mengt in massasprints..

Guido Maltempi

Meneer Scorito heeft vanmiddag via polls op twitter de prijzen van Consonni, Nizzolo, Dainese en McNulty bepaald. Zou me niks verbazen als hij ook even op het forum gespiekt heeft en jouw berichtje over Tivani heeft gelezen @KV. Ik had hem ook op het oog als 500k sprintertje maar voor deze prijs laat ik ‘m lekker links liggen.

Phoenix0000

Wat sprinters betreft is het belangrijkste dat er nu voldoende opties zijn om 2 van de drie duurste sprinters te laten liggen. Betekent ook dat je moeilijker wegkomt met een klassementsteam van de twee toppers plus maar 1 of 2 er vlak onder en rest aanvullen met 750-1m.

Met 3 a 4 etappes voor de vluchters vind ik het nog minder dan normaal al nodig om daar veel geld en plekjes aan te vergooien. Ook gezien de prima teampunt opties die er voor QS opvullers in het verschiet liggen.

KV

'@Ragnar

Hart op de schopstoel omdat hij voor AK gaat? Of wat bedoel je juist?

Ragnar Lolbroek

Hart op de schopstoel in geval dat Ineos vol voor Thomas gaat en Hart mag knechten. ( wat jammer zou zijn voor Hart). Als Hart zelf ook voor eigen succes mag, blijft ie op de stoel zitten.

KissMyAce2.0

Ja, zegel even

Kip

https://sporza.be/nl/2023/04/27/5-gouden-tips-voor-jouw-giromanager-kun-je-het-verschil-maken-met-oudere-klassementsmannen~1682607764654/

Pozzo lijkt mij eigenlijk niet top 10, parcours plus ploeg plus leeftijd plus vorm.
Pinot hmm

VincentK

'@Kip, geen idee hoe dat Sporza spel werkt, maar als je voor al je renners punten krijgt en niet alleen voor de ca helft die je voor een rit selecteert, is het een heel andere tak van sport. Een paar aanvallers gaan het zeker goed doen, maar dan moet je ze op dat moment niet op de reservebank hebben zitten.

Goed dat we nog een week hebben….

Laatst gewijzigd
Nijmos

Nemen dames en heren die spreken over een van de drie topsprinters thuislaten en er twee meenemen dan MM als een zekerheid mee of laten ze die juist zeker thuis? Ik vind Pedersen MM én Groves/Gaviria best moeilijk te verwerken in mijn team.

Eddix

Ik heb Pedersen MM én Gaviria/Groves, maar ik heb dan wel maar één ploegmaat van REV...

1 2 ... 35 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.