'@sjoerdistan, 5 klassementsmannen vind ik wel heel mager. Mochten er 2 uitvallen dan ben je helemaal foetsie. Ik denk zelf aan de volgende verdeling:
7 klassementsmannen waarvan de meeste ook kunnen tijdrijden
7 sprinters waarvan 2 echte sprintkopmannen en de rest opvulling (plek 5-15)
3 renners voor teampunten die zelf nog punten kunnen halen (bijvoorbeeld Hoole/Mollema en natuurlijk de quickstepjes)
2 sterke vluchters voor in de bergen/heuvels
Afhankelijk van de doelstelling kan dit nog wijzigen, maar ik vind het zelf altijd heel lastig om veel vluchters mee te nemen, want je gokt altijd net verkeerd en met jou verdeling zou je met een beetje pech 6 aanvallers nemen en net verkeerd opstellen iedere dag. De andere kant van de medaille is natuurlijk dat wanneer je wel de 6 goede kiest, je waarschijnlijk een gouden bekertje haalt.
De laatste 2 jaar kwam je in de grote rondes met een beperkte sprinter selectie. Waar je vroeger toch minimaal 8-9 sprinters mee moest hebben, kon je door de beperkte aantal sprintritten met een selectie van 6 sprinters gokken op verrassingen plus 2 kopmannen.
Deze Giro lijkt er toch weer eentje voor de sprinters te zijn met 6-9 etappes voor de sprinters. Als je dan maar 6 sprinters meeneemt en het klassement zit tegen, doe je niet meer mee.
'@luckyluuk, Thomberg geeft inderdaad een goed antwoord. Vaak komen de klassementsmannen na de vlucht als eerste binnen voor plek 7-20 en die stel ik dan op + eventuele team punten. Veel vluchters is mij teveel alles of niets, maar mocht het je lukken om daarmee hoog te eindigen dan neem ik met spreekwoordelijke hoed voor je af.
Wie verwachten we als Kämna van deze giro? Healy, Buitrago, Barguil, Rota? Ciccone was een perfecte geweest, maar daar ga ik mij niet aan wagen. Leuk zo speculeren, uiteindelijk zijn er vast mensen die de goede(n) kiezen.
'@Yuri. Bij mij zijn het momenteel Healy en Buitrago. Vanuit Bora krijg ik de indruk dat Kämna voor AK gaat samen met Vlasov. Wringt mij persoonlijk wat... Om dezelfde reden zit Hart ook nog op de schopstoel
Ciccone heb ik vandaag gekickt, daar geloof ik momenteel niet in.
Meneer Scorito heeft vanmiddag via polls op twitter de prijzen van Consonni, Nizzolo, Dainese en McNulty bepaald. Zou me niks verbazen als hij ook even op het forum gespiekt heeft en jouw berichtje over Tivani heeft gelezen @KV. Ik had hem ook op het oog als 500k sprintertje maar voor deze prijs laat ik ‘m lekker links liggen.
Wat sprinters betreft is het belangrijkste dat er nu voldoende opties zijn om 2 van de drie duurste sprinters te laten liggen. Betekent ook dat je moeilijker wegkomt met een klassementsteam van de twee toppers plus maar 1 of 2 er vlak onder en rest aanvullen met 750-1m.
Met 3 a 4 etappes voor de vluchters vind ik het nog minder dan normaal al nodig om daar veel geld en plekjes aan te vergooien. Ook gezien de prima teampunt opties die er voor QS opvullers in het verschiet liggen.
'@Kip, geen idee hoe dat Sporza spel werkt, maar als je voor al je renners punten krijgt en niet alleen voor de ca helft die je voor een rit selecteert, is het een heel andere tak van sport. Een paar aanvallers gaan het zeker goed doen, maar dan moet je ze op dat moment niet op de reservebank hebben zitten.
Goed dat we nog een week hebben….
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.