Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 36 ... 193 194
Timber

Ineos en wedden op 1 paard klinkt niet echt logisch. Dat hebben ze al jaren niet meer gedaan.

Thomberg

Ik zie tot nu toe totaal geen noodzaak MM mee te nemen… reken ik dus niet tot de top 3 sprinters. Überhaupt vraag ik me af of je over top 3 kan spreken. In mijn ogen zijn Pedersen en Gaviria de beste 2, maar is er een grote groep die ook zomaar een etappe kan pakken. Van Groves tot Dainese of Nizzolo.

De prijsverschillen zijn erg groot. Groves heeft een trein maar geen briljante. De broer van heeft een betere lead out en kost ongeveer de helft. Stuk logischer.

Sprinters onderaan echt veel te duur geprijsd overigens. Elke willekeurige Argentijn die een keer twee Mexicanen heeft verslagen is al een miljoen. Dat vind ik wel echt heel ver gaan. Aan de andere kant zegt dit veel over hoeveel sprintkansen Scorito ziet. Stel Theuns zou dit jaar mee doen, dan zou hij nog twee keer zoveel punten halen als vorig jaar

Ecko

Zo, ik heb mijn roemloze aftocht in de Afvalkoers met de nodige pijn een plekje kunnen geven en meld me hier weer eens.
Dit gezegd hebbende (om er meteen maar een forumcliché in te fietsen (dat was er nog een)): WEG MET DE TEAMPUNTEN! Ze bevorderen alleen maar lafheid en zorgen voor minder variatie.
'Voor zekere punten gaan'. Saai toch? En dat wordt dan beloond! Zonder teampunten moet je voor meer aanvallers, klimmers of sprinters gaan. Dat maakt het veel attractiever en spannender en ook moeilijker (maar voor ons kenners daarom juist leuker, zou je denken).
En, beste mensen van Scorito, die teampunten moeten dus weg, maar geef wel punten aan in de punten vallende renners die niet in je dagselectie zitten maar wel in je team (zoals de bankzitters bij het voetbalspel). Dat is tenslotte ook een kwaliteit: beter dan een renner helemaal niet in je team hebben. Denk aan pakweg 30% van de punten die ze zouden krijgen als ze in de dagselectie hadden gezeten. Dan is het stukken minder frustrerend als je Pinot of Pozzovivo eens een keer niet in je dagteam hebt en hij wordt potdorie juist dan zesde. Het zorgt er ook voor dat deelnemers minder snel afhaken en Scorito blijven bezoeken (wat je als sitebaas toch zou willen).

ZK

Juist het stukje frustratie maakt het leuk. Of wanneer iemand in je subleague iemand op de bank heeft die goed scoort, leedvermaak dan toch ook extra factor. Als ze punten gaan hebben aan de bankzitters krijg je straks net zo'n saai spel als het klassiekerspel... Hoe vervelend het soms ook is, die dag selectie is juist mooi en houdt je qua keuzes maken dagelijks betrokken

Odin

'@Ecko teampunten en dagopstelling zijn 2 van de zaken wat dit in mijn ogen juist zo’n mooi spelletje maakt dus ik hoop niet dat ze iets met je suggesties gaan doen

jm dvg

Met het uitblijven van interviews slaat ook hier de twijfel toe. Nu groves, mathews, bouwman en cerny gewisseld voor pedersen, vandrama, pinot en konrad en 1 milj over. Hopelijk komen er hier nog gouden tips.

Aanklampen

'@Jm, handigste is eerste de verklaringen van de teams af te wachten. Die geven ws redelijk goed aan wat je ongeveer kan verwachten van de teams. Konrad is een leuke maar MI niet in de rol waarin hij ws zit.. Met 2 kopmannen is hij 'de lul'..

jm dvg

Dat ga ik ook zeker doen. Zelf hoop ik op een scenario waarbij bijv een Mollema, Cort of Konrad in etappe 4 de trui pakt en hem pas week 3 weer inlevert. Dan kunnen de vele teampunten de prullenbak in en wordt een uitgebalanceerd team een must have.

R. D.

Ik heb op de dag dat dit spel open ging meteen op gevoel een team erin geklikt en sindsdien er niet meer gepuzzeld. Een hoop van deze namen worden al uitgebreid besproken en er zijn ook weer nieuwe renners toegevoegd, vreemd genoeg nog niemand van deze 20 is verwijderd dat is ook een unicum met alle mutaties. Wie nemen jullie zeker wel/zeker niet ?

EVENEPOEL -QSTEP 6.50*
ROGLIC -JUMBO 5.50*
THOMAS -INEOS 3.50*
KAMNA -BORA 2.50*
HAIG -BAHR 2.50*
LEKNESSUND-DSM 0.75*

KUSS -JUMBO 2.50*
CICCONE -TREK 2.00*
GALL -AG2R 0.75*

GANNA -INEOS 2.00*
SOBRERO -JAYCO 1.00*
KUNG -FDJ 1.00*

PEDERSEN -TREK 4.50*
MATTHEWS -JAYCO 3.00*
BALLERINI -QSTEP 1.50*

BUITRAGO -BAHR 1.00*
CORT -EF 1.00*
HEALY -EF 1.00*

CARUSO -BAHR 1.50*
BOUWMAN -JUMBO 1.00*

Dit is waarschijnlijk verre van mijn uiteindelijke team maar wel grappig om terug te zien met de kennis van nu.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Bora zet knechten niet vaak in als knechten. Waarom zou konrad zich leeg moeten rijden in dienst van Vlasov?

Aan de andere kant weet je wel dat hij niet elke etappe in de aanval zal gaan. Had hem in de Tour en had tegen zijn puntenetappe ook nodige nulpunters

Mbt teampunten. Ook die zijn vooraf geen zekerheid. Wordt Pedersen 2 keer 4de in eerste week en wint Ackerman 2 keer (heeeeel hypothetisch dit), dan ga je lang nog geen teampunten krijgen in trek. En met alleen maar teampunten red je het ook niet.
Daarnaast moet men zich niet overschatten qua juiste aanvallers kiezen. Dat is ook gewoon een groot deel loterij. Tuurlijk vorige giro was Kamna te voorspellen en heeft hem niet kiezen ervoor gezorgd dat ik op 98% bleef hangen. Maar verder weet je het gewoon niet. Als iemand mij nu een zekere aanvaller kan voorspelen die twee keer top 5 uit vlucht haalt, dan neem ik graag na de giro mijn hoed voor hem af

KV

'@RD

Je weet toch dat er “vrij veel” sprintetappes zijn?

R. D.

Ja nu weet ik dat, op dat moment had ik nog nergens naar gekeken, gewoon puur op mn gevoel 20 renners gekozen. Ik zal daarom vast nog wel aan 7 sprinters komen, maar niet voordat de startlijst compleet is. Voorlopig laat ik het lekker zo staan, in mn hoofd zijn er wel +/- 5 vd 20 die ik sowieso ga ruilen, waarschijnlijk voor 4 sprinters en nog 1 klassementsman.

Laatst gewijzigd
TheBest

'@Thomberg Kamna vond ik vorig jaar een van de meest zekere aanvallers die zelfs (voor mij enigszins onverwachts) extra punten opleverde in de tijdritten. Er is dit jaar maar 1 iemand bij wie ik mij een beetje zo'n zelfde scenario kan voorstellen en dat is Ben Healy.. Toch is dat ook al weer een stuk minder zeker dan een Kamna vorig jaar.. Kamna heeft het in voorgaande jaren al bewezen een uitstekende renner te zijn. Healy rijdt wel erg sterk dit jaar, maar komt eigenlijk pas net kijken.

Kamna en Healy ook echt wel verschillende renners maar bij Healy zie ik als enige een beetje hetzelfde scenario voor me als met Kamna vorig jaar. Paar punten uit tijdritten(?) en een paar keer vanuit een vlucht top 10/top 5 of zelfs winnen(?). Kamna deed dit in bergetappes, Healy verwacht ik meer in zwaardere heuvel ritten. Al laat ik mij graag verassen.. ;)

Daarnaast zie ik Buitrago nog wel een paar leuke uitslagen rijden. Alleen ik heb nog geen flauw idee hoe de team orders bij Bahrein zijn en wat zijn persoonlijke ambitie is..

En een invorm Magnus Cort zou met dit parcours toch ook redelijk wat goeie resultaten moeten kunnen neerzetten?

Volgensmij was Kamna vorig jaar 1.000.000 dus ik heb vooral een beetje in die categorie gekeken. Maar ook in de 1.500.000 of 750.000 categorie zie ik weinig 'kamna scenario's'

Ik zie zelf Kamna eigenlijk wederom wel heel goed presteren, maar daar is zijn prijskaartje ook naar gemaakt dit jaar...

jenzrscl

Veel Sprintetappes voor types matthews cort vendrame dan

El Peruano

Ben ik de enige die bij de mutaties vooral kijkt naar wie eruit gehaald zijn om vervolgens te kijken of er in dat team iemand “onderprijsd” is? Bv. stel dat Gaviria van de startlijst afgehaald wordt dan zou de man die het op de Kant zet bv erg interessant zijn.

@RD: mooi team niks meer aan doen. Wie stel je op in de sprintritten? 🤔

Laatst gewijzigd
BigMig

'@TheBest last van een neerslachtige stemming jongen, dat je uitspreekt je graag te laten verassen?

Oke dat was flauw. Zonder gekheid, het is een leuke puzzel dit keer met een beperkt budget. Ik vroeg me eerder af of er niet gemiddeld minder gescoord zou worden dan voorgaande edities van de grote rondes, maar uiteindelijk valt het ook wel weer mee. Er zijn genoeg leuke goedkope opties dat het beperkt aantal plaatsen weer lastiger is bij het leggen van de puzzel dan het budget. Vind ik tenminste. Ik heb echter wel het idee dat je minder marge hebt om een foutje te maken. Als je net de verkeerde 3,5 miljoen klassementsrenner pakt, of de juiste topsprinter niet hebt, dan ben je volgens mij al snel de lul, tenzij je toevallig die Kämna van dit jaar hebt weten te selecteren. Er moeten keuzes worden gemaakt, maar dat is wel iets meer gokken dan afgelopen edities, gezien er minder zekerheidjes zijn, of deze erg aan de prijs zijn.

Tom van de Molen

En wat denken jullie van de sprinttacktieken van DSM? Dainese lijkt daar een beetje uit de gratie te zijn en voor 2,5 mil ook echt heel duur. Mayrhofer won aan het begin van het seizoen verrassen in Australie, maar daarna eigenlijk niks meer laten zien. Wel maar 500 k, maar als hij niet sprint alsnog 500 k te veel natuurlijk.

jenzrscl

Over 500ks gesproken? Will barta ook wel intressant lijkt me voor tijdrit? En movistar heeft ook niet echt klassementsman evt opvulling als het ergens moet voor overgansritten in bergen?

R. D.

'@EL PERUANO

Toen ik mijn gevoelsteam erin klikte waren er amper sprinters te kiezen, en al zeker geen sprinters waar ik vertrouwen in had. Inmiddels heb je Consonni erbij, Nizzolo, Dainese, 2 bij Bahrein, 2 bij FDJ, Marit, Dekker, Tivani en weet ik veel wie nog meer. Nu is er meer dan genoeg keuze.

Basementman

Eerst maar eens afwachten wie er gaat sprinten, Tivani of de broer van. En dan nog, bij Giro de Sicilia deden ze ook beiden mee en niks gereden, waar toch 10 sprinters (en fatsoenlijke) treintjes minder waren. Zou niet te happig zijn op de sprinters van mindere ploegen. Tivani 1 miljoen maken slaat natuurlijk nergens op. Maar ook een type Marit, die dit seizoen 1 fatsoenlijke uitslag heeft gereden verwacht ik niet standaard. Dan maar wat minder voor meer, de types Consonni, Albanese en, Pedersen en Gaviria of Groves, waarvan je weet dat ze er waarschijnlijk bij zitten. Dainese is voor mij een no go, omringt door twijfel, maar als ie goed is natuurlijk wel intrinsiek snel en een goede lead-out. Wachten op de berichtgeving van DSM. Dekker lijkt bij zijn ploeg wel de man te gaan worden. Hoe verteert hij categorie 3 klimmetjes? Hopelijk geraakt hij beetje in vorm, was tot dusverre weinig.

Nijmos

De berichtgeving van dsm is al geweest. Ze denken een "sterk blok" voor de sprints te hebben.

Basementman

Barta hier ook op het oog. Echter wel risico’tje gezien de startlijst, waar veel tijdrijders te vinden zijn. Prognose van de twee vlakke tijdritten:
1) Rempo Evenekoel
2) Pippo
3) Kung
4) Foss
5) Roglic
6) Thomas
7) Cerny
8) Arensman
9) Kamna
10) Pedersen
11) Barta
12) Tratnik
13) McNulty
14) Caruso
15) Healy
16) Cattaneo
17) Vine
18) Cort
19) Van Wilder
20) Vlasov

Oftewel: er zijn 20 man die echt een goede tijdrit hebben, waardoor de types Barta, Tratnik en Cerny leuk lijken, maar met een beetje pech gemiddeld 13e eindigen en wellicht een sprintertje meer loont. Natuurlijk hebben Cerny en Tratnik het voordeel op teampunten, waardoor die redelijk vast in menig team zullen staan.

NOAD1912

Ik lees de naam Van Wilder hier veel meer dan Masnada als 1 van de adjudanten van Evenepoel om mee te nemen. Op basis van wat ius dat eigenlijk? Kan iemand mij dat uitleggen?

Nijmos

Je vergeet zelfs nog twee renners die ik in de vlakke tijdritten top 5 uitslag kansen zie maken. En verder bijvoorbeeld Almeida. De echte tijdrijders kiezen dit jaar en masse voor de giro

Basementman

Barta hier ook op het oog. Echter wel risico’tje gezien de startlijst, waar veel tijdrijders te vinden zijn. Prognose van de twee vlakke tijdritten:

1) Rempo Evenekoel
2) Pippo
3) Kung
4) Foss
5) Roglic
6) Thomas
7) Cerny
8) Arensman
9) Kamna
10) Pedersen
11) Barta
12) Tratnik
13) McNulty
14) Caruso
15) Healy
16) Cattaneo
17) Vine
18) Cort
19) Van Wilder
20) Vlasov

Oftewel: er zijn 20 man die echt een goede tijdrit hebben, waardoor de types Barta, Tratnik en Cerny leuk lijken, maar met een beetje pech gemiddeld 13e eindigen en wellicht een sprintertje meer loont. Natuurlijk hebben Cerny en Tratnik het voordeel op teampunten, waardoor die redelijk vast in menig team zullen staan.

Edit: Almeida moet er ook nog ergens tussen, dank Nijmos. Die andere twee ben ik wel benieuwd naar ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 36 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.