Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 37 ... 193 194
jenzrscl

En almeida staat dan nog niet eens top 20 :p

Scoritop

'@Basementman

Almeida, Hart, Mollema, Sivakov, Sobrero en Leknessund kunnen ook wel in de top 20 komen

Jasperdewaal11

Sobrero doet niet mee

Yskoud

Nizzolo gaat ook niet mee. Ploeg heeft net de selectie bekend gemaakt.

Kirsipuu

Veel echt vlakke etappes tel ik niet. Wel heel veel etappes met sprinten na 2000+ hoogtemeters. Dan zitten de sprinters van continentale ploegen die ooit eens derde zijn geweest in een etappe van de ronde van Istrië er echt niet meer bij. In mijn ogen zonde van het budget. Evenepoel/Roglic gaan door positionering meer punten pakken in de sprints dan de Tivanis en Fiorellis van deze wereld.

jenzrscl

Toch echt paar pareltjes in 500k groep, moeilijk kiezen . Een Riccitello toch ook wel talentje en reed met de grote mee in de alpen.

arjenzvob

'@Yskoud Ik zei het al. Wat een magere selectie zeg, brrrr.

Phoenix0000

Gaat Israel vol voor klassement Pozzo met dit team? Geen sprintbenen meegenomen of het moet Clatke zijn.

Symen De boer

Iemand die over zijn team wil discussiëren pb me maar

arjenzvob

Wie is me?

ditisdavid

Had Pinot er als beste klimmer in die prijscategorie al in staan, na vandaag vrees ik dat ik daarmee tot de meerderheid ga behoren. Caruso ook vele malen beter dan in Sicilië trouwens.

Laatst gewijzigd
floda

Zou ballerini mogen sprinten of moet hij als babysit koning Remco veilig thuis brengen?

Blaagstra

Damiano! Kom maar door als kopman nadat unlucky Jack z'n rondeduiveltje weer is gepaseerd. Sleuren voor het romeinse volk in die 3e week.

Blaagstra

'@Arjanzvob, idd wie is ME?

Hay

'@ Floda: Het lijkt nog lang niet zeker dat Ballerini mee gaat, mocht dit wel zo zijn dan kan hij wellicht ook nog wat punten pakken in sprints van een uitgedund peloton.

Thomberg

Pinot hoopte ik verschil mee te maken…

Israël gaat zeker voor klassement Pozzo maar gaan daar niet voor knechten dat is wat anders. Is gewoon slechte ploeg

Daan De Jager

Fortunato wint wel vandaag maar dat veld is niet echt denderend daarzo

ditisdavid

Geen best veld, maar Sosa won deze koers vorig jaar - voor Fortunato - en Rubio wordt dit jaar netjes 13e in het klassement van allebei zijn WT-koersen inclusief een ritzege. Valt niet zoveel over te zeggen als de keren dat Carapaz deze koers won, maar Fortunato lijkt te staan waar hij moet staan als hij ze er zo makkelijk onder krijgt. Of hij daar in de Alpen ook staat is een tweede.

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat Cepeda (en de afgelopen jaren meerdere andere klimmers) destijds in de rondes opbrak is dat het niet alleen maar klimmen is. Je hebt ook 3 weken lang, elke dag, die eerste 1 a 2 uur voordat de uitzending begint, die met 83 in het uur kop over kop ingevuld worden.

Leuk dat iemand in een kleiner koersje hard tegen een berg op kan rijden, maar kan hij in de GIro aan de voet van de laatste berg nog zingen?

niek-vdv

Fortunato kan sowieso niet best tijdrijden dus dat wordt ook nog een probleem voor hem deze Giro, zou hem als rittenkaper veel interessanter vinden dan wanneer hij voor rond plek 15 gaat koersen

Blaagstra

'@nasibal, idd Herrada was ook zo een geval. Dus de vrijgewaarde vluchter cq plotselinge verrassende klassementsman, die elk bergcouplet gaat en gaat en voor laatste refrein de volle borst nog kan vullen zal dan ook in of nooit ver vd klassementsherenclub zitten. Kamna lijkt me het meeste voldoen aan dit profiel...

Yskoud

Fortunato en Rubio zijn prima renners en echt wel slag meer ervaren en een grotere motor dan Cepeda en co.

Je gaat er geen Gouden Beker mee winnen maar zullen keurig hun punten opleveren.

Laatst gewijzigd
Antonini

Fortunato, Rubio, Pinot, Pozzo, etc. Leuke renners voor plek 10-20 in GC en de bergtrui is het beste geval. Ik tel echter maar 4 zekere etappes waar ik hen zou opstellen (6, 13, 16, 18). Dus leuke gokjes maar met heel laag potentieel als ze niet voor de bergtrui rijden. Of mis ik iets?

Nijmos

Je mist niet per se iets. Zodra je voor 750.000 de nummer 5 van het algemeen klassement in de aanbieding hebt hoor ik het graag.

Antonini

Ja die zijn er uiteraard niet. Met maar 20 plekjes per selectie geef ik de voorkeur aan goedkope sprinters of teampunten die ik 8-10 keer op kan stellen en dus een stuk hoger potentieel hebben. Voor de bergritten ga ik toch voor de klassement toppers + teampunten. Wat dat betreft zijn de renners uitstekend geprijsd deze editie.

1 2 ... 37 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.