Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 38 ... 193 194
jenzrscl

Iemand die weet hoe het met ciccione gesteld is?

Ik wil die eignlijk wel in mijn team.. maar hoe zit dat met zijn corona?

Simcha

Het kan toch en/en zijn? Voor mij zit er weinig verschil in een Bonifazio die 4x twaalfde gaat worden of een Pozzovivo die een paar mooie top-20-plaatsen bij elkaar rijdt en misschien 10e eeuw wordt in het AK. Beide type renners heb ik nu in de ploeg, net als twee ploeggenoten van Remco, om op die ruimte te hebben in het budget voor de betere renners

Nijmos

De kansen dat EV wint zijn kleiner dan dat hij niet wint. Zellf weten, maar helemaal niet zo logisch om vol op die teampunten in te zetten hoor. Vooral niet als die renners 0.000001% kans op eigen punten hebben.

Maurimaler

Ik neem zelf alleen Cerny van Quick step, anders is de rest van mijn team niet goed in balans.
Weet iemand hier de reden voor de DNS van Dainese in Tour de Romandie? Ziek of gewoon geen zin meer?

Rad

'@Antonini: Dat klopt, maar er zijn altijd renners die tegenvallen door valpartijen/ziekte/niet de juiste vorm ed. En dan is het wel handig om wat achter de hand te hebben voor de derde week, bijvoorbeeld een Fortunato dus.

Thomberg

'@nasibal, de types Cepeda zijn wel anders dan een Pinot, maar zelfs ook Fortunato waar het over ging toch? Fortunato heeft twee keer bewezen de giro prima aan te kunnen tussen plek 10 en 20. Hij is nog relatief jong dus het kan zijn dat je gelooft dat hij nu rond plek 10 komt ipv richting plek 20. En hij krijgt nog vrijheid in ontsnappingen. Dus pinot of Fortunato zijn prima picks waar weinig gok in zit. Hun potentieel kan richting de 200 gaan en toch ook niet onder de 70.

Een Gall is interessant dit jaar. Bakte vorig jaar er niks van (ook gevallen) en heeft nog niks bewezen in grote rondes. Het kan goed zijn dat hij dat ook nooit gaat doen. Skjellmose vorig jaar in giro ook. Dit jaar ook super sterk voorjaar maar kan hij dat ook in een grote ronde of is het een Simon Spilak? Dat soort renners moeten zich nog bewijzen. Ik probeer die niet te nemen, maar trapte toch in Gall en Skjellmose vorig jaar en durfde om die reden Ayuso in Vuelta nog niet aan juist.

Er zijn dit jaar weinig van dat soort renners om de fout mee in te gaan en dan alleen in goedkope categorie , dat scheelt.
Hooguit Healy, maar die neem je meer mee voor de rol van Kamna vorig jaar denk ik

Thomberg

'@Rad, iemand als reserve meenemen ben ik vanaf gestapt en heeft mijn prestaties sterk verbeterd. Als iemand heel goedkoop (500k) is kan het dat het een extra klimmer is als “reserve”. Echter loont het altijd meer om alleen renners te nemen waarvan je nu al weet dat en wanneer je ze opstelt. Daarbij ook de meest zeker en constant presterende te pakken, die bijna nooit iets tegenkomen. Stel je neemt echt een Caruso mee als “reserve” dan had je die 1.5 echt beter kunnen investeren in een betere topper. Zoals Haig upgraden naar Vlasov die structureel beter presteert. Anders heb je op papier een sterk algemeen team met alle haigs en carthy’s maar vraag je je toch af waarom je rond 90% eindigt

VincentK

De teampunten zijn wat mij betreft een dikke valkuil. Ballerini durf ik nog wel aan (en dan hopen dat hij niet aan de leiband ligt), maar verder vind ik het maar riskant. Hebben jullie er nog anderen ingeklikt voor potentiële teampunten?

Papa Bart

Alweer veertig pagina’s puzzel commentaar, mooi hoor. Ik heb al eens een team neergezet zonder de absolute AK toppers. In de breedte krijg je dan een bijzonder sterk team EN je kunt alle gewenste sprinters meenemen. Met dit parcours lijk je dan toch een heel eind te kunnen komen, maar dat is dan ook wel alles. Dus dat zal de selectie niet worden.
Volgens mij kun je niet om de twee echte toppers heen, nooit eigenlijk, maar deze Giro al helemaal niet, en ook niet om al die team en trui punten, dus flink wat teamleden van zowel REv als Rog. Zelf wil ik dan graag ook nog een derde AK team hebben en dan rigoureus geen plek meer reserveren voor enig ander gespuis, met uitzondering van die ene parel en een sprintploeg er bij. In de Tour had ik destijds mazzel met Uran en in de Giro met Caruso. Dank zij hen resulteerden die rondes in een zilveren bekertje voor Papa. Kies ik Mads dan wordt het een sprint ploegje want het budget laat dan geen ruimte over voor bv Bling. Als we Mads er buiten houden wordt het een grotere en vooral brede sprintploeg.
Totaal:
4 man Soudal QS
4 man JV
2 of 3 man derde ploeg (Ineos of UAE)

Met Mads hooguit 4 man, zonder Mads 6
En helaas komen er deze keer dus wat meer peloton vulling in het team dan anders, omdat het budgettair anders niet past maar er zitten dit jaar wel wat leuke keuzes tussen zoals de al vaak genoemde Pinot. Ik hoop dat ik raak kies, want de opvullers kunnen toch behoorlijk aantikken.

Welke etappes worden echte vluchters etappes denken jullie?ik zie eigenlijk alleen 12 en 15 zo vooraf bekeken?
Wat wordt de beslissende etappe, anders dan de tijdritten? Je zou zeggen etappe 19 maar is die niet gewoon TE zwaar?

Aberastuuurrriii

Ballerini gaat er bij 100% in als hij meegaat, gaat zijn sprintjes wel maken in de lastigere sprintetappes. Cerny ook, die rijdt vrijwel zeker top 10 in de vlakke tijdritten.
Vooralsnog heb ik ook Foss erin staan, idem dito voor de tijdritten. Alleen twijfel ik daar nog over, want 2M is toch een happie budget.

Verder vind ik selecteren op teampunten gewoon niet zo leuk. Gaat vast ten koste van een paar % zo nu en dan, maar goed, ieder zijn voorkeur.

Het is weer even wennen zo'n Giro met heel wat sprintkansen en 3 tijdritten. Stuk andere balans vinden dan voorgaande jaren!

Aberastuuurrriii

Wat denken jullie trouwens van Mollema?

Ik neem hem eigenlijk eigenlijk zelden in mijn team, maar met de late evolutie tot tijdrit (sub)topper en Pedersen in zijn team is het de moeite dit keer wel waard.

Daarentegen niet veel laten zien nog dit jaar en zie ik ook weinig mooie etappes voor hem in de vlucht.

nasibal

@nasibal, de types Cepeda zijn wel anders dan een Pinot, maar zelfs ook Fortunato waar het over ging toch?

Zeker. Pinot hoort natuurlijk helemaal niet in dat verhaal :). Waar het mij meer om ging is dat er legio types zijn die in kleinere koersen, ook tegen 'fatsoenlijke' tegenstand, loeihard een berg op kunnen rijden. In een grote ronde presteren ze echter minder. Minder is niet meteen 'slecht', maar als je nauwelijks een top 15 plek bij elkaar rijdt maakt dat niet zo uit of je constant 21e of 71e wordt. Mijn punt was dus vooral dat het aantrekkelijk kan zijn om goed klimmende goedkope jongens mee te nemen, maar dat in een grote ronde echt nog wel wat andere dingen komen kijken die je ook moet beheersen voordat je met je klimbenen naar een (scorito relevant) resultaat kan rijden.

Eigenlijk wil je op zoek naar jongens met inhoud. DIe 3 weken goed aankunnen en niet na 2 vlakke uren op standje 'knotsgek' hun meeste kruit al verschoten hebben. Die komen in ontsnappingen in grote rondes vaak verder dan de vederlichte springveren die her en der in het seizoen opeens heel rap boven zijn. Die laatste categorie gaat misschien als het meezit een keer een etappe winnen, maar zie je de rest van de ronde niet.

Welke jongens in welke categorie vallen iedereen natuurlijk lekker zelf een inschatting maken, dat is deel van het spelletje :)

Laatst gewijzigd
Maestro77

Bezig met een nachtdienst en ineens heb ik Ackermann erin geklikt. Volgens mij begin ik moe te worden...

Maestro77

En over sprinters en sprintetappes gesproken. Ik hoor hier veel mensen zeggen dat men verwacht dat er 8 à 9 sprints zullen gaan komen. Maar veel van die ritten hebben een heuvelachtige begin en midden fase. Dan vraag ik me af : Welke ploegen zouden zo'n rit willen controleren? Er zijn geen ploegen die volledig rond een sprintkopman zijn gevormd (op misschien Alpecin-deceuninck na). Dat komt omdat er op Pedersen na geen topsprinters meedoen. Mijn verwachting is dat veel van die heuvelritten voor de vluchters zullen zijn met hooguit 6 echte massasprints. Dan is fors investeren in sprinters geen noodzaak. Ik heb er nu 7 waarvan 1 dure. Geen Gaviria (te duur, te wisselvallig), geen Groves (te duur, geen pure sprinter) en geen Matthews (is een te grote gok).

Ric

'@cockpit.
Dan ben ik benieuwd wie jij van die andere sprinters wel als zekerheid hebt genomen. Ik vind Cav, ackermann, consonni etc ook allemaal niet heel erg zeker.
Laat staan al die 1 mln sprinters.
En zoals ik t lees heb jij er daar dan toch nog 6 van gekozen.

Kip

Welke renners / sprinters zien jullie voor etappe 3?
Mads Pedersen (Trek-Segafredo)
Michael Matthews (Jayco-AlUla)
Andrea Vendrame (AG2R Citroën)

..?

Thomberg

Het gekke is dat ik eerst wilde reageren met VENDRAME IS GEEN SPRINTER. Toen bedacht ik me, doe Ff rustig. Zij kunnen er ook niks aan doen dat je sinds 5 uur wakker bent.
Dat gezegd hebbende is Vendrame nog steeds geen sprinter. Maar wel een van de grootste kanshebbers op veel punten in het midden segment. Hij is ervaren ontsnapper en alles tm week 2 kan hij zo’n beetje aan. Daarnaast zal hij wel mee sprinten in de Pedersen etappes waar bijna niemand overblijft. Ik denk dat hij meer sprints mee doet dan Cort.
Terwijl ik Cort ook voor het eerst overweeg. Eigenlijk laat ik zo’n gast liever links liggen, omdat je hem gewoon elke etappe kan opstellen en dat dus ook zo vaak doet dat hij netto altijd (behalve die ene Vuelta) een negatief saldo oplevert. Echter voor de eerste twee weken past hij ook perfect.
Alleen deze beide renners gaan etappe 4 niet winnen (vendrame zou nog 5de in matige kopgroep kunnen worden). Dus wie kies je daar dan voor… Fortunato ook niet iig. Gaat voor laatste week en geen klassement. Zonder z’n aanklamppunten, waardoor je hem elke bergetappe kan opstellen en dus ook altijd zijn ontsnapping goed opgesteld hebt, is hij toch wat duur.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Herkenbare dilemma's over vendrame en cort nielsen hiero.

Weet iemand trouwens hoe ackermann in goede doen tegen een berg op fietst?

Thomberg

'@Nijmos, de vraag is: “Weet iemand of er eigenlijk wel een goede doen is voor Ackermann?”

Zonder Molano geef ik hem echt heel weinig kans op top 5 in sprints

Basementman

Zelfde reden waarom Ballerini wat mij betreft niet erg interessant is, heeft 0 leadout. Ook het argument over Gaviria vorig jaar vind ik niet heel sterk, verkeerde toen in veel betere vorm dan dit jaar. Eerst maar eens zien of ie vandaag kan aanhaken, in Giro toch veel vergelijkbare etappes (misschien vandaag iets pittigere klim). Die 8 sprintkansen zie ik ook niet, eerder 6, vooral als ploeg van Pedersen zich kwaad maakt bij die twijfeletappes. En kwaad gaan ze zich maken...

Kanarie

Gall, Pinot, Fortunato en Healy als juichrenners dit jaar maar vooralsnog niet in mijn selectie door 4x QS.

Nijmos

'@thomberg: er moeten toch vijf sprinters top 5 rijden he. Wie dan achter de duurste drie. Met Molano gaf ik hem nog minder kans, want die is gewoon beter

Hay

Gaviria kan tot dusver nog wel niet al te best zijn dit jaar maar toch zie ik hem wel sprinten voor plaats 2 t/m 5 (categorie Groves, Ackermann). Er zijn nu eenmaal weinig topsprinters in deze Giro en toch ook veel kansen.

Hay

Wil trouwens niet zeggen dat mijn keuze op Gaviria zal vallen, wellicht niet. Als ik naast Pedersen nog een sprinter uit het duurste segment zal nemen zal dit waarschijnlijk Groves worden maar ook een team zonder Groves/Gaviria met daarachter de verwachte sprinters kan een optie zijn.

R. D.

Het was me lang gelukt om niet verder te puzzelen na het kiezen van mijn eerste gevoels team, maar vanochtend kwam daar een eind aan. Scorito mail; er is een speler uit je team verwijderd. Ik zat natuurlijk een beetje krap in mn sprinters dus Pasqualon erin geklikt, zit ik ineens met 4x Bahrein.

Vandaag maar eens de boel op een rijtje zetten en de eerste schifting doorvoeren.

1 2 ... 38 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.