Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 39 ... 193 194
arjenzvob

Voor Pasqualon zie ik echt meer een wegkapitein-rol weggelegd dan sprinten. Zou ik eerder voor Rajovic gaan, wat natuurlijk ook geen vetpot is. Eigenlijk allebei niet dus....

Maestro Mello

Als je twijfelt of etappe 5 en 6 eindigen in een sprint wil ik je herinneren aan de mogelijkheid dat er vanaf etappe 4 heel goed een ‘halve gare’ in het roze zou kunnen rijden. Net als Juan Pé vorig jaar. Reken er maar op dat die ploeg de vluchters kort wilt houden want dat zijn de ideale etappes om de trui nog een dagje extra om te hebben.

@R. D. Haha! Ik herken je bahrein issue helemaal. Ik schrok er zelf ook van..

Kanarie

Ik zou ook wegblijven van Pasqualon en Rajovic, mij te onzeker.

Niballie

https://racing.trekbikes.com/stories/trek-segafredo-men/giulio-ciccone-will-not-race-the-giro-ditalia

Thomberg

Rajovic heeft in geen enkele serieuze koers nog iets gepresteerd. Is voor mij echt een vraagteken ook hoe hij een heuvel verteert. Kan zomaar wel goed sprinten maar best een gok

nasibal

Dat interview met die gekke Fortunato neigt me toch naar een keuze die ik helemaal niet wil maken. Nu moet ik Dunbar er uit klikken ;)

LuckyLuuk

Wat denken jullie van Jake Stewart als goedkope sprinter ?

KV

'@nasibal

Ik ben er zelf nog niet uit of ik hem in die rol interessanter vind dan standaard aanhaken in de AK ritten. In deze vorm verwacht ik hem wel tussen plek 5-10 in die ritten met een 8ste plek AK ofzo.

Hangt natuurlijk van de balans in je team af maar een degelijke top 10 AK kandidaat voor 1m vond ik wel aantrekkelijk.

jenzrscl

Pickrate van mollema omhoog nu na forfait ciccione

Daan De Jager

Die rajovic js de broer van marekczo die komt geen berg over

Aanklampen

Kijk even na de uitslag gisteren in Romandië.. iemand die achter de bus binnen komt, dan weet je genoeg

Punchen of verzuipen

Het lastige aan Stewart kiezen is dat ze Lienhard daar soms ook uitspelen in de sprint.

niek-vdv

Rajovic ook niet meer van start gegaan vandaag in Romandië.
Stewart dit seizoen nog niet super in vorm, maar vorige Vuelta was erg veelbelovend waar hij ook heuvels goed kon overleven. Vlakke sprints zouden wel inderdaad soms naar Lienhard kunnen gaan.

Laatst gewijzigd
jm dvg

Stewart was er 2 jaar opeens en daarna niks meer van gezien. Lijkt mij een grote gok. Maar dat geld voor bijna alle sprinters. Hopelijk rijst ciconne alleen wanneer die goed is. Wanneer die niet rijdt is dat een breinbreker minder iig.

Wicked Wout

Ik vond Fortunato ook juist een stuk leuker toen ie voor het klassement wilde gaan. Kan niet bepaald tijdrijden, dus om zijn klassement te redden moest ie júist bij iedere mogelijkheid aanvallen. Nu kan ie een paar ritten uitkiezen en verder zie je m niet.

GoldenWallie

Ben benieuwd wat voor invloed de post van @nasibal heeft op de pickrate van Dunbar en Fortunato ;)

Maurimaler

'@Luckyluuk hij staat in mijn team.
Verwacht niet super veel van hem, maar denk gewoon dat hij er (bijna) altijd gaat bijzitten doordat die toch redelijk kan klimmen. Hij lag in de weegschaal met Dekker/Bonifazio en Fiorelli, hij gaat meer kansen krijgen dan Dekker/Boni denk ik en is net iets sneller dan Fiorelli verwacht ik. Het Bahrein duo vind ik te riskant.

nasibal

'@KV op plek 6-7 van de AK mannen rijden betekent dat je relatief vaak buiten de top 10 in de daguitslag rijdt. Dat is scoritotechnisch helemaal niet zo interessant. 3 keer in een succesvolle vlucht geeft significant meer kans op dikke top 10 plekken.

jm dvg

Graviria maakt me vandaag weer aan het twijfelen. Nu EF nog maar even afwachten en de interviews met pedersen, groves, akkerman en dainese. Voor nu de duurdere klassementsmannen gekozen en de goedkopere sprinters met redelijke klimbenen. Wat denken de kenners hier? Duurdere klassementsmannen met goedkopere sprinters, andersom of een mix met risico dat je bij beiden alles verkeerd kiest?

Luc Buis

Kan iemand mij het prijskaartje van Groves verklaren? Ik word niet echt omver geblazen door zijn uitslagen dit jaar. Alleen zijn goede lead-out trein zou het kunnen verklaren maar zitten die mannen er nog bij na de heuvelzones?
En als je ziet waar die 1e eindigt met achter hem Coquard en Schelling valt de concurrentie best tegen.
En waar de echt rappe mannen starten eindigt die net in de top 10.

Sven0403

Toch erg lastig die sprinters kwestie... Ik heb zelf nu Pedersen, Albanese, Consonni, Fiorelli, Ballerini en Vendrame als sprinters die ook een berg wel overleven (kom misschien te kort als er weinig hoogtemeters zijn, zie een aantal van deze 'sprinters' dan niet meedoen om een top 5 klassering). Daarmee vrij goedkoop op het sprint gebied, hierdoor wel Almeida, Vlasov en TGH mee en bijv een Mollema. Iemand tips? 🕵️‍♂️

VincentK

Cort sprintte vandaag ook mee met een mini-treintje. Zag er niet echt solide uit van bovenaf (erg nerveus), maar t maakt hem wel weer interessanter.

VincentK

'@Luc ik hoop dat je een antwoord krijgt. Ik heb Groves er wel in staan, maar ik vraag mij af of het niet een (te duur) gevalletje FOMO is. Ik kan daar aardig wat centen besparen.

Philippo Ganna

Lees veel posts over Mollema vanwege grote kans op eigen punten in de tijdrit en teampunten in het team van Mads. Verwacht men ook nog punten elders dan de tijdrit van hem? Anders vind ik Hoole toch aantrekkelijker. Uiteraard dezelfde teampunten vanwege Mads en reed op het wk tijdrijden een beter resultaat dan Mollema. Weliswaar op het NK pakte Mollema de winst natuurlijk, maar ik denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen wat dat tijdrijden betreft. Wel een meloentje goedkoper onze Daan!

Laatst gewijzigd
MrWest

Hoole staat er hier ook in, zelfde redenen als hierboven.

Ik zoek eigenlijk nog een 500k sprintertje, ben bang dat ik lang kan zoeken;'(

1 2 ... 39 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.