Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 40 ... 193 194
Basementman

Als je Hoole meeneemt, dan neem je hem dus puur en alleen voor (eventuele) teampunten Pedersen. In dit deelnemersveld gaat hij geen top 20 rijden in een tijdrit. Denk dat er dan mooiere opties zijn.

Terecht punt over Groves, Luc. Uitslagen inderdaad niet bijzonder voor zijn prijs. En na Gaviria vandaag gezien te hebben denk ik dat je daar meer aan gaat hebben. Beide meenemen met dit budget is het ook niet.

Yskoud

Vine voelt zich prima en wil voor AK gaan zegt hij tegen CN. Hij tipt zelf Thomas als titelkandidaat. .

Laatst gewijzigd
albert n

Gaviria, Groves of Bling. 1 moet er weg.
Gaviria wel erg sterk vandaag maar geen sterk sprintersveld. Groves geen fantastische uitslagen maar wel een leuk treintje. En Bling tot nu toe een raadsel maar voor mij wel iemand met de meeste mogelijkheden.

VincentK

Eerst maar eens kijken hoe Matthews het morgen doet. Misschien worden we daar wat wijzer van.

Eddix

Ik zie veel mensen reageren met dat renners nog niks of niet bijzonder hebben gereden dit jaar en dat ze daarom erg twijfelen over die renners. Maar is het niet zo dat sommige renners juist toewerken naar een bepaalde koers om dan te "pieken"? Kan Thomas er niet ineens staan in de Giro? Gaat Gaviria niet ineens de sprint overwinningen aaneenrijgen? Gaat Mathews straks alsnog iedereen in de punch op een hoop rijden?

In de Vuelta had ik Demare gekozen, van te voren dezelfde berichten, had nog niet veel gepresteerd dat jaar en bleek zomaar eens een prima pick te zijn.

jenzrscl

Wat met pozzovivo?
Of is die jonge man van de united states de hoop van israel?

Kip

Antwoord wat betreft vorm; Thomas wist in 2023 nog niet bepaald te imponeren. 88ste in de Santos Tour Down Under, 45ste in de Ronde van Catalonië en vijftiende in de Tour of the Alps – dat lijken niet direct de uitslagen van een potentiële Giro-winnaar. Toch moeten we de Brit niet uitvlakken. Want hoewel de resultaten op zich weinig aansprekend zijn, valt wel op dat er een stijgende lijn in zit. De pieker Thomas wordt richting de Grande Partenza steeds iets beter.

De 36-jarige Thomas is wat dat betreft iemand van de oude stempel. Hij is een van de weinige toppers die met een lager vormpeil – zeg maar gerust: een laag vormpeil – de competitie durft op te zoeken. Vorig jaar pakte dat goed uit. De renner van INEOS Grenadiers reed het hele voorjaar onzichtbaar rond, maar won daarna uit het niets de Ronde van Zwitserland en werd vervolgens derde in de Ronde van Frankrijk.

nasibal

Nibali reed in de aanloop van de Giro ook altijd als een krant. Werd steevast net niet OTL gereden in de huidige ToTA (toen nog Giro Trentino geheten).

Voor veel mensen vooraf altijd reden om hem niet mee te nemen en achteraf reden om te huilen. Jaar na jaar.

De_Druide

die sprinters blijft toch altijd een beetje koffiedikkijken. Ik overweeg gewoon alle italianen erin te klikken, ze zullen zich toch willen laten zien allemaal

Antonini

Met 3 tijdritten is het parcours voor Thomas ook ideaal. Met het budget is enkel de vraag of je niet teveel budget kwijt bent aan hem. Hart & Almeida laten een constant hoog niveau zien en als je hen met de grote 2 selecteert + Thomas, blijft er wel heel weinig over voor een respectabel (sprint) team.

Thomberg

Mbt het prijskaartje van Groves. Ik begin hem steeds beter te begrijpen. Zijn trein is gewoon echt goed. Oldani kan makkelijk heuvels over ook overigens. Omdat ik alle sprinters niet om over naar huis te rijden vind zei iemand van de week ook terecht: “er moeten er toch elke etappe 5 in de top 5”.
En als je dan kijkt is Pedersen de beste, Gaviria mss wel de snelste (en heeft niet altijd treintje nodig) en heeft Groves de beste trein.
Daaronder wordt het snel dun. Cav heeft niemand noemenswaardig.. Consonni zal iedereen nemen (mee Cimolai als hulpje), Dainese is de pickorde onduidelijk.Matthews is geen sprinter meer en Ackerman, tja…
Je moet goed beseffen dat Theuns in deze giro ineens top 5 had kunnen sprinten. Tja dan zou iedereen dus Pedersen , Gaviria en groves opstellen als ze goedkoper waren. Dus leuk dat die prijs er zo is.

Consonni vind ik de meest underpriced sprinter en zal op dit forum 95% halen denk ik

LuckyLuuk

'@Jenzrcl Zal hij niet voor pozzovivvo moeten rijden ?

GoldenWallie

Waarom word ik hier nou weer overtuigd om Thomas te nemen, die past helemaal niet in mijn selectie nu..
Thomas is inderdaad de ''stille renner'' die zijn punten wel waard zal zijn en plekje 3 zal halen deze giro.

Maar Scorito technisch denk ik hetzelfde over Almeida, Hart en Kamna. Die zullen de punten ook wel binnenhalen.
Alle vier kiezen gaat helaas niet, er zal er eentje moeten sneuvelen.

Maar nog even een paar dagen dubben en EF van vandaag afwachten.

jenzrscl

Werken voor iemand die top 10 zal zijn met moeite..

Zag in alpen zelfs dat pozzo helemaal doorzakte, ricci was voor hem dan

Laatst gewijzigd
Eddix

Bij Pozzo denk ik elke keer, "het moet wel een keertje klaar zijn toch", en dan rijdt hij vervolgens gewoon weer top 10 en weet aan te haken in de meeste beklimmingen. Dit jaar denk ik het weer, "het gaat hem niet nog eens lukken". Zul je zien...

Thomberg

Pozzo gaat zijn punten per miljoen zeker waard zijn. Hij is typisch iemand die aantoont een grote ronde perfect aan te kunnen.

R. D.

Ik zit naar die sprinters te kijken en het is wel armoe hoor.

Met Matthews, Pedersen en Albanese zit je al gauw meer dan goed voor uitgedunde sprints maar massasprints ... ? Welke losers neem je daarvoor mee ? En ze zijn ook nog eens veel te duur.

Pittig puzzeltje.

GoldenWallie

Pozzo kan zijn punten per miljoen zeker waard zijn, maar wanneer ga je hem opstellen als je al een goed vast AK team hebt van enkele toppers + teamgenoten?

BlingSagan

Mijn team stond met 2 ploeggenoten van Evenepoel en 0 van Roglic. Tot ik dacht dat een ploeggenoot van Roglic ook wel handig kan zijn. Vanwege teampunten bij een etappezege en als Roglic in de laatste week toch beter dan Evenepoel blijkt te zijn. Kuss scoort vaak zelf ook goed als hij voor een kopman werkt.
Dus Haig out, Kuss in.

BlingSagan

'@R.D.
De beste sprinters zitten wel vaker in de Tour en niet in de Giro toch? Pedersen en Cavendish vind ik geen sukkelaars bij gewone massasprints.

Scoritop

Voor de Gall twijfelaars. Hij gaat niet mee. APP kopman samen met Vendrame

Lars1986

Pozzo is een mooi backup klimmertje die je in kunt zetten in de 3e week indien een aantal van je AK mannen alweer thuis zijn. Mocht in die 3e week nog alles volgens plan verlopen, dan heb je een luxeprobleem, hou je Pozzo lekker op de bank en scoor je vast nog wel wat klassementspunten.
Er zullen achteraf gezien altijd betere opties zijn voor die 750k, maar die zullen vooraf ook voor veel meer twijfel zorgen.

Phoenix0000

Als je al een vast klimteam hebt waar Pozzo geen plek in heeft dan heb je veel te weinig in je sprintteam geinvesteerd.

GoldenWallie

'@Phoenix0000 Dat ligt aan de keuzes in je AK + klimteam. Als je het middensegment van 2-3M overslaat en voor enkele dure kleppers gaat + 1-1.5M renners met veel potentie, dan kan je nog steeds een goed sprintteam neerzetten. Zo in 2021 mijn eerste bekertje binnengehaald toen renners zoals Vingegaard en O Connor 1-1.5M waren.

Lars1986

Je hoeft in dit deelnemersveld niet persé heel veel te investeren in sprinters om toch goed voor de dag te komen

1 2 ... 40 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.